Ervaringen hiermee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door abbey, 17 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    Ik heb vandaag de wijkverpleegkundige van het cb gesproken. En ze adviseerde me omdat mijn zoontje moeilijk inslaapt en slaapt de 5 minuten methode toe te passen.
    Nu ben ik benieuwd of jullie daar ook ervaringen mee hebben en zo ja welke dan :)

Graag hoor ik van jullie!

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Toen Jacob 5 maanden was, was het slapen hier ook drama. Wel moe zijn, alleen maar huilen in bed. We hebben toen de 10 minuten regel gedaan. 10 minuten laten huilen dan even heen en speentje geven aai over de bol en weer weg (niks zeggen verder). Het heeft hier 3 dagen geduurd (was wel even volhouden hoor) en sindsdien gaat hij altijd prima naar bed. Ook als hij ergens anders in zijn campingbedje moet slapen.

3. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    jeetje 3 dagen! dat valt nog mee..het duurt hier al een tijdje...week ofzo denk ik nu dat ie zo doet..en de ene nacht heftiger dan de andere..
    en dat heeft als resultaat dat ie overdag langer slaapt
    ik probeer hem niet langer dan 2 uur te laten slapen overdag.want anders gaat ie savonds te laat..

4. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    hier ook de 10 min regel gedaan,, heeft hier 2 uur geduurd voordat hij sliep de eerste avond maar wel gelijk klaar :) hij heeft sinds die dag geen enkel probleem meer met slapen

Liefsz

5. abbey

abbey Actief lid

23 aug 2007
    466
    0
    16
    ik ga het gelijk uitproberen..en hoelang slapen jullie kidds overdag?

6. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    's morgens slaapt hij nu van 10-12 ongeveer en 's middags vaak nog een uurtje/anderhalf. Maar het wisselt wel heel erg per dag hoor. Soms doet hij ook nog wel een derde slaapje.

Hier hielp het trouwens ook om zijn ritme te veranderen (of eigenlijk om er ritme in te brengen). Jacob kon 's morgens wel tot 9 uur slapen. Ik ben hem een uur eerder uit bed gaan halen en denk dat dat ook geholpen heeft.

7. marjolijn195

marjolijn195 Actief lid

29 dec 2008
    364
    0
    0
    Papendrecht
    Hier ook goede ervaringen met de 5 minuten regel. Rond 9 mnd had Iris een periode dat ze maar bleef huilen als ik haar in bed legde. Na een week was ik het zo zat om meer dan een uur bezig te zijn om haar in slaap te krijgen 's avonds, dat ik ook de 5 min. regel ben gaan toepassen.
    Ze zeggen meestal dat je een kind wel moet laten huilen, maar niet helemaal over zijn/haar toeren moet laten gaan. Maar hier was dat dus wel nodig (heb een drama-queen). Na 20 min. hysterisch huilen (en dus elke 5 min. terug om te troosten) viel ze in slaap. De dag erna was het nog maar 15 min. en daarna was het over.
    Een paar weken geleden was het weer nodig. En ook toen werkte het!

Het is wel echt moeilijk om naar het gehuil te luisteren...ik zette de babyfoon zo zacht mogelijk, maar toch stond ik zelf ook met de tranen in m'n ogen (en dan is 20 min. lang, terwijl ik hier ook genoeg verhalen hoor over 2 uur of langer.......)

Succes ermee!

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    sochtends 2 uur en smiddags 1.5 tot 2.5 uur

Deel Deze Pagina