speelhuisje of trampoline

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MSL12, 1 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    mijn dochtertje wordt bijna 2 nu zat ik hier aan te denken een speelhuisje (met glijbaan?) of trampoline? of is ze hier nog te klein voor? Wat zou dan leuker zijn? Ze heeft nog een oudere zus van 6 dus hebben al veel binnen speelgoed.

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik zou een trampoline doen. Hebben ze hier zoveel plezier van!

Huisje (zonder glijbaan ed) hebben we gehad, deden ze helemaal niets mee helaas. Voor de glijbaan ed gaan we naar de speeltuin.

MaMa vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wij hebben beide. Met de trampoline speelt ze het hele jaar door. Ook met regen en natte sneeuw. Het huisje word in de zomer weer intensiever gebruikt.

MaMa vindt dit leuk.
  4. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.282
    113
    Wanneer je al een dochter van 6 hebt zou ik eerder gaan voor een trampoline. Een huisje is leuk maar een trampoline is langer mee te spelen.

Kun je ook lekker in liggen met een boek, doek er overheen heeft onze zoon van 6 bedacht en dan heb je een tent

MaMa en cowgirl80 vinden dit leuk.
  5. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Grappig, dit hebben wij ook, de trampoline wordt gebruikt al een soort loungebed om in te lezen:roflmao:

Maar 2 jaar is wel jong voor een trampoline, dan is ze nog erg licht om al lekker te springen, misschien is het ook eng samen met grote zus ... heeft ze al eens op een trampoline gestaan en vond ze dat leuk? Ik kan me voorstellen dat het meer een kado voor de 6 jarige wordt. Bij een kado echt speciaal voor de 2 jarige denk ik toch eerder aan een huisje. Maar ik denk wel dat je uiteindelijk van een trampoline langer plezier gaat hebben.. hier was het huisje leuk tot 4 jaar ongeveer, daarna gingen ze alleen nog maar op de trampoline.

6. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Mijn 2 jarige zou echt heeeel heel heeel erg blij worden van een trampoline.
    Buurmeisje heeft er een en m’n zoon speelt daar heel vaak en dochter wil altijd graag mee op de trampoline.
    We hebben een speelhuisje, daar spelen ze wel eens in, maar lang niet zoveel als ik van een trampoline zou verwachten. Helaas hebben we geen ruimte voor een trampoline.

MSL12 vindt dit leuk.
  7. MSL12

MSL12 Fanatiek lid

11 feb 2013
    1.385
    200
    63
    Ja daar zit ook mijn twijfel in of het niet meer een cadeau wordt voor haar zus. Ze heeft er wel eens opgestaan maar niet heel lang. Ik denk er nog over na. Huisje is ook wel leuk maar jammer dat je idd vaak hoort dat dat voor kortere tijd is. Het is niet goedkoop.

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hadden ons eerste huisje van marktplaats , tweedehands. Op die leeftijd gaat het er nog niet om dat het er nieuw en perfect uit ziet.;)
    Later zijn we een keer bij een showroom geweest van huisjes, bleek dat mijn zoontje de huisjes met verrekijker het mooist vond.. toen hebben we voor 15€ de verrekijker los gekocht en die op het tuinhek geschroefd. We hebben ook nog een hut van wilgentenen gevlochten, die kostte helemaal niks:D. Dus mogelijkheden genoeg om goedkoop aan een huisje te komen. Succes!

owly vindt dit leuk.
  9. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    #9 momwithcamera, 1 mei 2020
    Laatst bewerkt: 1 mei 2020
    Wij hebben zelf een speelhuisje met glijbaan gemaakt. Niet goedkoop, maar er word wel veel mee gespeeld in de zomer. Fantasiespel in het huisje en 100x van de glijbaan. Al vinden ze een trampoline ook feest, maar ik had zelf niet zoveel zin in het geluid dat zo'n ding maakt.

10. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Wij hebben beide. Maar trampoline blijft echt favoriet. Dochter van nu 2,5 springt er al een hele tijd op!

MaMa vindt dit leuk.
  11. Marlau

Marlau Fanatiek lid

2 jun 2015
    1.972
    1.191
    113
    Ik zou zelf voor de trampoline kiezen. Ook al is ze nog jong en zou je 6 jarige er eerst meer gebruik van maken. Ze groeit vanzelf.

MaMa vindt dit leuk.
  12. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij hebben beide. Trampoline wordt het hele jaar door gebruikt, huisje vooral in de zomer.

Ik zou dus voor de trampoline gaan. Mijn jongste springt al heel lang op de trampoline (voor haar 2e verjaardag al) maakt nu ook voorkomen erop.
    In het begin is het even wennen natuurlijk maar dat gaat super snel en dan merk je dat ze meer durven op de trampoline.

MaMa vindt dit leuk.
  13. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Mijn tweejarige springt ook al heel lang op de trampoline en doet dat met het grootste gemak.

Ik vind het voor een tweejarige al wel kunnen.
    We hebben ook een huisje waar ze ook veel mee spelen, maar ik denk met de trampoline net iets meer.

MaMa vindt dit leuk.
  14. Krtek

Krtek Niet meer actief

Een goede trampoline maakt geen geluid hoor. Hebben de onze nu bijna 4 jaar en nooit gehouden. Alleen de kinderen die er op springen wel natuurlijk.

15. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Mijn zoontje van bijna 2 vind de trampoline ook wel leuk voor even, maar het wordt idd meer gebruikt door mijn dochter van bijna 6. Maar het blijft dus wel leuk voor langere tijd, ik kan me voorstellen dat een speelhuisje sneller ongebruikt blijft staan.
    Toevallig hebben wij recent Quadro ontdekt, weet niet of je daar al eens naar gekeken hebt? Zowel mijn dochter als mijn zoon zijn er gek mee en je kunt er van maken wat je wilt. Je zou er dus een speelhuisje van kunnen maken voor nu en later ombouwen naar klimrek. Helaas op dit moment wel beperkt leverbaar, maar hier nu al zo'n hit dat we ook een uitbreiding en glijbaan erbij hebben besteld.

MaMa vindt dit leuk.
  16. LVtje

LVtje Fanatiek lid

20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij hebben beiden, maar als ik moest kiezen dan absoluut de trampoline.
    Absoluut favoriet hier, en onze (bijna) 2 jarige springt er vrolijk op los hoor ;)

MaMa vindt dit leuk.
  17. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.340
    1.822
    113
    Vrouw
    Hier ook trampo vanaf 2j, toen kon ze nog niet echt springen maar vond het wel geweldig om er rondjes op te lopen, inmiddels net 3 en springt giga hoog:Dmini glijbaantje die ik op rand heb gezet en is haar circus.

18. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Absoluut de trampoline

19. Patty86

Patty86 Fanatiek lid

8 okt 2012
    3.562
    2.859
    113
    Vrouw
    Wij hadden eerst een huisje van kunststof hebben ze leuk meegespeeld maar was uiteindelijk alleen speelgoedopslag voor ons. Toen een grote glijbaan van little tikes maar dochter wilde een trampoline. We hebben toen de glijbaan verkocht een een rechthoekige inground trampoline gekocht. Beste aanschaf ooit. Beide kinderen zijn er gek op met 3 en 5 jaar. Tijdens de lockdown was ik dolgelukkig dat we dat ding hadden staan, We gingen 25 april verhuizen. Manlief heeft hem er pas uit gehaald de 24e omdat de kids er zoveel lol mee hebben. Ik hoop dat hij over 2 weken weer staat. hij is 180 x 3.05

20. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Wij hebben ook beiden, maar als ik moet kiezen absoluut de trampoline. Van een trampoline (Met net tenminste, groot kleed eroverheen, vastzetten met knijpers) kun je wel een huisje maken, andersom niet ;)

MaMa vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina