Wat is dit voor uitslag?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Shawarma, 6 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Mijn dochter van 10 maanden oud, heeft last van jeuk. Soms zie je helemaal niets aan haar huidje maar net als nu ze in badje zit, zie je ineens weer rode vlekjes op dr huid. Ik heb toen van de ha een koelzalf gekregen voor de jeuk. Maar
    Goed ik wil gewoon dat de uitslag verdwijnt. Waar zou het toch aan kunnen liggen? Ik heb geen ander wasmiddel waar het aan zou kunnen liggen.. voor iemand misschien herkenbaar? Ps de foto is van haar rug.

2. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Hier dus de foto

Bijgevoegde bestanden:

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Foto is niet heel erg goed te zien. Maar als t op komt zetten bij warmte zou je eens naar warmte uitslag kunnen kijken. Rode bultjes op internet zoeken is erg onverstandig voor je gemoedsrust weet ik uit ervaring.

Hier op de achterkant van de armen van mn dochter wat schuurpapier achtige bultjes. Man heeft t ook dus niet van een vreemde. Meestal huidskleurig soms wat roderiger. Ze heeft er geen last van dus ik doe er niks aan voorlopig. Speelt nog wel een paar haken en ogen met lactose maar met 2 vind ik haar nog te jong voor allerhande testen.

Niet zomaar spul gaan smeren, huidje is teer. Spul als eureum ook overslaan tenzij t voorgeschreven wordt. Beste wat je denk ik kan doen is achterhalen wat t is, en daarbij bijvoorbeeld in kaart brengen wanneer t opvlamt.

4. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Lijken wel galbulten... Toch een allergische reactie?

5. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Bedankt voor je reactie! Nee ik smeer er zeker niet zomaar wat op. Wel doe ik haar insmeren met de koelzalf van de dokter. Maar goed dat is maar tijdelijk. Elke keer als ik haar verschoon begint ze toch weer met krabben. Als ik haar romper en truitje aantrek is ze het weer vergeten. Zo frustrerend als je niet weet wat het is..

6. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Ik heb echt geen idee.. want de ene keer zie je niks. En af en toe ziet het er ineens vlekkerig rood uit. En ik ga er nu even goed op letten of het komt opzetten met het warme water.

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ik herken het niet, maar ik was van de week voor hele andere uitslag/ allergische reactie bij de apotheek voor onze dochter. Arts had aangegeven vraag maar om koelzalf, maar volgens de apotheek werkt dat helemaal niet verzachtend. Ik heb een tube cetomacrogrol met vaseline erin gekregen, puur om de huid vet te houden, want door het krabben wordt het droog, doordat het droog is krijg je weer jeuk enz.
    Ik zou gewoon nog eens terug gaan naar de huisarts, aangeven dat de koelzalf niet echt werkt en dat de uitslag terug blijft komen.

8. Orangeapple

Orangeapple Fanatiek lid

29 aug 2016
    1.051
    381
    83
    Het lijkt een beetje op wat mijn zoontje heeft. Ook altijd jeuk, maar geen uitslag. Als ik hem verschoon en wanneer hij onder de douche / in bad gaat, gaat hij direct op zijn huid krabben en wordt t ook rood / vlekkerig en kleine bultjes. Het trekt daarna altijd weer weg. Daar buiten is er niks te zien. Wij smeren ook met de cetomacrogol creme op advies van de huisarts.

9. chuppie

chuppie Actief lid

22 feb 2019
    448
    241
    43
    Ja de cetomacrogrol met vaseline erin heb ik ook altijd gebruikt. Werkt goed voor.

10. Viviennee

Viviennee VIP lid

31 mrt 2016
    5.581
    3.734
    113
    Amsterdam
    Kan niet echt wijs worden uit de foto, maar ik heb soms eczeem, nooit op mijn armen though, en tijdens en na het douchen heb ik altijd rode vlekken op mijn armen.

Vero0504 vindt dit leuk.
  11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.943
    14.996
    113
    Die vlekken heb ik ook, maar ben dan weer niet bekend met eczeem. (voor zover ik weet dan)

Deel Deze Pagina