Hoi allemaal! Mijn zoontje is 4 weekjes oud en hij heeft een liesbreuk en vermoedelijk reflux. Ook lijkt het erop dat hij erg last van zijn darmpjes heeft. hij huilt heel veel en de bobbel bij de lies puilt heel vaak uit. ik kan m wel terugduwen gelukkig! Nou is mijn vraag: wie kent dit ook? en kan hij er pijn aan hebben? op welke leeftijd opereren? en kan hij darmklachten door de breuk hebben??
Toen mijn dochtertje 6 weken was is zij geopereerd aan een liesbreuk. Ik voelde een bobbel bij haar lies-venus heuvel,ook huilde ze heel erg. Naar de huisarts geweest en die durfde het niet terug te duwen dus naar de eerste hulp en een kinderarts heeft terug geduwd. Helaas bij thuis komst begon ze weer te huilen en was de liesbreuk weer terug geschoten. Weer terug naar de eerste hulp en daar hebben ze mijn dochtertje een middel gegeven om te ontspannen nog meerdere pogingen gedaan uit eindelijk naar veel moeite lukte het.Mijn dochter werd toen meteen opgenomen om dat dag erna geopereerd te worden omdat de liesbreuk te snel weer naar buiten schoot,en mijn dochtertje echt pijn had. In die avond en nacht voor de operatie hebben ze nog 5x de liesbreuk terug moeten duwen. Mijn dochtertje heeft tot 10 maanden erge reflux gehad maar denk niet dat het met elkaar te maken heeft. Ik zou als ik jou was er niet zelf aan gaan sleutelen en terug duwen dit moet echt een arts met ervaring doen. Als hij verkeerd word terug geduwd kan de darm afsterven....dit werd mij door de kinderarts verteld.
Mijn zoontje heeft ook een liesbreuk gehad en problemen met de darmen. hier is de liesbreuk vanzelf dichtgegaan, maar darmproblemen heeft hij nog steeds. ook erge reflux gehad en kan nog heel gemakkelijk spugen. Zolang je die bult terug kan duwen is het niet zo erg, is ons destijds verteld, maar houd t wel in de gaten. sterkte er mee.
vlindertje, ik word een beetje bang v je verhaal! de bobbel zit er bij kai bijnade hele dag en druk m dus vaak terug! de ha zei dat we dit moesten doen! we duwen m weg en dan schiet hij binnen no time weer terug! maar dit is dus niet goed??
mijn zoontje had ook een liesbreuk. Stond al op de lijst in Amsterdam voor operatie. Gelukkig zelf overgegaan. Wist niet dat dat kon. Mocht hem van de artsen ook zelf terug duwen als dat nodig was. Nooit gezegd tegen mij dat het gevaarlijk is. Wens je in ieder geval veel succes.