Hoi, wij hebben voor Thirza een speelkleed/babygym, maar daarop wordt ze niet echt uitgedaagd om lekker te bewegen: er hangt speelgoed boven haar en daar is ze steeds heerlijk een half uur mee bezig. Nu wil ik haar dus graag ter afwisseling ook eens op een gewoon kleed op de grond hebben, eentje waarop ze lekker wat kan draaien, oefenen met kruip(beweging)en, dat soort dingen. Een plaid is dan niet echt handig: kreukt hardstikke op. En ik wil dus eigenlijk wel iets waar ze wat weerstand van heeft, niet een plastic geval waar ze met haar kleertjes over heen glijdt. Dus: wat gebruiken jullie daarvoor? (We hebben hier dus laminaat).
Wij gebruiken een antislip speelkleed van Ikea. Het is een groot kleed (130 cm bij 140 cm) met een autostraat erop afgebeeld. Een ideaal ding als je een gladde vloer hebt. Daarop kunnen ze heel goed oefenen tijgeren/kruipen.
hmm hier een label label boxkleed duur grapje zo'n kleed.. maar superleuk! althans.. ze zeggen dat babies gek zijn op labeltjes en die zitten dus ook heel veel op dit kleed genaaid verder is het gewoon badstof dus een normaal boxkleed zou net zo goed volstaan denk ik maarja.. deze vonden wij gewoon erg leuk hebben ook een label-label kroeldoekje met dr naam erop maar ze is gekker op Lotje... een difraxknuffeldoekje
ik heb ook laminaat, en vaak gewoon het box kleed op de grond sinds madam wil kruipen. we hebben zo'n bal gekocht van V-tech die uitzichzelf gaat rollen. en sinds dien wil madam ineens kruipen. dus dat boxkleed is ook veel te klein. 2 sec en ze ligt er alweer naast...
Ik heb bij de kruidvat een goedkoop boxkleed van bambino hiervoor gekocht, maar op het moment ligt ze er meer naast ze kruipt dus ook gewoon over het laminaat... of ze trekt het kleed over zich heen!
wij hebben ook een antislib kleed van ikea. Niet met een autoweg tekening (vond ik niet zo leuk voor een meisje) maar een groene waar 2 beertjes op staan. Hij is ook in roze en blauw verkrijgbaar Dit is de link waar een plaatje staat: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50132828
mja ons andere kleed komt van de wibra geloof ik niets mis mee is zelfs van een zachter stofje dan het label-label kleed daarentegen hebben we het wibrakleed meegegeven met degene die de box kocht en ligt het label-labelkleed heir gewoon in de kast voor visite met ukjes
Wij hebben ook een Ikeakleed, maar dan die lichtblauwe met rondjes erop (ook in het roze verkrijgbaar), heel handig ding, glijdt niet weg. Ik zag ook bij Blokker in het krantje deze week van die schuimrubberpuzzelstukken staan die je tot een soort speelkleed kan maken, geloof dat het 5 Euro kost.
oe! die vind ik leuk en anne puzzelt supergraag.. en als ik het me goed herinner kunnen ze ook in de douche.. (anne glijdt nu continu uit op de natte vloer zegmaar)
Wij hebben deze van de ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90132732 Zitten allemaal leuke dingetjes aan (spiegeltje, piep beestjes etc) en die vind ze echt prachtig. Hij is toch wel een slag groter dan een boxkleed waardoor ze er wat langer op blijft liggen. Wat ons betreft een echte aanrader!
Mijn zoontje was zo beweeglijk dat hij binnen de kortste keren naast het kleed lag. Hier gebruikte ik daarom het tweepersoondekbed van het logeerbed. Had hij alle ruimte! Alleen voor het kruipen leren haalde ik hem weer weg, omdat de voetjes daarop niet goed weerstand hadden om af te zetten. Maar goed, dat was pas maanden later.
wij gebruiken dit kleed van Ikea: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/90132732 En het leukste van alles om mee te spelen is... het label wat er aan zit...
Ik heb altijd een dekbed op de grond liggen, die normaal op het logeerbed ligt. In het begin speelde Senna er wel op maar al gauw begon ze verder dan het dekbed te spelen en nu gebruik ik 'm vooral om er zelf met mijn gat op te zitten als ik met haar speel.
Wij hebben toendertijd ook een kleed gekocht bij Ikea, alleen geen speciaal kinderkleed... Maar er zat idd ook zo'n groot label aan en dat was favoriet om mee te spelen... Wat nou, duur Label Label kleed kopen?
wij gaan denk ik maar een gewoon vloerkleed halen want madam begint nu echt te kruipen alleen wil dat niet echt zo op de laminaat vloer.
Haha, die labels.... had van een vriendin al de tip gekregen om vooral de labeltjes niet van het speelgoed en de knuffels af te knippen, en idd: ze zit er altijd aan te lebberen, Maar Bluesky: die van jullie is wel heel geweldig hoor!
Wij hebben afgelopen jaar een kleed bij de Hema gekocht met een plastic onderkant en een stoffen bovenkant, een soort picnickleed. Dit is ook ideaal. In de zomer leg je het lekker buiten op de tegels, in de winter ligt het nu hierin de woonkamer voor Chris, althans...lag, want inmiddels laat hij het links liggen in zijn tijgeren en pogingen tot staan en kruipen. en het is ook goed wasbaar. Geweldig ding.!