speelkleed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door butterfly24984, 5 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly24984

butterfly24984 Bekend lid

16 okt 2011
    682
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zoek een groot, dik en zacht speel kleed
    Iemand ideeën??

2. Vlinder3

Vlinder3 VIP lid

26 jun 2006
    5.288
    1
    0
    Putte
    Ik heb met de kerst eentje gehad van de Ikea.
    Hij is 118x118 dus redelijk groot.
    Aan de onderkant zit een soort zeil en is gewatteerd.
    Ik de handjes en oortjes zitten knisper, piepjes, verschillende stofjes.
    Hij kost 19.95 euro.

Anngezien wij een koude plavuizenvloer hebben leg ik er altijd nog een fleecedeken onder en dan het kleed erbovenop.

Ons meisje ligt er graag op. :)

3. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

25 feb 2009
    6.014
    141
    63
    R'dam
  4. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.842
    3.630
    113
    Tenzij je tapijt hebt liggen vind ik bijna al die speelkleden te dun. Ik heb het speelkleed daarom op een een oud dekbed liggen, is toch wat comfortabeler.

Ik heb overigens dit kleed:

Playgro Amazing Garden Speelkleed | Boxkleden | Baby-Dump

Is erg leuk, er zitten allerlei knisperstukjes in, en alle beestjes 'doen' iets anders, de 1 rammelt, de ander piept of knispert, enzv.

5. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik had een foampuzzel (2 aan elkaar) met daarop een fleecedeken ofzoiets. Gewone kleden glijden weg hier op de vloer en zo'n puzzel niet, plus dat de kou er niet doorheen komt.

6. Birgitte

Birgitte Bekend lid

13 jul 2010
    792
    0
    16
    Lodger Wrapper. Hij is lekker dik en je kunt je baby er ook als een tortilla mee oprollen. Heerlijk warm in de kinderwagen.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.211
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maar geen speelkleed toch? Wel voor de eerste weken als ze nog niet bewegen, maar als ze echt willen ontdekken, draaien en spelen heb je wel wat anders nodig. En met omrollen heb je ook een echt DIK kleed nodig anders al die bons-hoofdjes op de harde vloer...

8. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Ik heb die van de ikea toevallig gisteren gezien, die is inderdaad leuk, heel groot en lekker zacht.

Hier heb ik er 1 van meneer de uil, maar ik leg daar altijd nog een matje onder ( zo een rubber nummer puzzel voor op de grond) en dan ligt het beter.

9. allanieew

allanieew Actief lid

5 jan 2011
    298
    15
    18
    thuisblijf moeder (and proud to be one)
    bij utrecht
    ik heb er zelf een gemaakt van geplastificeerd tafelzeil (gekocht per meter) en daartussen fiberfill, makkelijk af te sponsen en ik heb hem op zo'n maat gemaakt dat er de hoes van een peuterbed omheen pastte (die kan ik later toch weer gebruiken)

de fiberfill zou ik nu misschien vervanger door schuimrubber dat wordt niet zo snel dun al heb ik het kleed toen het te dun werd gewoon opengemaakt en opnieuw een laag (of 4 ;)......) fiberfill erbij gedaan.

Het kleed heeft hier zo'n 8 maanden dienst gedaan
    ik heb het gisteren weggegooid mijn zoontje had zo'n monty python spuug aanval en het kleed was op sommige plekken afgeschilferd doordat ik het verkeerde plastic gebruikt had

Koop als je dit gaat doen dus wel geplastificeerde stof en geen puur plastic (met een klein stoflaagje erachter) dan gaat het wel goed.

Mijn zusje is zo te spreken overf het kleed dat ik er voor haar kleintje ook een ga maken (volgens alle nieuwe bevindingen dat wel ;).....)

Deel Deze Pagina