Speelkleed?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Kusjesmama, Jul 18, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Onze dochter is inmiddels flink beweeglijk en een boxkleed als speelkleed op de grond wordt te klein.
    Voordat ik investeer in een duur speelkleed, vraag ik me af hoe lang je kindje zo'n speelkleed gebruikt.
    Spelen jullie kindjes er nog wel op als ze al goed kunnen kruipen of zelfs lopen?
    We hebben een laminaatvloer dus het lijkt mij wel prettig om lekker op een zachte ondergrond te kunnen spelen, ook als ze al mobieler zijn. Maar wat is bij jullie de praktijk?
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

2. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Wij hebben het ikea speelkleed en die is lekker groot. En ik geloof maar €19,95. Maar ze is sinds ze kan teigeren niet meer op het kleed gebleven. Dat komt straks wel weer als ze het geduld heeft om zittend te spelen.

3. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

May 12, 2011
    1,318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sinds 1 maand heb ik een speelhoekje op de grond gemaakt waar mn dochter alle ruimte heeft om te bewegen. Ze vindt het prachtig! Ik wou eerst een dikke mat van kids impulz kopen maar toen vond ik in de opruiming 2 mooie boxkleden die lekker dik en stevig zijn. Die liggen nu op de grond met haar speelgoed erbij. Hoelang ze er zal spelen weet ik niet. Wel weet ik dat ik er erg blij mee ben en mijn dochter ook.

4. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Bedoel je deze?
    LEKA CIRKUS Speelmat - IKEA
    Is die een beetje dik?

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb ook zo'n zeer beweeglijke boef en mijn ervaring is dat het niet uitmaakt wat je neerlegt, binnen 5 tellen is hij eraf en rolt of kruipt hij over de harde vloer.;)
    Hij heeft een paar keer gehad dat hij met zijn hoofdje iets te hard op de vloer terechtkwam en het was een paar keer brullen, maar dat was snel afgeleerd, ze leren het snel om hun hoofdje rechtop te houden.

6. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Daar ben ik ook een beetje bang voor dus...
    Ik ben benieuwd.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38

Ja die hebben we (ook na een tip van dit forum :) )
    Best dik ja en kan op 40 graden in de was.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Toen ze nog maar een beetje rolde was deze wel fijner omdat ze er minder snel naast lag.

9. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

Jan 1, 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Hier blijft hij echt niet op een kleedje liggen. Ben al snel gestopt met een boxkleed op de grond te leggen. Inmiddels wordt het boxkleed in se box ook opzij geschoven. Hij zit liever op de harde plank :)

10. Miepie80

Miepie80 VIP lid

May 6, 2007
    8,101
    4
    0
    Inderdaad dat IKEA-speelkleed (namen we ook mee als we op stap gingen) of van die rubberen puzzelstuk-tegels, die hebben wij hier in de playpen liggen en ik vind het ideaal - ook handig af te nemen met een doekje en het werk isolerend, dus niet koud op de grond!

11. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

Jun 29, 2011
    4,053
    2,554
    113
    Limburg
    Ik heb laatst een buitenkleed gekocht bij blokker voor op de grond, ik vind m ideaal en niet duur.

12. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Mijn zoon heeft het speelkleed amper of niet gebruikt, op de koude harde vloer spelen was/is veeeeeel leuker..

13. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Hier gewoon een dik boxkleed gebruikt, na een maandje kon ze rollen en nog wat later tijgeren en dan is het kleedje snel te klein. Hoe groot het kleed ook is ;)
    mn dochter heeft nog een tijdje kinder fysio gehad en zij vertelde dat het beter is om te leren tijgeren door ze gewoon lekker op de gladde vloer te laten liggen. Ik zou dat speelkleed dus gewoon laten. Misschien dat ik het wel zou doen als ik een harde plavuizen vloer zonder vloerverwarming zou hebben.

14. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

wij hadden geen kleed, maar van die rubberen tegels met die cijfers erop. Die kan je ook groter maken. Vond dat fijner dan zo een kleed. Was ook meteen een zachte landing (heeft daarop leren lopen)

15. seentjuh

seentjuh Fanatiek lid

Apr 12, 2011
    1,099
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben ipv een kleed ook van die rubberen tegels. Ik vind ze werkelijk ideaal!! verschuift niet, goed afwasbaar en is isolerend voor een koude vloer. Wij hebben er het abc van + cijfers. veel beter dan een kleed (had ik eerst, bleef nooit liggen en vond ik onhandig en irritant)

16. Kusjesmama

Kusjesmama Fanatiek lid

Dec 12, 2011
    2,662
    1
    36
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties! Tips voor de rubberen puzzelstukjes/tegels ga ik zeker onthouden.

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    ik had nog een oud extra groot dekbed liggen die ik op de grond legde. Op zo'n klein kleedje rolde hij zo af en met dat dekbed was hij nog ff onderweg ;)

Hij ging daarna ook al gauw tijgeren en kruipen dus was het dekbed al helemaal overbodig. x

18. jayenriv

jayenriv Niet meer actief

Wat je ook nog kan doen, mocht je die tegels proberen en ze nog iets te hard vinden, een gewone deken erop leggen. schuift ook niet door die tegels en is dan iets zachter. tegels kan je dan altijd nog gebruiken, zelf als ze ouder zijn, want je kan er een kubus van maken, letters en cijfers mee leren etc. Mijn schoonouders hebben ze in de tuin voor die kleine, ideaal. Makkelijk schoon te maken en houden.

19. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Ik leg een picknickkleed van Hema op de grond. Daar gooi ik watspeeltjes op,zodat ze er toch misschien wel 50% van de tijd op ligt/zit.

20. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

Nov 24, 2010
    711
    0
    16
    Female
    Limburg
    + 1 :D
    Dus dan maar gewoon op de vloer.. Lekker op het koude laminaat;) Kan je van die leuke geluidjes op maken met je handjes:D Jaja crea ventje hier:)

Share This Page