Gisteren ben ik ff met ons dochter bij de buren geweest (zijn ook de oppas en heel oudewets))... Toen ons dochter probeerde te gaan staat en dat kan ze al goed begon ons buurman in een strenge toon tegen ons dochter te zeggen... Ga staan, nee staan... niet zitten! Ik zeg, laat ze toch als ze niet wil staan en hij zegt dat je de kinderen moet aanmoedigen. Nou sorry, maar dat vind ik geen aanmoediging, meer een moet! Ik doe het heel anders en van mij moet ze niet staan, ik ben alleen maar trots op haar als ze elke dag weer iets meer kan. Het komt vanzelf wel, toch. Nu wil ik er de volgende keer wel wat van zeggen, tenminste dat vind ik. Hoe denken jullie erover?
Ik vind het heel apart dat zij zo met jou dochter omgaan. Laatst was er toch ook al iets voorgevallen? Ik kan me herinneren dat er een topic was dat zij jouw dochter iets verboden oid terwijl jij erbij was. Lijkt wel alsof zij Amy zien als hun kind. Ik zou me persoonlijk niet prettig voelen als ik hun op mijn dochter zou laten oppassen. Onder dwang een kind iets willen laten doen werkt averechts dus dat zou ik ook niet doen. Lekker haar in haar eigen tempo alles laten ontdekken hoor. Ze komt er vanzelf wel.
Nou, ik vind het niet vreemd dat je daar wat van zegt. Klinkt meer als een commando dan een aanmoediging. Dan zou hij wel zeggen van 'jaaa, wat goed, je staat, wil je het nog een keertje proberen ofzo. Sowieso van die types die zich bemoeien met jouw manier van doen, vooral alsof ze alles beter weten, ieeeh, ik kan daar ook niet tegen.
Ja idd, de vorige keer was er ook al iets voorgevallen. Toen kwam ik net van mijn werk om ons dochter op te halen en toen ben ik nog even blijven zitten. Toen zat ons dochter aan de bloemen en ik zei toen "nee, dat mag niet" en gelijk daarna zeiden mijn buren het ook. Ik vind, als ik het zeg is het genoeg en niet met z'n driee'n. Het is ons dochter, ik zal er van de week toch iets over gaan zeggen.
ik zou zeggen hallo tis geen hondje, gun haar de tijd dan gaat ze wel staan ! ze is nog geen jaar en ik vind haar harstikke knap ! ik zou er geen drama van maken, maar ik zou er zeker iets van zeggen.
je moet er idd wat van zeggen! Dat jij het op jouw manier doet en dat je amy laat ontwikkelen op haar eigen tempo...
Ik zou gewoon zeggen dat je het niet leuk vind hoe hij Amy aanspreekt. Zeg gewoon dat je dat geen aanmoediging vind maar meer een commando. En dat jij haar op een leuke manier wilt wilt aanmoedigen. Om te zeggen Hallo t is geen hondje vind ik weer iets te, maar dat is mijn mening.