Hoe denken jullie hierover het is iets wat door mijn hoofd heen spookt, ik heb het ook nog niet met mijn man besproken maar even andere meningen horen. Mijn broertje gaat volgend jaar naar het buitenland voor stage 8 maanden wij hebben een hele hechte band zeke rna het overlijden van onze vader. Nu zou hij het heel erg leuk vinden als ik een weekendje of een aantal dagen over zou komen, (spanje) Nu heb ik zitten denken( mijn man wil niet mee. We hebben geen "oppas" waar we onze kinderen een lang weekend kunnen laten dit willen wij niet). Mijn broertje is ook erg hecht met onze oudste hoe zouden jullie erover denken om samen met hem een lang weekend weg te gaan? Kan ik dit maken naar mijn man toe enzovoorts? Onze oudste is dan 6 jaar. (de jongste 2 trouwens) Mijn broertje moet gewoon zijn stage doen op de doordeweekse dagen ik heb geen idee hoe het eruit zal zien, maar het gaat om valencia waar ik dan in ieder geval heen ga, ik ga ook niet bij hem slapen,maar de dagen dat ik er ben spreken we gewoon af op de avonden (stage dagen) de weekenden wordt het dan lekker ,et elkaar optrekken. Hoe zouden jullie dit vinden? is dit raar? Onze oudtse is trouwens heel geintresseerd in omgeving en alles.
Ik vind van wel, mijn man zou het prima vinden, hebben wij ook al eens besproken omdat we in een soortgelijke situatie zitten. Mijn zusje vertrekt binnenkort naar het buitenland en ik denk dat ik haar met de jongste (andere 2 leerplichtig) op ga zoeken.
Ik zou het zeker doen! De jongste is trouwens toch nog te klein om het goed te beseffen. Collega van mij is met zijn oudste dochter (heeft 3 kinderen) een lang weekend naar Turkije geweest ter afsluiting van de basisschool. Partner is met de andere kinderen naar de bioscoop en naar een binnenspeeltuin geweest en nog wat andere leuke dingetjes gaan doen.
Hartstikke leuk, gaan! Als je man er geen problemen mee heeft, is het toch voor iedereen alleen maar leuk? Voor jou, je broer, maar ook voor je kids. Hebben jij en je man echt even quality time met elk van je kids, leuk toch!
Waarom niet met zijn allen? Je zou trouwens wel in de vakantie moeten gaan, gezien de leeplicht. Heerlijk Valencia in de meivakantie!
Ja helemaal niet gek hartstikke leuk. Heb je dan wel oppas voor de jongste? Ik zou als Man niet mee wilt of kan beide kids meenemen.
Ik zou dat wel zo doen, de jongste heeft er immers toch nog niets aan. Beetje quality time! Ik ben eind mei ook alleen weg geweest met de oudste, okay dat was één dagje maar t was wel even lekker één op één.
Vind dat prima kunnen. Die van 2 snapt dag toch niet echt rn voor de oudste is mama tijd ook wel lekker. Zelf willen we met alleen de oudste naar Disneyland Parijs. Jongste is autist en gaat verklede mensen. Tot overgeven van paniek aan toe. Maak hem er dus echt niet blij mee. We zijn nu alleen nog aan het bedenken of we als ouders samen gaan met de oudste en jongste logeren of alleen ik if mijn man met dochter
Doen! Valencia is echt een hele mooie stad. En als jouw man thuis blijft bij de jongste zie ik zeker geen probleem!
Ik snap hoe het voelt. Dit keer voor het eerst is mijn oudste niet mee gegaan met een weekendje uit. Hij zat verzorgd en deels thuis. S nachts was hij bij opa daar at en dronk hij ook. En ik was weg met de jongste voelde ( niet zo fijn eigenlijk) terwijl hij het prima naar zijn zin heeft gehad eindelijk het huis voor zich zelf hihi. doen als het kan dus. Als moeder hou je altijd deels een soort van schuld gevoel hoe groot ze ook zijn of klein.
ik woon zelf in engeland en mijn beste vriendin is 2 jaar geleden met haar dochter van toen 4 hier heen gevlogen en had haar andere dochter en man ook thuis gelaten. hij is toen met de jongste volgens mij een weekend naar ameland geweest en iedereen heeft het super naar zn zin gehad, ging prima
Tuurlijk, lekker doen! Wij plannen juist zulke uitjes, zodat beide kids ook onverdeelde aandacht krijgen!
Toen ik je topictitel las dacht ik, nee dat kun je tegen over je andere kind niet maken maar zie nu dat ze pas 1,5 jaar oud is. Dan kan het weer wel, ze zal zich nog niet achtergesteld voelen.
Ja gewoon doen! Ik ga zonder de papa van mijn zoon naar mijn moeder een paar keer per jaar. En mijn moeder had daar ook geen problemen mee toen wij kinderen waren.. En dan bleef de jongste zelfs bij oma!
Hoezo wordt het ene kind achtergesteld als het niet mee mag/kan? Mijn moeder ging ook weleens alleen met ons zusje op vakantie, wij waren leerplichtig, ik denk dat ik een jaar of 7 was. Hoe gaaf was het dat we papa voor een week tot onze beschikking hadden! Of is het oneerlijk dat je dan de oudste een week met papa ontzegd? In het leven wordt nou eenmaal niet alles 'eerlijk' verdeeld. Dus ik zeg, vooral doen! Als manlief het ermee eens is haha.
Nee hoor is niet gek we zijn nu aan het sparen voor een nieuwe auto en of dat we met 1/2 personen vliegen en daar 4 dagen verblijven of we vliegen met 4 personen voor dezelfde dagen of iets langer scheelt behoorlijk. Hij gunt mij tijd met mijn broertje ben ik erg blij mee.
Ik vind het ook niet zozeer naar mijn dochter achtergesteld, ik ben fulltime thuis zorg mama en heb mijn dochter de hele dag om mij heen, ik merk wel dat mijn zoon soms echt even mama tijd nodig heeft hij hangt meer aan papa en na mijn vervelend zwangerschap en alle ziekenhuis opnames nog veel meer, dus stiekem hoop ik natuurlijk ook dat die het geweldig zal vinden even met mama, al ben ik wel een beetje nieuwsgierig naar eventueel vliegen met hem (angsthaas) Ik zie het eigenlijk wel voor mij gewoon lekker daar 4 daagjes ofzo en dan lekker aan keutelen met mijn zoon, beetje stad in maar ook wat zwemmen enzo, en in het weekend ook wat dingen van vroeger (gingen in die regio met vakantie vroeger ) ook samen met mijn broertje erbij gaan doen, denk ook wel dat mijn zoon de leeftijd heeft wat meer "mee te doen" als in iets langer opblijven en meer geintresseerd. Uiteraard zal het wel de mei vakantie worden dan maar toch wel het overwegen waard, en dochterlief zal niets tekort komen, denk haast dat hij het wel lekker vind werkt veel en kan dan lekker even 1 op 1 samen zijn met haar en lekker gebruik maken dierentuin abbo en zo. We gaan dit zeker eens even goed bespreken zonder zoonlief nog even,