Titel vraagt het eigenlijk al. Speelt jullie 4 jarige nog met Duplo? Wij hebben 2 grote bakken met Duplo, maar er wordt steeds minder mee gespeelt, omdat onze 4 jarige het bouwen met kleine Lego heeft ontdekt! Aan 1 kant wil ik het verkopen zodat er meer Lego voor in de plaats kan komen, aan de andere kant vind ik het zo zonde om het nu al weg te doen, zo f en toe wordt er toch nog wel naar omgekeken. Wat is wijsheid?
Onze jongens (6 en 8) spelen nog dagelijks met duplo. Ook met gewone lego, maar duplo is toch nog veruit favoriet!
Mijn zoon van 6 speelt er nog regelmatig mee. Soms periodes niet, maar dan ineens weer een paar weken achtereen dagelijks.
Mijn zoon van 7,5 speelt er jog regelmatig mee en soms doet zijn grote broer van bijna 13 ook nog mee.
Als hij de kleine lego pas net ontdekt heeft, zou ik de duplo nog even houden. Alles wat nieuw is is natuurlijk 10x zo intetessant als iets ouds. Dus als de nieuwigheid straks weer een beetje van de lego af is, zou ik nog eens kijken. Kan zijn dat de duplo dan weer regelmatiger tevoorschijn komt. Is dat niet zo, kun je alsnog verkopen.
Ja verschilt per kind denk ik. Onze kleuter speelt nog met Duplo maar eigenlijk enkel icm spelen met de peuter.
Onze dochter van 5,5 speelt er ook graag mee. Lego heeft ze ook en vindt ze ook heel leuk maar met duplo kun je snel groter bouwen en dat Is toch ook wel erg leuk! Met duplo bouwt ze ook zelf dingen en met lego vooral volgens het boekje.
Haha dat heeft mijn oudste van 6 dus ook. Ik denk dat ik de duplo gewoon voorlopig maar boven in zijn kamertje neerzet, dan staat het beneden geen stof te happen en kan hij af en toe ook zonder dat zijn moeder op zijn lip zit op zijn kamertje spelen. Verbaast me eigenlijk dat zulke grotere kinderen het ook nog zo leuk vinden!
Hier 4 en 9 en vinden duplo ook echt nog heel erg leuk. De jongste speelt er echt vanuit zichzelf mee, de oudste speelt vooral met de kleintjes mee die hier komen.
Zoonlief was helemaal 'over' op de Playmobil en lego. Ik had alle Duplo op de foto gezet om te gaan verkopen, want hij keek er echt niet meer naar om. Nu ineens is alles weer Duplo . Het blijft hier dus ook nog maar even staan, hij vind het weer helemaal geweldig om mee te bouwen.
Hier speelt de oudste er ook nog graag mee, wordt over 3 maandjes 6 jaar. We willen haar wel wat gewone lego gaan geven in december/voor verjaardag. Maar omdat ze een jonger zusje heeft, blijft die Duplo nog wel even staan.
Jongste speelt er nog vaak mee (5.5) en dan doet de middelste van 8 ook weer mee. Heel soms speelt de oudste van 10 ook nog wel eens een half uurtje mee.
Mijn dochter van bijna 6 speelt nog regelmatig met de Duplo, ze heeft ook een boel Lego maar dat staat op haar kamer, omdat anders dochter van 2 alles opeet. Ik blijf het leuk speelgoed vinden
Bij ons staat de lego boven en duplo beneden. Dus als ze boven spelen, is het met lego en beneden met duplo. Zowel de jongste van bijna 4 als de oudste van 7 spelen er mee. Op school hebben we in groep 4 nog duplo staan en ook daar wordt er nog mee gespeeld.
Ja hoor, ze zijn hier 3 en 5 maar duplo is bij beide nog steds 'in'. De oudste is pas met een jaar of 4 echt begonnen met dingen bouwen zoals huizen, stallen voor de dieren etc. Daarvoor vooral torentjes enzo, doet de jongste ook nog. De oudste heeft ook een beetje lego, iets van frozen en iets van lego friends. Met sinterklaas krijgen ze samen een basisdoos lego zodat ze daar ook echt dingen mee kunnen bouwen maar de duplo blijft denk ik ook nog wel een tijd!