Speeltentje Hema.

Discussie in 'De lounge' gestart door Bluesky, 8 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jitte was jarig vorige week en heeft zo'n opvouw tentje (een beauty salon) van de Hema gekregen. Hartstikke leuk ding en nu hebben ze allebei hun eigen tent. Kind helemaal blij, want hij is knalroze.. :D

Alleen: Nu is er iemand (die er dus geen verstand van had) bezig geweest om dat ding op te vouwen en diegene kreeg het maar niet voor elkaar. Zelf heb ik de andere al honderd keer opgevouwen en dat gaat prima, dus ding opgevouwen en in de zak gedaan. Nu haal ik hem er net uit, en hij is helemaal scheef!!

Iemand enig idee of en hoe ik dit weer recht kan krijgen? Ik heb het ijzerdraad proberen te draaien, maar dat maakt het alleen maar erger. Bij alle andere zijden zit het verbindingstukje van het ijzerdraad in het midden onderaan, dat zat uit het midden, dus die heb ik weer terug gedraaid, maar dan staat hij nog steeds scheef.

Als het niks uithaalt vraag ik mijn vriendin om het bonnetje en ga ik een andere halen, maar het zou fijn zijn als ik deze gewoon kan houden. Deze zie ik namelijk ook niet meer op de website.

2. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Dus als ik het goed begrijp wil jij een kapot tentje met bon terug brengen (en een ander kind dus waarschijnlijk een kapot tentje koopt) omdat het tentje door iemand van het gezin gesloopt of verbogen is?

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Uhm.. Ja? Dat tentje is niet goed, dan heb ik toch gewoon recht op een tentje wat wel goed is? Ik koop (in dit geval krijg ik) een product, dan mag ik er van uit gaan dat mijn dochter er vaker dan 2x mee kan spelen, of niet?

En of een ander kind mijn teruggebrachte tentje koopt: Dat is niet mijn verantwoordelijkheid. Ik mag er hopelijk er vanuit gaan dat als iets niet goed is, het personeel in de winkel ervoor zorgt dat het artikel teruggestuurd word naar de fabrikant (of wie dan ook) en dat het in elk geval niet meer in de winkel terecht komt.

Degene die bij mij het tentje opgevouwen heeft, is echt niet de enige bij wie dat de eerste keer niet lukt, getuige de reviews op internet.

4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Het tentje was wel goed! Beetje apart iets terugbrengen wat jezelf stuk maakt om een nieuwe te krijgen.. Maar goed ieder zijn ding

5. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Klinkt inderdaad of dat het met verkeerd opvouwen gebogen is. Vind het ook een beetje vreemd als dat het geval is om hem dan terug te gaan brengen.

6. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Iemand die er mee bezig is geweest en er geen verstand van heeft, heeft m scheef in de tas gedaan. Niet handig zou ik zeggen. Ik weet niet of je m kan ruilen als je uitlegt hoe het gegaan is. En ik zou me schuldig voelen als zo'n ukkie een scheve tent koopt vanuit de winkel!

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Eerlijk gezegd vraag ik me af of je wel een ander meekrijgt. Ga je erbij vermelden dat iemand hem niet goed opgevouwen heeft?
    Het is heel sneu maar toch de schuld van die persoon doe bij jou dat tentje verkeerd heeft opgevouwen. Lijkt het me eerder dat ze een ander tentje haalt toch? (Verzekering misschien?) niet de schuld van de winkel ljkt me?Ze heeft wel aardig hard lopen duwen en doen als ik dat zo lees. Zoiets verbuigt niet zomaar.
    Heb ook opvouwtentje gehad en idd moelijk het toed op te vouwen maar je voelt echt wel weerstand als het niet goed gaat.

8. Verox

Verox Niet meer actief

Geen idee hoe je dit goed krijgt. Misschien zet hij zichzelf weer in vorm als je m een tijdje uitgeklapt laat staan? Trekt het na een tijdje weer bij?
    Ik zou het geen stijl vinden om nu te zeggen dat hij al stuk was toen je hem kocht. Gewoon het verhaal uitleggen en kijken of ze er begrip voor hebben bij de Hema.

9. brit76

brit76 Actief lid

29 apr 2009
    379
    7
    18

precies!

10. miepje77

miepje77 Fanatiek lid

25 mei 2008
    1.881
    448
    83
    Hier hebben we ook een hema opvouwtentje. Ik herken dat scheve. Het frame is een soort plat ijzer. Ws zit deze verkeerd gedraaid. Even pielen en hij klapt/vouwt terug in zijn vorm. Althans dat is hier dan toch.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Bij verkeerd gebruik is het risico voor jou en krijg je je geld niet terug.
    Dus als je dat zegt aan de kassa vang je bot.
    Nou ja, bij de HEMA dan waarschijnlijk weer niet, want dat is een zeer klantvriendelijke winkel.

Niets zeggen en zo omruilen vind ik ook not done.

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ok, daar heb ik wat aan. Dank je wel!

En voor de rest: Ik zal het even goed uitleggen, ik begrijp uit de reacties dat het verhaal in de eerste post misschien wat vreemd overkomt.

Jitte heeft het tentje gekregen van een vriendin toen ze daar aan het logeren was afgelopen week. Vriendin was niet op haar verjaardag geweest, dus heeft haar kadootjes toen gegeven. Ze heeft geprobeerd het tentje op te vouwen, maar dat lukte dus niet, dus ze heeft het laten staan om te vragen of het mij lukte. Ze had uit de aanwijzing die erbij zat niet begrepen dat je er eerst een plat pakketje van moest maken. Toen stond het tentje nog recht en was er niks aan de hand. Ik heb hem opgevouwen, precies zoals ik altijd doe bij die van Jelle en bij mijn dure Deryan travelcot (zelfde systeem) en in de zak gedaan. Nu haal ik hem er vanmorgen uit de zak en is hij scheef.

Ik dacht dat de eerste post genoeg informatie was, maar ik heb echt het gevoel dat ik voor halve crimineel aangezien word terwijl ik alleen wil weten of ik het tentje nog kan repareren. Als dat niet kan, dàn ga ik naar de Hema en ga ik kijken of er nog iets aan te doen is. Zo ja, dan heeft Jitte geluk, zo niet dan heeft Jitte pech.

@ Ellen291982: Tuurlijk ga ik dat zeggen, ik heb ook nergens beweerd dat ik het zomaar zal ruilen en niks zeg over hoe het gegaan is.

@VErox en Zogelukkig: Idd, dat vind ik ook geen stijl en dat ga ik dus ook niet doen.

@ Kwebbel86: HIj is dus niet scheef in de tas gegaan: zie bovenstaand stukje.

En ik herhaal mezelf nog maar even voor degenen die denken dat een ander kind dan dit tentje krijgt... ;)
    Maar goed: eerst maar eens kijken of ik iets kan met de tip van Miepje77. Als dat niet lukt, zien we wel verder.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

In je eerste post kwam ht idd wat ongelukkig over. Maar beweer ook niet dat je het niet gaat zeggen he! Ik vroeg je of je dat erbij ging vermelden. Gelukkig ben je ook zo eerlijk (daar kan je helaas niet altijd meer vanuit gaan).
    Maar zou het anders niet via de verzekering kunnen denk je? Als de tip niet werkt? En er even vanuit gaande dat Hema geen tentje geeft?

14. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nee, idd... Ook voor mij is lezen een kunst... ;) Ik was ietwat gepikeerd omdat dat het bij sommigen wel zo overkwam.

De verzekering zou kunnen, maar we praten over een tentje van rond de 15 euro, dat is de moeite niet waard... Het is alleen dat Jitte er zo blij mee was omdat hij knalroze met paars is en dat zijn haar lievelingskleuren... Dat ding was echt een schot in de roos!

Ik ga zo eerst met z'n allen naar de tandarts (jeuj, leuk familie uitje ;) ) Daarna ga ik eens kijken of ik er verder nog wat mee kan.

Nu ga ik mijn kinderen uit een stortbui plukken... Jitte loopt in haar onderbroek buiten... Weliswaar met paraplu, maar toch... :D

Deel Deze Pagina