Wat zijn leuke spelletjes om samen met een dreumes van (bijna) 1 jaar te doen? Blokken bouwen vind ze (nog) niet zo interessant, meestal ben ik dan aan het bouwen en kruipt zij de hele andere kant op haha. Ook een vormen ding, waar je dan de vierkant in het vierkante gaatje doet enz boeit dr ook niet.. het is leuker om de blokken gewoon door de kamer te gooien of ze gewoon zo in de bak te doen. Wil graag iets kunnen doen wat we samen kunnen doen maar meestal kruipt ze weg en gaat dr eigen gang.. Ze kan dr aandacht nog niet lang ergens op houden.. Naar buiten gaan, samen fietsen en wandelen doen we genoeg. Ik zoek echt iets om thuis met dr te doen..
Lastig he? Zoon gooit nu de blokkentoren, die ik voor hem heb gemaakt, om met groot plezier. Maar denk dat dit voor haar niet echt van toepassing is? Wat zoon leuk vindt: - Blokkentoren omgooien - Houten kralenspiraal (volgens mij heeft Ikea hem nog steeds) - Dreumesproof muziekinstrimenten - Loopwagen waar hij achter kan lopen - Speelgoedtelefoon - Auto's
Samen in bad Kiekeboe/verstop spelletjes Duplo bouwsels kapot maken Muziek aan en dansen Iets ergens in stoppen en er weer uit halen, kun je van alles voor gebruiken en ook moeilijker maken. Ik vond het bij de eerste ook lastig. Nu bij de tweede is het makkelijker, dat is gewoon live entertainment
- muziek maken met/op allerlei verschillende dingen (denk aan: pollepels op de ijzeren prullenbak of op een pan, blazen/geluid maken door de slang van het badje, trommelen op de salontafel, clipje/steentje oid. in een lege colafles doen en daarmee schudden e.d.) - kietelspelletjes - kiekeboe - nijntje verstoppertje (euro of 12,50) - waar is... (mama/poes/auto/bal) en dan aanwijzen (en zelf benoemen)
Mijn zoontje vindt het heel leuk om samen met het zoef zoef dieren boomhuis te spelen. Ook een bak waar ik allerlei speeltjes instop leeghalen vindt hij leuk.
Aanvulling: - boekjes lezen (evt. gecombineerd met het 'waar is...'-spelletje) - samen dansen - 'zingen'