Ik pak het bestekgedeelte uit de vaatwasser zodat hij er niet bijkan. Dat is bij ons zo'n los bakje. Dan mag hij de onderste lade uitruimen, daar staan vooral borden en pannen in. En de borden kunnen kapot maar dan moet hij ze wel eerst laten vallen. Dat risico nemen we dan maar. In de vaatwasser klimmen deed hij ook en dat heb ik hem gewoon afgeleerd door meteen te stoppen met uitladen en de tijd te nemen om hem uit te leggen dat dat niet mag. Duurt geen uren maar is even wat anders dan tussendoor roepen dat het niet mag . Dan luistert hij gewoon niet. De bovenste lade mag hij niet meehelpen omdat hij te klein is. Hij komt net met zijn koppie erbovenuit en dat vind ik geen succes om dan de glazen eruit te laten pakken. En dan gaat hij op de grond zitten en op de programmaknopjes drukken. Het enige wat hij niet mag en wat ik hem niet afgeleerd krijg is dat hij niet aan het klepje van het vaatwastablet mag komen. Dat ding blijft aantrekkelijk . Hebben jullie ook weleens gestofzuigd met een dreumes die de stang ook vast wil houden? Jemig ik ben gisteren bijna een half uur met de huiskamer bezig geweest!
Ik doe het precies zo. Alleen plastic bakjes mag hij uit de bovenste lade pakken. En ja en als ik hem dan de stang zelf laat vasthouden schuift hij hem ook zo heen en weer in staat van opperste concentratie
Hallo allemaal, Ik ben vanochtend meteen naar de intertoys geweest met onze kleine meid en heb de boerderij van little people voor haar gekocht. En het valt goed in de smaak! Poppenwagen heb ik ook naar gekeken, maar is allemaal vanaf 3 jaar staat erop. Ze is ook erg klein van stuk dus zal zo´n wagen wel te groot zijn voor haar. Maar die little people is dus een succes, hopelijk raakt ze daar niet te snel op uitgekeken Ratatosk, over de vaatwasser uitruimen, ik vind het niet zo erg als de borden stuk gaan, maar ik ben bang dat zij ermee valt en ze zich daarin snijt, of ben ik dan te bezorgd? Oh ja, stofzuigen heb ik ook wel eens geprobeerd, dat was niet zo´n succes want ze is nog niet zo stabiel op de beentjes. Kan wel al goed lopen, maar valt nog snel. Ze heeft wel zo´n eigen stofzuigertje met blokjes, maar daar vindt ze niet veel aan. Het lijkt ook niet echt op een stofzuiger met stang moet ik bekennen, maar die wat echter lijken zijn ook pas vanaf wat oudere leeftijd. Wat trouwens wel grappig is is dat ze graag meepoetst met een doekje. En als ze geknoeit heeft hoef ik haar maar een stukje keukenpapier te geven en ze poetst het zelf op, zo grappig Maar meehelpen in de huishouding vindt ze op zich ook leuk, alleen alles is maar van korte duur en dan moet ik weer iets nieuws verzinnen
Mijn zoontje is nu ook 19 maanden en is in een fase waar hij veel aandacht vraagt en moeilijk zelf kan spelen... Daarbij is hij ook nog niet zo ver dat hij gaat bouwen met blokken of duplo. Het begrip tekenen snapt hij nog niet en hij heeft totaal geen geduld! Dit zijn de dingen die wij nu met hem samen doen of hem alleen laten doen: -Kussens op de grond of lakens op de grond. Heeft hij veel plezier aan! -Muziek aan, lekker samen dansen, gek doen enz. -Elkaar achterna zitten, verstoppen in de huiskamer enz. -Met de bal gooien of rollen -Wisselingen van speelgoed. Steeds weer wat anders neerzetten wat binnen hand bereik is, zo blijft het uitdagend. -Een stapel folders neerleggen, kan hij scheuren, lezen of wat dan ook. -Helpen met vaatwasser uitruimen of helpen met schoonmaken, geef een natte lap en laat ze maar lekker gaan. -Buiten wandelen, hoeft niet eens gericht ergens heen, het buiten zijn is al genoeg.
Bedankt voor de tips, hier kan ik wel wat mee! Nu is de pop en de little people erg leuk. Ook vindt ze het leuk om te "kleuren". Maar ze heeft geen rust in d'r kont, dus het zijn vooral de achterna-ren-spelletjes die ze erg leuk vindt Nogmaals bedankt voor de tips, hier kan ik wel mee vooruit
Mijn dochter heeft sinds een paar dagen sleutels ontdekt en probeer alles open te krijgen met haar sleuteltjes. De deuren, haar speelgoedkist, loopwagen etc. Eerst had ze mijn oude sleutels (van het oude huis), maar toen herinnerde ik mij dat zij een soort van sleutelhuisje op haar verjaardag heeft gehad waar je ook blokjes in kan doen en deurtjes van kan openen met sleutels. Vind ze helemaal leuk. Misschien ook wat voor jouw kindje
Dat doet Collin dus ook! hier dus niet helpen als de vaaatwasser open staat. det traplopen zal ik ook ens onthouden, Collin kan wel zelf heel goed en ook heel snel naar boven klauteren, maar naar beneden hebben we nog niet uitgeprobeerd. Hier is ie gek op alles wat wielen heeft of kan rollen, zet je de buggy(op zijn kop) in de kamer dan heb je geen kind meer aan hem! alleen maar wielen draaien haha
Sleutels vindt Roos ook leuk, die geef ik haar ook geregeld. Ik moet haar dan wel goed in de gaten houden want ze gooit dat soort dingen graag in de prullenbak of toilet, ik kon laatst mijn bankpas en creditcard uit de prullenbak vissen Hier verder geen interesse in wieltjes, wel dingen waar ze op of in kan zitten, zoals haar fietsje en hobbelpaardje, maar ook dat is steeds maar kort erop en vrijwel direct weer eraf en dan meteen weer erop, het gaat dus alleen om het klimmen wat ze leuk vind, maar laat dat nou net hetgene zijn waar ze geen ster in is. Man wat heb ik haar vaak net op tijd kunnen opvangen, maar helaas ook vaak net niet op tijd, tenenkrommend dat! Traplopen doet mijn man vaak met haar. Ik laat haar wel de trap oplopen, maar af gaat al net zo tenenkrommend als dat klimmen, pfff, ik krijg het nog zwaar als ze buiten gaat spelen en bomen klimmen geloof ik