fietsen met buggy en baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Popkoorn, 16 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik vraag me nou al een tijdje af...
    hoe gaat het als ik zometeen met mijn zoontje wil gaan fietsen

als ik met de buggy en mijn zoontje wil fietsen.... de baby mag toch niet eerst in het stoeltje zitten zodat je daarna de buggy kunt bevestigen ?? maar de baby op de grond zetten lijkt me ook geen optie... al helemaal niet in de winter.... hoe bevestig je de buggy in de drager als je je baby bij je hebt...

hoe doen jullie dit ??

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Ik zet mijn dochter eerst in het fiets zitje. Ik heb een stuurslot op mijn mama fiets, dus mijn stuur gaat niet ineens naar links of naar rechts. Daarnaast heb ik zo'n dubbele standaard, de fiets staat dus erg stevig.

3. Popkoorn

ik heb een fiets op accu... (omdat ik chronische ziek moet ik een fiets op accu om zelf te kunnen fietsen gewoon fietsen is te zwaar)

de bediening zit op het stuur.. ik zou dus geen moederstuur ofzo kunnen erop kunnen zetten... maar misschien wel een dubbel standaard... maar alleen dubbel standaard... is dat wel stevig genoeg ??

4. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    Hier precies zo!

Ik denk dat een dubbele standaard ook al heel stevig is, want ik vergeet het stuur wel eens op slot te zetten en dat gaat ook prima. Ik sta altijd zo dat de fiets tegen mij aan komt, dus niet meteen kan omvallen

5. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    zo, lastig! Ik zou hier geen antwoord op weten eerlijk gezegd, behalve dan: gewoon maar uitproberen voor t huis of zo? Met iemand erbij die eventueel kan inspringen. Ik zou ook denken baby eerst in het zitje.... Als je iig een stevige standaard hebt op de fiets, dat scheelt al met stevigheid als je je kindje erop zet... Het stuur kan dan nog wel klappen, maar ik zit te denken stel je hebt echt een goede standaard, je draait het stuur vast zo dat het naar een kant is geklapt, dan je kindje erin en dan de buggy vast?

Succes!

6. Sas26

Sas26 Fanatiek lid

14 jan 2008
    3.291
    1
    36
    en als dat echt niks is, dan zit er niks anders op dan je kindje in een achterzitje te zetten als je de buggy mee wilt.....

7. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf ook een dubbele standaard en een stuurslot, maar het kan ook prima zonder.
    Ik zou inderdaad eerst wat oefenen, vooral met de buggy.. na een paar keer is het niet meer zo'n gedoe..! Als je dat onder de knie hebt gewoon je fiets tegen een muurtje.. en je kindje lekker eerst voorop zetten!
    Als je zorgt dat je aan de kant staat waar het eventueel naartoe zou kunnen vallen kan er weinig gebeuren!

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Zonder stuurslot kan het ook wel, maar zou mijn dubbele standaard echt niet willen missen!
    Dus misschien zou je er een dubbel standaard erop kunnen zetten, denk dat het dan allemaal al een stuk makkelijk wordt.

9. Popkoorn

ja .. ik zat er toch over te denken hoe ik dit zometeen moet doen...

ik denk dat binnenkort maar vast wat ga oefenen... zonder mijn zoontje erin uiteraard :p... eerst de buggydrager bevestigen maar eens onder de knie krijgen... en dan als ik alles een beetje onder de knie heb en hij is stevig genoeg oefenen met zoonlief erin ;)

oh ik heb trouwens een buggydrager gekocht (2ehands) ( weet ik veel dat die op kilo's gaan ... ( blond haha )
    maar heb er dus 1 van 5 kilo... terwijl de buggy 6,9 kilo ,
    zou ik het kunnen proberen of gewoon een nieuwe kopen van 7 kilo ??

misschien wel zo veilig om een nieuwe te kopen toch ..?

bedankt alvast voor de antwoorden, ik ga vandaag of morgen maar een naar de fietsenmaker om te vragen of ik dubbel standaard erop kan laten zetten....

verder zijn alle tips nog welkom ;)

10. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.036
    1.857
    113
    Provincie Groningen
    Een buggy van 6,9 kg is best zwaar voor een buggydrager van 7 kilo.
    In princiepe zou het natuurlijk moeten kunnen, maar las hier laatst op de site dat het toch problemen kan geven.

11. PollekePiek

PollekePiek Actief lid

19 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    De buggydrager voor buggys van 5 kilo is niet heel stevig.. voor van die flutbuggys is het prima, maar als je een wat zwaardere buggy hebt lijkt het me minder verstandig.. !

12. aliekeleppink

aliekeleppink Fanatiek lid

2 nov 2007
    3.943
    0
    36
    juf en ib-er
    Borne
    Ik heb een gewone fiets met dubbele standaard en veren zodat mijn stuur niet kan klappen. En dat werkt echt prima!

13. AnneMica

AnneMica Bekend lid

11 jul 2007
    731
    1
    0
    Volgens mij heb ik dat niet gedaan voordat mijn zoontje kon staan. Ik heb ook nog een fietskar dus als ik de stad in wilde liet ik hem daar in zitten en gebruikte de kar als buggy.
    Als ik boodschappen ging doen zat hij in het winkelwagentje terwijl ik de boodschappen in de fietstassen deed.
    Kindje op de grond laten zitten (zeker in de winter) vind ik geen optie...

Succes!

14. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    ik zou ook bij de fietsenmaker even vragen of ie een veer bij je stuur en frame kan maken, dan klapt die ook niet zo makkelijk om. De sparta mama fietsen hebben dat ook. Dan hoef je geen speciaal moederstuur.
    En voor een buggy van 6,9 kg zou ik echt een nieuwe buggydrager kopen die dat gewicht kan houden. Zet je die andere maar weer op mp.

15. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Mijn mamafiets heeft ook een dubbele standaard en een stuurslot maar als ik de buggy erop wil vastmaken en de kleine zit al voorop dan gaat hij toch echt omvallen. Dus meestal zet ik de fiets schuin tegen een muur of paal en maak ik de buggy eraan. Ik kan ze niet naast de fiets laten staan want ze holt alleen maar weg. Maar van de week ging het mis, had hem tegen een lantaarnpaal staan en zat de buggy eraan vast te maken. Toen gleed de fiets onderuit ging heel langzaam en kwam in het gras terug. Brullen natuurlijk, baalde enorm volgende keer ga ik wel weer lopen.

16. Popkoorn

hmm dus eigenlijk is fietsen met een buggy gewoon niet zo'n succes:p

ik keek er juist zo naar uit dat ik niet meer na het dorp hoefde te lopen wanneer ik kan fietsen met meneer... maargoed dan moet de buggy natuurlijk ook mee want met hem op de arm is ook niet te doen :p

ik haal over een tijdje een buggydrager van 7 kilo,en probeer ik het gewoon, en als het niet lukt... jammer dan... dan toch maar weer lopen :p

iig bedankt voor alle reactie's

17. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    (bij mij werkt het prima hoor!! het zwabbert een beetje, maar het lukt best! het is wat lastiger om hem de lift en flat in en uit te krijgen, maar goed)

18. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg

Ik vind het geen probleem om te fietsen met een buggy. Het is wat zwaarder maar als je op gang bent is het geen probleem. Maar mijn fiets (Sparta) blijft ook altijd gewoon staan als ik Inge voorop zet en dan nog de buggy er op, zelfs als de fietstassen ook nog helemaal vol zitten met boodschappen.

Waarom probeer je anders geen fietskar?

19. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Ik zet de kleine gewoon op de grond. Eerst de buggy vast, blijf staan en fiets leunt tegen mij zij. Pak de kleine op en hopsa in de fietsstoel.
    Dat vind ik de meest veilige manier. Hoe moet je anders die buggy opvouwen als die kleine voorop op 't stuur zit?

20. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.069
    2.204
    113
    Brabant
    @fientje, dat doe ik dus gewoon zoals je zegt: de buggy opvouwen als zij voorop het stoeltje zit. dan de buggy bevestigen en fietsen maar. En met afstappen ook: eerst buggy uitklappen, fiets op slot zetten, tas eraan, helm af en dan pas kind eruit.
    Zo gaat het echt prima, nog nooit gehad dat de fiets om wilde ofzo.

Deel Deze Pagina