hoi hoi, ik ga ergens begin okt. weer aan het werk, en tot die tijd geef ik gewoon bv...maar als ik dus weer aan het werk ga wil ik graag helemaal over zijn op de fles...vanaf wanneer moet ik dan beginnen met afbouwen? heb gelezen dat je dan 1 voeding per week mag vervangen door de fles, seff heeft nu ong 7/8 voedingen per dag stel dat het dan nog 6 voedingen zijn per dag moet ik dan 6 weken van te voren beginnen? liefs emmie
Naar mijn weten echt niet hoor. Volgens mij kan je er makkelijk 2 flessen per week van maken.. Maar ik ben géén deskundige op dit gebied.
Ik heb op een gegeven moment alleen 's ochtends en 's avonds de borst gegeven en tussendoor de fles en dat ging goed.Toen ik weer aan werk was ook helemaal op de fles en geen last gehad van stuwingen of wat dan ook!
maar ben je toen in 1 keer over gegaan en alleen s'ochtends en s'avonds de borst of heb je dat ook eerst een beetje afgebouwd? liefs emmie
Ik kreeg wel last van stuwing! Maar dat was voornamelijk 's morgens en 's avonds. Ik heb toen gekolfd en na een paar dagen was dat over. Ik zou er wel rustig de tijd voor nemen want het kan behoorlijk pijnlijk zijn hoor! Nu moet ik wel zeggen dat ik de hele bv periode veel last van stuwing heb gehad. Dit kwam ook doordat mijn zoontje bijv. 3 dagen doorsliep. Had ik 2 nachten stuwing en de 3 nacht was het dan weer over. En dan kwam hij opeens weer 's nachts voor voeding en bleef het continu een zooitje. Ik heb regelmatig 's nachts me moeten verkleden of zelfs kolven..... 2 flessen in een week moet te doen zijn denk ik maar zelf zou ik beginnen met 1 fles. Succes!
Je bent me geen verantwoording schuldig maar waarom stoppen als je weer begint met werken ? Je mag een kwart van je werktijd besteden aan kolven tot 9 maanden na de geboorte van je kindje. Ook moet je baas zorgen voor een geschikte ruimte. Hier een linkje daarover http://www.voedingscentrum.nl/voedingsc ... gevers.htm
Hallo Emmie, Ik ben sinds 2 weken aan het afbouwen met de borstvoeding, ook omdat ik weer aan het werk ga en het niet zie zitten om te kolven op het werk. Yildou is op dit moment 13 weken oud en zit op 5 voedingen. Ik heb eerst voeding 4, de een na laatste dus, vervangen door een flesje en na een week ook voeding 2 vervangen door een flesje. Mijn ervaringen zijn de eerste dag flinke stuwing rond de eerst volgende voeding, maar de 2de dag werd dat al beter. Ik heb nu trouwens het volgende voedingsschema: voeding 1 borst voeding 2 fles voeding 3 borst voeding 4 fles voeding 5 borst Ik denk dat ik dit prima kan combineren met het werken. Ik hoef trouwens pas 21 juli aan het werk, maar wilde optijd beginnen met afbouwen om me niet nog rotter te voelen op het werk met pijnlijke borsten... Meer informatie over afbouwen kun je trouwens vinden op: http://www.frisokindervoeding.nl/blauw/ ... ntent.html Succes ermee!
Saliethee verminderd de produktie. Ik drink 1 kopje per dag omdat ik over produktie heb maar om te stoppen raden ze 5 kopjes per dag aan.
late reactie, maar dank jullie wel voor de reacties, ben nu bezig met rustig af te bouwen en geef seff nu 1 flesje s'middags en dat gaat super! over een paar weekjes begin ik met flesje nummer 2 ik vind de bv nog wel heeel gezellig... liefs emmie
Ben nu ook aan t afbouwen. Maar normaal is t 4x 160 cc en nu 3x 240 cc dus tja.. nut heeft t nog niet. Daarom heb ik de voeding van vanmiddag maar half afgekolfd.. Weet t anders ook niet..
ik heb het vrij snel afgebouwd. Bij mij zat ze binnen 2 weken op volledige flesvoeding.. mar bij mij liep het toen ook niet meer lekker. ik heb 2 maanden bv gegeven..
ik heb het een tijd gecombineerd. De eerste en laatste voeding bv en de rest de fles. Is mij prima bevallen en geen gedoe met kolven en zo.
Ik ben ook aan het afbouwen. De fles voor de nachtvoeding had ik al een tijdje vervangen voor de fles, zodat mijn man die kan geven en ik kon slapen. Nu heb ik ook de middagvoeding veranderd naar fv. Ik heb enorme last van stuwing. Echt pijnlijke borsten met harde plekken, dus ik denk dat ik het maar rustig aandoe met afbouwen....
ja verstandig, ikke ook hoor, ik hoef pas in oktober weer te werken dus heb nog ff de tijd! maar erg pijnlijk idd, en af en toe van die heerlijke 'lek plekken' haha
Ja en 's nachts is het altijd een kliederboel...heel mijn shirt nat. maar om nou met m'n bh in bed te gaan liggen...
ja dat moet je wel doen joh! is beter voor je borsten zowiezo, maar ook voor de productie van de bv, dat heeft de kraamhulp mij verteld. ik draag gewoon zo'n voedingsbh van de hema...maar als je dat niet doet nee, is het idd een kliederboel! haha
Ik doreg alleen bij de eerste in de kraamweek een bh omdat mn compressen anders niet op hun plek bleven maar nu nooit meer. Heb een handdoek op mn matras en verder kwestie van zindelijk worden. Vooral in het begin lekte ik nogal maar dan deed ik gewoon weer een droof tshirt aan en een nieuwe handdoek erover. Beter is het echt niet hoor, een bh kan die boel afknellen dus als je zonder fijn vind mag dat ook. Nu lek ik nog maar zelden, alleen als ik over mn kids droom of het meer dan 12u geleden is dat ik heb gevoed, als ik voedt lekt mn andere borst nog wel steeds mee maar daar hou ik een doek tegen.
ja waarom precies weet ik ook niet, maar de kraamhulp heeft me echt gezegt dat ik dag en nacht een bh moet dragen in de tijd dat ik bv geef..maar idd niet te strak, bandjes een beetje losser, anders gaat het knellen idd. en gewoon stevigheid van je borsten denk ik. xx