Speeltoestel buiten

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door debq, 30 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Wat voor een speeltoestel voor buiten is nog leuk voor een kind van 8 en 2?We hebben (of krijgen) al behoorlijk wat dingen: speelhuisje, zandbak, trampoline en een dubbel duikelrek. Ik wil niet nog iets met een huisje in de tuin.
    Een glijbaan vind ik altijd erg leuk. Maar een schommel of grote auto (lees vrachtwagen of tractor) band aan een touw in een boom vind ik ook erg leuk.
    Zouden jullie er nog iets bij doen om te klimmen en glijden of niet. En wat is leuk voor beide leeftijden?
     
  2. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Hier gaat met mijn 3,5 jarige de glijbaan er binnenkort uit. (ze gaat er bijna nooit meer vanaf, plas water erop vaak , kut maaien onder de glijbaan) klimrek is ook aardig af.

    Dus er komt iets nieuws met extra schommel mogelijk heden erbij. Ook chil voor de hangmat stoel voor mamma ;)
     
    debq vindt dit leuk.
  3. nmv

    nmv Fanatiek lid

    7 jan 2013
    3.964
    270
    83
    Oost-NL
    Bij ons is de schommel altijd geweldig! En dan kun je er eventueel ook andere attributen bij kopen waarmee je kunt variëren, zoals ringen, touwladder, een autobandschommel of zo'n rond plankje. Een trapeze kan er ook aan, maar je hebt al een duikelrek. Of zo'n nestschommel als je daar de ruimte voor hebt?
     
  4. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Alsjeblieft een flinke boom hebt: een boomhut. Voor die van 2 nu misschien niet niet zo leuk, maar voor die van 8 des te meer!
     
  5. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.984
    8.787
    113
    Ik dacht ook gelijk aan een nestschommel, leuk voor beide, alleen of tegelijk
     
  6. Miss T

    Miss T Fanatiek lid

    3 mei 2012
    4.352
    299
    83
    Een groot schoolbord waarop ze kunnen krijten.
    Een moestuintje aan de schutting.
    Een houten evenwichtsbalk of losse houten blokken (laag bij de grond) waarover de kunnen lopen.
    Een bankje met daarop een stuur.
    Een waterbaan met plastic teil aan de schutting (zie Pinterest).
     
    Luna86 vindt dit leuk.
  7. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Ik zou een schommel doen! Praktisch alle kinderen houden van schommelen. Niet voor niets zijn schommels altijd bezet op speelpleintjes. Onze schommels worden nog steeds bijna dagelijks gebruikt.

    Je zegt verder dat je niet weer iets met een huisje wil, maar heb je wel eens zo'n alles in 1 ding overwogen? Wij hebben er 1 met glijbaan, schommels, klimmuur, hangrekjes, en huisje waar je op en onder kan. Zo neemt het wat minder ruimte in beslag dan alles los van elkaar. Kinderen (5 & 8) spelen er super vaak mee. Leuke is ook dat het kennelijk heel erg uitnodigd tot fantasie spelletjes, dan is het weer een piratenschip, dan weer een heksenhut, etc. .
     
  8. tatie

    tatie Fanatiek lid

    21 feb 2014
    1.001
    93
    48
    Favoriet is hier de modderkeuken met echte rommeltjes van de kringloopwinkel! Vindt zelfs het buurmeisje van 10 stiekem nog leuk. Ik kan nu geen foto uploaden, maar op internet staan veel voorbeelden.
     
  9. debq

    debq Fanatiek lid

    10 mrt 2010
    3.749
    736
    113
    Ik denk dat er een schommel en spulletjes voor een modderkeuken komen. Onder de bomen zijn nu al hutten gemaakt en in een andere boom worden steeds hele constructies met touwen en allerlei spullen gemaakt. In de schuur zitten nog 2 hokken van de geiten die de vorige bewoners hadden, hier zijn ook al verschillende ‘relax’ ruimtes van gemaakt... Ik denk dat veel meer dus niet nodig is.

    En een moestuin wilde ik idd ook maken, kunnen de meiden mooi helpen.
     

Deel Deze Pagina