Speeltoestel en vergunning

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Anan, 7 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou gewoon even met je buren overleggen, waar je 'm plaatst. Of zeggen dat je m gaat plaatsen maar graag hoort of ze er last van ondervinden. (Doorgaans durft geen mens meer te klagen daarna, is mijn ervaring). Is dat geen optie?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Buiten de veiligheid vind ik het echt gezeur wat ik lees over een piepende trampoline en hoofden boven de schutting hoor.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Neem aan dat iedereen met niet ingegraven trampoline er een net omheen heeft...
    Wij hebben een trampoline, ding kraakt inderdaad best wel, maar onze buurkinderen huilen en krijsen wat af, bij de andere buren slaan de honden heel vaak aan. Leven en laten leven hoor :)

4. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Idd, buren hier hebben er een stevig net omheen. En je hoort 't, maar ik hoor ze sowieso wel :D Het is niet alsof ze er tot diep in de nacht op springen.

5. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Piepen vind ik ook gezeur. Maar ik vind het ook een beetje een non-discussie, want: "De valhoogte van speeltoestellen mag maximaal 3 meter zijn. De vrije valhoogte is de hoogte van de trampoline vermeerderd met de maximale springhoogte".

Dit houdt dus in dat je sowieso maar maximaal 1 meter hoger dan de schutting zou kunnen, als je dat perse zou willen. Terwijl als je 'm ingraaft blijf je netjes onder de schutting en heb je grote kans je buren een plezier te doen.

Als je een grote tuin hebt en je woont buiten de randstad ofzo zal het allemaal wel loslopen. Maar hier in de stad krijg je echt wel commentaar.

6. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Kom je toevallig boven de 2,5 meter uit met die vangnet-constructie? :D

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is 2,30 ofzo. Kinderen kunnen de buren wel zien als ze springen maar de buren vinden dat niet erg en de kinderen vinden het meestal ook niet interessant ;)

8. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Nou t zou echt niet in me opkomen om daar een vergunning voor aan te vragen hoor en ook niet om me aan de trampoline van de buren te storen.

9. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.542
    3.057
    113
    Gewoon neerzetten :)

10. DastyQueen

DastyQueen Niet meer actief

Wij wonen in Amsterdam en bijna elk kind in de straat heeft een trampoline in de tuin en heb echt werkelijk nog nooit iemand horen klagen. Wij zetten vanaf dit weekend onze trampoline op het grasveld voor ons huis. Weer wat meer ruimte in de tuin en kunnen alle kinderen uit de straat er samen op springen. (Ben me bewust dat dit niet zomaar mag en dat ik kans heb dat de gemeente hem weg haalt als ze het gras maaien of onderhoud aan het groen doen.) Maar ik weet zeker dat er geen 1 van mijn buren over zal gaan klagen.

11. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Jeetje zeg, een vergunning om een speeltoestel in je eigen tuin te mogen hebben. 😂
    En gezeur om een piepende trampoline. Echt, wat een luxeproblemen.
    Vind het grote b#llshit allemaal, net als dat verbod op stoepkrijten in bepaalde gemeenten.

12. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Het zou niet eens in me opgekomen zijn om een vergunning aan te vragen voor een standaard speeltoestel. Kijk als je nu een survivaltoren van 9 meter hoog in je tuin neerzet ;), maar ik neem aan dat het gewoon om een beschaafd, klim/schommel/glijhutje gaat.

Wat betreft de trampoline; ik vind mezelf soms best een zeur, maar hierover klagen kan ik me niet voorstellen. Zoveel lawaai maakt het toch niet. Zolang ze niet met spullen over de schutting gaan gooien ofzo zou ik er geen problemen mee hebben.

13. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    De piepende trampoline ... vorige zomer dachten we naar een leuke kindvriendelijke boerderijcamping te gaan. Ze hadden een veldje met 2 grote trampolines, maar daaromheen stonden allemaal caravans van chagrijnige 65plussers die mijn kinderen wegstuurden na een kwartiertje springen, omdat de trampoline zo piepte! Nooit gedacht dat die ook op zp kwamen 😉

14. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Serieus een vergunning?!?! Nooit aan gedacht.

Wij hebben een klimtoren met puntdak en glijbaan, ik heb hem wel aan 1 kant helemaal dicht gemaakt omdat hij tegen de schutting aanstaat (steekt er een flink stuk bovenuit) naast het terras van de buurvrouw....
    Ze is gek op mijn meiden maar denk niet dat ze het tof vind om elke keer als ze in de tuin zit met mijn meiden te moeten babbelen...

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    Oh, ik wist niet dat dat nodig was, nooit bij stilgestaan.
    Trampoline hebben wij ingegraven, kan me voorstellen dat mijn buren geen zin hebben in steeds van die koppies boven de schutting uit, aangezien hij daar naast staat.

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Zo erg is het toch niet om de buren te zien? Wij mogen alleen vlak bij het huis een hoge schutting hebben. De rest van de tuin moet een lage schutting. Hier is het dus vrij normaal om je buren steeds te zien :) Maakt de tuin lekker licht en het is ook best gezellig.

Qua vergunning: het is verstandig om het even specifiek bij je eigen gemeente te checken! De regels zijn volgens mij niet overal gelijk. Hier staat ook meer info: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/omgevingswet

17. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik bedenk trouwens dat wij onze trampoline ingegraven hebben dus dat hij niet vergunningsplichtig is. Ik wil niet tegen zo'n lelijk hoog onderstel aankijken :D

Maar ons speelhuis is dan wel weer 2,5 meter hoog maar de buren klagen nooit. Ik heb de kinderen ook geleerd dat ze zich met hun eigen zaken moeten bemoeien en niet steeds de buren moeten groeten.

Die dat trouwens weer super gezellig vinden.....Je doet het ook nooit goed ;):D

18. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik zou geen problemen hebben met een beetje meer inkijk door de kinderen van de buren, maar mijn moeder houdt er van om egaal bruin te worden in de tuin, die zou echt not amused zijn als er in ene een paar kleuters zouden staan toe te kijken.

19. Anan

Anan Fanatiek lid

10 mei 2013
    3.008
    2.373
    113
    Haha, de buurvrouw in haar blootje aanschouwen wil ik mijn kinderen ook niet aan doen ;)

20. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.269
    25.737
    113
    Onze buren hebben hun trampoline ingegraven en dat ding maakt toch een klereherrie :D Lijkt alsof, door het in te graven het als soort drumstel werkt.
    Onze trampoline is niet ingegraven en superveilig door het net erom heen ;) en hoor je nauwelijks. Hooguit het geklets van de kinderen.
    Wat een gezeur zeg, spelende kinderen maken nou eenmaal 'herrie'.

En hoofden over de schutting :( hier maken ze er een spelletje van door met een bal over de heg heen en weer te gooien met de buurkinderen, terwijl ze springen. Hartstikke gezellig. En als ze bij ons gewoon springen kijken ze echt niet uitgebreid bij de buren in de tuin hoor. Als ze dat willen kunnen ze ook voor het raam boven gaan staan. Daar kan je veel uitgebreider staren ;)

@ts, ik heb daar ook nog nooit van gehoord, een vergunning voor een particulier speeltoestel. Ik zou het erg overdreven vinden als dat zo was. Ik had hem dus ook gewoon geplaatst, zonder een vergunning aan te vragen :)

Deel Deze Pagina