Hoi, Gister zoon van het kinderdagverblijf opgehaald eind vd dag, voelde warm, dus getemperatuurd voor het slapen gaan; 38,8. Nou dat kan, is voor hem een normale koortstemperatuur om zo maar te noemen, dus met zetpil naar bed. 's Nachts kroop hij bij ons in bed na eerst een beker water weg gedronken te hebben. De hele nacht net een kacheltje tegen me aangelegen. Vanochtend wilde hij eerst weer water voor hij überhaupt uit bed kwam. Rond 09.00 weer gemeten; 39,6. Zetpil gegeven. Van half twee tot half 5 ongeveer heeft hij geslapen (was kapot ook door de brakke nacht). Rond half 6 weer gemeten (hij voelde nog warmer): 40.5. Hoewel ik weet dat koorts nog hoger mag oplopen, schrok ik wel, want in de ruim drie jaar en tig keer ziek zijn heeft hij nog nooit zulke hoge koorts gehad. En verder is er helemaal niets aan de hand: geen buik-, oor-, keel- of andersoortig pijn, geen vlekjes op lichaam, eet gewoon normaal, vraagt om extra drinken als hij heeft liggen zweten door de koorts, niet spugen, geen diarree. Waar komt die hoge koorts dan vandaan? Het enige wat we zien is dat hij stuiptrekkinkjes heeft. Hij is dan alleen volledig bij bewustzijn en praat ook gewoon e.d. Maar dan zie je zn arm opeens een paar keer trekken. Kan dit een voorbode voor een koortsstuip zijn? Iemand die dit herkent of weet wat er momenteel heerst? Ik kom misschien nogal ongerust over, op zich valt dat mee, ben vooral verbaasd/heb geen idee wat dit is. Zoals gezegd is hij echt vaak zat ziek geweest, maar nog nooit met zulke hoge koorts en stuiptrekkinkjes, terwijl er verder niets is. Is gewoon raar
Ik vind die stuiptrekkinkjes wel apart klinken. Zou voor mij icm die hoge koorts zeker aanleiding zijn even een huisarts te bellen.
Er heerst wel een gek virusje ook volgens mij. Manlief is al dagen.... Niet echt ziek maar ook niet dit. Beetje last van z'n keel (maar niet echt dat je zegt.. Goh wat vervelend!) af en toe een droog kuchje. Geen zin om veel te doen maar ook niet zo rot dat ie in bed kruipt. Hij heeft wel verhoging maar geen heftige koorts (maar ukken krijgen sneller hogere koorts dan volwassenen) Gewoon een beetje mottig maar hij eet gewoon mee ook enzo En hij is erg moe. En hoor her en der dat meer mensen er last van hebben.
Hier is een complete ziekenboeg in huis. Ik was 2 dagen echt doodziek, hoge koorts/kon niet eens staan/ helemaal brak. De meiden hebben nu koorts maar geen andere symptomen. Het heerst blijkbaar. Ik zou die stuiptrekkingen wel in de gaten houden.
Of de 6e ziekte? Dan is de koorts 1-3 dagen belachelijk hoog. Daarna komen er vlekken. Mijn jongste heeft de 40,7 gehaald. Maar verder nergens last van door een zetpil. Die stuiptrekkingen zouden een reden kunnen zijn om wel even de huisarts te bellen. Of waren het meer koude rillingen?
Urine laten checken? Dat zou ik dan in elk geval even doen. Bij een urineweginfectie hoeven ze namelijk geen andere symptomen te hebben (spreek uit ervaring). Als Finley hoge koorts heeft en verder niks aparts waar ik die koorts aan kan wijden, heeft hij vrijwel altijd een urineweginfectie. Helaas. Dus even urine inleveren en laten controleren (ook even op kweek laten zetten).
Mijn dochter had dit vorige week ook: hoge koorts en overal spierpijn. Ook af en toe van die rillingen die op stuiptrekkingen leken. Heeft bijna een week geduurd en was echt om de dag. Ging het weer een dagje beter en de volgende dag kwam de koorts en overal pijn weer terug.
Mijn dochter van 2,5 is momenteel ook ziek. Heeft al sinds maandagmiddag koorts en woensdag en gisteren ook flink hoog; rond de 40 graden. Gisteren al bij ha geweest, maar ze heeft geen oorontsteking oid en waarschijnlijk een virus. Mocht ze vandaag nog koorts hebben krijgt ze een ab kuurtje. Vanmorgen had ze nog steeds 38,9, dus maar een kuurtje gehaald. Ze heeft wel vaker koorts en is wat ziek, maar nu is ze echt goed ziek en dit is ook de eerste keer dat ik haar zo mee maak. Ze heeft weinig eetlust en drinkt nog wel oké. Verder ook niet spugen,diarree oid. Alleen dus koorts en goed grieperig. Hopelijk knappen ze snel weer op Hoe gaat het nu met je zoontje?
Nog steeds ziek, maar zitten nu onder de 40 graden zonder zetpil (39,4-39,6). Wel huisarts assistent gesproken, die stuiptrekkingen komen door de koorts en kunnen geen kwaad. Ze verwacht dat het wel vrij snel over moet zijn. Hij had vandaag toch wel dunne ontlasting wat hem een beetje pijn deed bij het verschonen. Straks met een zetpil naar bed. Op zich ga ik wel gerust het weekend in (vooral omdat hij zo alert is en goed eet en drinkt). Maar als het zondag nog zo hoog is zit ik bij de huisartsenpost
Goed je gevoel volgen. Als je het niet vertrouwd aan de bel trekken en idd naar de HAP mocht het nodig zijn....beter te vaak dan 1x te weinig denk ik dan maar Beterschap voor je manneke!!
Even een korte update: vanmiddag heb ik zoonlief met een zetpil naar bed gedaan. Na bijna drie uur heb ik hem wakker gemaakt (ik wilde zijn broertje op tijd ophalen van het kdv voor het geval hij misschien ook ziekig aan het worden zou zijn). Zoon was letterlijk drijfnat.. Zijn haren leken net gewassen, zijn pyjama, kussen en matrashoes waren bijna uit te wringen. Maar de koorts lijkt nu wel gebroken: net voor het slapen gaan getemperatuurd, 7 uur na zetpil, en het was nog "maar" 38,8. Dus ik heb goede hoop dat als hij nu met de nieuwe zetpil een goede nacht kan maken, hij morgen weer boven jan is. Alleen nog even in de gaten houden of er nog vlekjes komen, en die stuipjes ook weer stoppen. Bedankt iedereen
Shit... Zoals gehoopt heeft zoon een goede nacht gemaakt. Maaaar, toen hij zn bed uitkwam vvanochtend en bij ons erbij kroop, was een van de eerste dingen dat hij zei dat hij pijn aan zn rug had. Pijn zit aan een kant, meer richting zij, onder zijn ribben. Dus net met veel moeite plas opgevangen, en om half 9 zitten we bij de HAP. Hij voelt nog wel warm, maar niet zo idioot als de afgelopen dagen. Hopelijk komt er zo duidelijkheid.
Herkenbaar. Mijn zoontje had woensdag ineens onverklaarbare hoge koorts. Donderdag ook nog ziek en gisteren was hij ineens weer beter, zo vreemd.