Speeltoestellen in je achtertuin

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Uuz, 6 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Is dat een succes? (en voor hoelang...)
    Dl wil de hele dag naar de glijbaan, dus we overwegen er een in de tuin te zetten. Al lijkt een schommel mij langer leuk. Zijn hier mensen met zoiets in de tuin, die hun ervaringen willen delen? Is het een succes/geen succes, veel onderhoud?

2. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Wij hebben een glijbaan in de woonkamer. Onze peuter vind het leuk voor de afwisseling. Tussen het spelen door is hij makkelijk voor handen en kan hij er even een paar keer vanaf en weer door met het volgende speelgoed. Voor de variatie aan thuisactiviteiten is het in ieder geval erg leuk.

3. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.445
    1.129
    113
    Hier een huisje met zandbak en glijbaan. Zoon vindt het super.

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Hier precies hetzelfde.

5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    We hebben een houten huisje met glijbaan en zandbak eronder. De glijbaan wordt heel veel gebruikt, de zandbak is nu opbergruimte, omdat mijn man een grote zandbak van bielzen heeft gemaakt naast het huisje.
    Verder 4 schommels, trampoline en horizontale klimtouwen tussen de bomen.
    We onderhouden eigenlijk niks, het hout blijft heel mooi. Ook de trampoline dekken we niet af ofzo in de winter, want ook in de winter wordt er vaak op gesprongen.
    Als ik moet kiezen wat het beste gebruikt wordt, dan is dat denk ik door de oudsten de schommels, en door de jongste de zandbak.

6. Deedee1

Deedee1 Bekend lid

2 mrt 2015
    877
    1
    0
    Mijn kinderen zijn dol op schommelen... overal behalve thuis.
    Ze zitten er hier bijna nooit op.

De trampoline is wel een succes en ook het klimtoestel is een groot succes. Deze laatste wordt ook regelmatig omgebouwd tot hut of theater.

De zandbak bij ons vorige huis wordt nog steeds gemist :(

7. gitaartje

gitaartje Fanatiek lid

12 nov 2013
    1.983
    1.251
    113
    Wij hebben een plastic glijbaan in de tuin staan. Verder een zandbak. Schommels doen we pas als zoonlief zelf kan schommelen anders kan ik de hele dag gaan duwen.

Ik wil voor z'n verjaardag misschien een speelhuisje kopen, maar ik weet nog niet zo goed hoe en wat

8. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Wij hebben een little tikes glijbaan tweedehands van marktplaats. Ons zoontje kon eerder van de glijbaan dan lopen ;)
    Nu gebruikt ie hem vooral als glijbaan voor de autootjes. Ook prima. Verder een watertafel waar zand in zit, wordt ook in de winter mee gespeeld.

9. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.323
    669
    113
    Utrecht
    Wij hebben in de tuin een glijbaan staan. Dochter is gek op glijbanen.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.156
    35.812
    113
    Hier een toestel met glijbaan en schommel. Zeker een succes.

11. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Hier alleen een schommel in de eigen tuin. In het speeltuin op 50 meter van ons huis zijn een wip, glijbaan, klimtoestelen, duikelstangen.

12. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.026
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Wij hebben van Little Tikes een glijbaan, watertafel en zandbak.

De watertafel is hier het meest favoriet bij mijn jongste zoon, de glijbaan vinden beide jongens leuk.

De zandbak vind ik achteraf een gedoe. De deksel waait er dan weer af en dan moet je maar hopen dat er niet één of andere buurtkat in schijt. Dat moet je dan weer nakijken en dat is niet het leukste werkje, bovendien valt het niet uit te leggen dat ik dan met het zand aan het 'spelen' ben en de jongens nog niet mogen.

13. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
  14. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

11 apr 2013
    1.696
    295
    83
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Wij hebben thuis een huisje, glijbaan, wipje en trampoline. Speelt met alles heel veel.
    Is ook veel buiten :)

15. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Wij hadden een glijbaan (staat nu bij oma). We hebben een trampoline, een zandbak en een schommel.
    De schommel gaat naar mijn nichtje, wat een sta in de weg... en schommelen doet ze ook nooit. De trampoline is top! Wordt veel gebruikt. De zandbak is hier het grootste succes, mijn dochter is echt een 'viezerik' wat dat aan gaat ;) altijd in de zandbak, het liefst modder maken, soep maken met zand, blaadjes, stokjes, steentjes, water en daar met haar handen in. Van mij mag ze...

16. Boommm

Boommm Niet meer actief

Wij hebben een huisje met glijbaan en schommel. En een losse zandbak. Is zeker een succes, met lekker weer kunnen ze uren in de tuin spelen.

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

De glijbaan staat inmiddels bij mijn zusje in de tuin, die stond alleen maar in de weg. De trampoline is een succes! Schommel wilde ik nog kopen maar ze gaan nu alleen naar de speeltuin aan de overkant. Ze zijn eigenlijk overal te groot voor nu. Wanneer we een kindje erbij krijgen, wil ik een speelhuisje kopen met glijbaan en schommel etc. Zo'n uitgebreide set. Ook willen we tzt een zwembad onder de trampoline. Of een jacuzzi op het dakterras.

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Wij hebben een trampoline in de tuin. Schommel hadden we ook, maar maakten ze zoveel ruzie om en schommelden ze op een gegeven moment zo idioot hard op en met kunstjes ed (de oudste en haar vriendin), dat ik het levensgevaarlijk vond worden, dus weg gehaald. Daarnaast lang een zandbak gehad en een speelhuisje. En een korte periode een wipding, maar die ging vrij snel kapot (nichtje van 11 bleek iets te groot ;)). Glijbaan wel overwogen, maar we wilden ook nog kunnen lopen in onze stadspostzegel. ;)

19. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Wij hebben een plastieken speelhuisje, peuterglijbaan, babyschommel, watertafel en zandbak.
    Speelhuisje, glijbaan en watertafel vind ze geweldig. Schommel iets minder. Zandbak heeft ze pas cadeau gekregen.

Volgende zomer komt er een echt speeltoestel denk ik.

20. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.366
    113
    Die schommels/glijbaan hebben wij voor 10 euro via marktplaats gekocht ;) Alleen zat de glijbaan er niet meer aan. Maar dat was voor ons geen probleem, omdat we die al hadden. Maar een glijbaan er bij zoeken via mp, ben je onder de 50 euro klaar ;)

Deel Deze Pagina