We hebben een glijbaantje. Daardoor jongste nog regelmatig op. Is leuk maar ook wel een sta in de weg. De trampoline (ingraaf) is het grootste succes. En blijft ook het langste leuk denk ik. Ik gebruik hem zelf ook nog weleens in de zomer als ik niet aan sporten toekom. Verder een grasveldje met 2 minigoaltjes waarop gevoetbald (oudste begint hiervoor te groot te worden. Heeft meer ruimte nodig) kan worden. Of we leggen het picknick kleed neer met wat speelgoed of een teiltje water of opblaasbadje. Of ze rennen gewoon achter elkaar aan met zwaardjes of waterpistolen.
Wij hadden een schommel maar die heb ik weg gedaan. Dochter had al snel door hoe ze er levensgevaarlijk op kon doen Wij hebben nu een klimtoestel met glijbaan en kruiptunnel. De tunnel zit er alleen aan in de zomer Dit is een groot succes. Ze is vandaag nog van de glijbaan geweest . Ook hebben we een piraten watertafel en ze krijgt een nieuwe zandbak omdat die van vorig jaar kapot is. De zandbak was zelfs een groter succes als de glijbaan. Een trampoline krijgt ze ook nog. Ben benieuwd of ze de daar veel op zal gaan.
Wij hebben een houten huisje. Boven een binnengedeelte met deur en 2 raampjes, via een glijbaan kan ze naar beneden. Beneden heeft ze ook een zitgedeelte met bankjes en een tafeltje. Verder hebben we in de tuin nog een zandbak en zo'n wipkip. Vooral met het huisje in mijn dochter erg blij. Ze zit veel boven in "haar" huisje
De glijbaan Was vorig jaar voor onze zoon (toen net 1 jaar) echt een succes. Onze dochter vond de trampoline leuker.
Glijbaan en zandbak. Dochter konden úren in de zandbak spelen... En de glijbaan bleef ook lang leuk- wat iemand al zei; ook met autootjes is het érg leuk . Of met ballen, of met poppen, knuffels etc.
Hier 'losse' toestellen. Glijbaan, zandbak, dubbele schommel en trampoline. M.n. de glijbaan en de trampoline zijn/ worden intensief gebruikt. De zandbak is inmiddels weer leeg en gaat niet meer opgevuld worden dit jaar,... kinderen spelen er niet of nauwelijks in. De schommel is leuk... maar wordt meer gebruikt als klautertoestel... ( als hindernis ) of als ( duikelrek )
Wij hebben een grote paal tussen de schuur en schutting geplaatst. Daaraan kunnen 2 schommels tegelijk. Geen sta in de weg als het niet wordt gebruikt. We hebben er ook een klimtouw bij en een soort trapeze-ding. Is al 5 jaar leuk.
Wij hebben een grote trampoline, een plastic zandbak en een plastic speelhuisje. Staat ook nog een klein glijbaantje, maar dat is volgens mij nog nooit gebruikt... Een 1- of 2-persoonsschommel komt nog deze zomer. Heb verder nog een losse watertafel. Zwembad doen we niet meer aan, ze kliederen maar wat raak met het babybadje en een paar emmers. In ons oude huis hadden we een speeltoren met glijbaan en zandbak, was weggegooid geld die glijbaan. Schommel werd daar wel vaak gebruikt. Hebben een dochter van 10 en een zoon van 1, dus het meeste in de tuin is voor zoon, maar dochter is erg blij met de trampoline! We hebben binnen wel de nodige bewegingselementen in de speelkelder: een houten glijbaan voor zoontje, een evenwichtsbalk en een ballenbak.
Een trampoline zou ik ivm buren in moeten laten graven, en omdat we de tuin gaan verkleinen/bestraten houden we dan wel erg weinig ruimte over. (Vind het ook lichamelijk te belastend voor peuters/kleuters eigenlijk). Wat hebben sommigen veel in de tuin zeg! Een wipkip zou dl ook wel willen Een zwembad stond wel op het lijstje maar we kunnen ook naar het openbare grote peuterbad in het park dus beetje overbodig. Voel me wel een beetje schuldig over de zandbak, misschien moet ik haar dat toch maar gunnen.
De zandbak is echt een mega succes hier, zelfs mijn 8 jarigr vroeg wanneer ik hem weer ga vullen (we gooien hem in het najaar altijd leeg). Met katten e.d. geen probleem. Wij leggen er elke avond een zeil om met een baksteen op elke hoek.
hier een glijbaan, speelhuisje en zandbak. in volgorde van waarmee ze meest spelen zou ik ze nu zo zetten: 1) zandbak 2) speelhuisje met miniglijbaan 3) glijbaan maar ze spelen echt wel met alles en het wisselt nog al eens maar als we minder plek hadden en moesten kiezen zouden we dus zeker weer een zandbak zorgen, dan speelhuisje en dan grotere glijbaan.
Wij hebben ook zo'n houten huisje, met een glijbaan, een zandbak (met daarboven een tafeltje en twee bankjes die je dan in kan klappen zeg maar) en een schommel en touwladder. Hij staat er nu 5 jaar en ze spelen er nog steeds vaak mee, al wordt het bij de oudste nu wel minder. En we hebben een trampoline, dat is helemaal een groot succes, daar staan ze vrijwel dagelijks wel op.
Hier komt eind v/d maand een trampoline (ingraaf) en schommel in de tuin. Maar mijn dochter wordt in juni alweer 6 jaar. De trampoline lijkt mij op deze leeftijd nog lang leuk. En de schommel wilde ze zelf heel graag, en is ook wat ze het graagst doet in de speeltuin. Met jonge leeftijd (2 of 3 jaar, bijv) lijkt mij zo'n speelhuis met zandbak, glijbaan, schommel, etc, erg leuk. Hebben ze dan nog lang plezier van.
Ik zit zo vast voor de verjaardag van de jongste. Hij wordt in mei 5 en speelt eigenlijk alleen maar buiten en dan het liefst in zijn superheldenpak Hij heeft al een kast vol superheldenkleding en nu heb ik een ninjaturtles pak besteld. Maar verder kan ik echt niks meer bedenken. Ik wil wel iets van een boomhut in de tuin ofzo, maar spelen ze daar met 5 a 6 jaar nog mee? Of kunnen we dan beter een speeltoestel kopen met huisje, glijbaan, schommel etc? Er staat al een grote trampoline, dus wil eigenlijk niet de hele tuin vol speelgoed. Zandbak heb ik geen zin in Ik heb een godsgruwelijke hekel aan zand in huis. Bovendien wonen we vlakbij een groot meer met genoeg zand. Oh en de vieze buurkatten in de zandbak, no no nooo.
@Vlinder84: Wat wil hij zelf graag hebben? Van die rekstokken lijkt mij ook wel lang leuk. Duikelrek, rekstangen en rekstok | Wickey.nl En neemt niet veel plek in... Het moet alleen wel iets voor je kind zijn. Die van mij zie ik dat echt niet doen, haha.
Wij hebben een schommel, glijbaan en trampoline in de tuin. Glijbaan en trampoline worden het meest gebruikt.
Wij hebben een jungle gym staan. Huisje met glijbaan en zandbak eronder en eraan vast 3 gelegenheden voor te schommelen. We hebben nu 2 schommels ophangen. Vanaf dat ze anderhalf is wordt er dankbaar gebruik van gemaakt. Zowel door haarzelf als door kinderen die komen spelen. Geen spijt van gehad.