Milieusticker; rijden in Duitsland?

Discussie in 'De lounge' gestart door Linana, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linana

Linana Niet meer actief

Wij willen morgen gaan winkelen in essen, maar ik lees net dat je een milieusticker nodig hebt op de auto. Dit moet aangevraagd worden dn krijg je thuisgestuurd.

Iemand ervaring hiermee? En zijn er verder nog zaken waar we rekening mee moeten houden als we rijden in Duitsland?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Die milieusticker is voornamelijk voor rijden in de binnensteden. En dan geldt het ook nog eens in bepaalde steden, dus niet in àlle!
    Je kunt dus gewoon met deze auto zonder sticker naar Essen rijden.

Misschien van te voren even checken of je er eentje nodig hebt voor Essen. Zo niet... veel plezier.
    Zo wel: dan is het meestal voldoende om de auto buiten de stad te parkeren en het OV te pakken :D

3. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Geen ervaring mee, maar het geldt alleen in Umweltzones, bepaalde stukken van grote steden. Kan me inderdaad zo voorstellen dat je er in Essen één nodig hebt. Je kunt hem online aanvragen bij de ANWB, of gewoon naar een kantoor gaan.

Verder... Duitsland werkt hetzelfde als Nederland qua verkeer. Reken alleen wel op korte op- en afritten en scherpe bochten op verkeerspleinen. En waar de snelheid onbeperkt is - let goed op voor je van baan wisselt, want sommige mensen proberen inderdaad de oneindigheid op te zoeken.

4. Linana

Linana Niet meer actief

Ik zag dat zowel Essen als Bremen 1 nodig hebben, zo'n sticker :D Zit niet echt op een boete te wachten bij een leuk dagje winkelen.

Onenigheid en onbeperkte snelheid, klinkt ook als de perfecte combi ;) bedankt voor de tip!!

Is het OV in Duitsland een beetje makkelijk?

5. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
  6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Ik heb even voor je zitten kijken... maar ik zie vooralsnog alleen maar staan dat je vanaf 1-7-14 "die grüne plakkette" nodig hebt.

verder googlen :D
    Milieuvignet duitsland -  Milieuvignet
    kaartje

Inderdaad voor Essen geldt wel een plakkette. maar ja, die krijg je natuurlijk niet meer voor morgen in huis.
    Of je riskeert het om een boete van 40 euro te krijgen of je kijkt of je bij een ANWB-shop nog een plakkette kunt krijgen

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Hmmm.... gaat redelijk hoor, maar het is wel redelijk duur.

8. evietje

evietje Actief lid

22 mei 2014
    479
    0
    0
    films.
    zoetermeer
    Ook te koop bij de anwb winkels bel ze ff voor dat je er heen gaat

9. Linana

Linana Niet meer actief

Evietje: ik zal zo even bellen, want ik als ergens dat je het via de ANWB winkels kan aanvragen en dan schiet ik er alsnog niks mee op :(

Hmm OV dus zelfde als de ns en ook nog eens redelijk duur. Net of je in nl met het OV gaat dus :D
    Dat OV gebeuren moet ik mij dan nog in verdiepen en anders een Nederlandse stad uitzoeken

10. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
  11. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    en gezien je vergevorderde zwangerschap zou ik niet met het OV gaan. Niet dat het niet vertrouwd is ofzo, maar meer gezien t termijn.

12. Mar999

Mar999 Actief lid

28 jun 2010
    234
    0
    16
    Zo'n sticker kun je het beste in Duitsland zelf kopen. Scheelt een hele hoop geld en is erg gemakkelijk te verkrijgen (hier bij de ANWB zo'n 18 euro dacht ik en de aanvraag duurt even, in Duitsland kost de sticker 5,50 euro).

13. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Duitsland
    Moet je wel zeker weten of ze op zaterdag open zijn.... dat zijn ze juist vaak niet helaas.

14. Linana

Linana Niet meer actief

Wat een gedoe allemaal!
    Bedankt voor het meedenken :D Ik denk dat we beter in Nederland kunnen blijven en naar shopping center Roermond ofzo kunnen gaan.

Zul je net zien dat ze op zaterdag niet open zijn of dat wij het niet op tijd kunnen vinden.
    Ik zag al 2 in de lijst staan die tot 1 uur open zijn namelijk.

Toch maar even overleggen straks wat we het beste kunnen doen.

15. kieke77

kieke77 Actief lid

5 jul 2008
    467
    7
    18
    Is anders centro oberhausen iets voor jullie?
    Kun je komen zonder vignet,parkeren ernaast.

16. Linana

Linana Niet meer actief

Dat ziet er ook goed uit!
    Bedankt voor de tip :D

17. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Wij hebben ook zo n sticker. Een gele (diesel van voor 2006) en daar mag je een hoop binnensteden al niet mee in en niet alleen de grote steden...

18. Linana

Linana Niet meer actief

Denk dat wij die ook zouden krijgen ;)
    Ook wij rijden een diesel, maar dan 1 van 2004
    Begin me nu af te vragen of shoppen in Duitsland überhaupt de moeite waard is. Om eerst met de auto te moeten en vervolgens met OV zie ik niet zo zitten om eerlijk te zijn...

19. Joycey

Joycey Niet meer actief

Kun je die vignetten niet meer in tankstations krijgen rondom de grens?

Ik dacht dat dat ook een mogelijkheid was... Vroeger in ieder geval wel.

Deel Deze Pagina