hallo meiden, ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven. mijn partner en ik hebben vaak ruzie. eigenlijk is het al heel lang ( 4 jaar) zo dat we vaak ieder een andere mening hebben. als ik a zegt hij b en andersom. ik wil dit niet meer zo! zeker niet om dat we nu een kleine meid hebben van bijna 9 maanden. wie heeft er tips?? thanks
Ligt eraan om wat voor zaken het gaat. Van die onbelangrijke onderwerpen ga ik geen ruzie over maken, dan zeg ik gewoon "nou, dan verschillen we van mening.. laten we er maar over op houden" En als het wel belangrijk is en we staan lijnrecht tegenover elkaar.. dan sluiten we een compromis. Het leven is te kort om veel ruzie te maken over (onbelangrijke) zaken.
hier hetzelfde,totaal verschillende interesses en meningen. ik heb dus geen tips,ja misschien een relatietherapie e.d. succes!!
Mijn man en ik zijn compleet anders. We denken over best veel onderwerpen totaal anders. Je moet daar toch samen aan werken. Ik bedenk me maar hoe belangrijk ik het onderwerp vind om ruzie over te maken. Begrijp me niet verkeerd, ik haal graag mijn gelijk , maar het is het vaak niet waard. En belangrijke onderwerpen.. compromis sluiten. Elkaar tegemoet komen is het belangrijkste.
Wij hebben echt onwijs veel ruzie met elkaar. Kan hem soms wel achter het behang plakken. Maar ik houd wel onwijs veel van hem! En ik zeg soms wel eens ik ga bij je weg en blabla. Maar ik moet er niet aan denken om bij hem weg te gaan. Een anderen man of alleen ergens voor wonen lijkt mij echt niks. Het klinkt ouderwets... Maar het is geven en nemen. Ga af en toe lekker met ze 2e weg. Wij hebben het samen ook zo erg druk.dat we bij elkaar langs leven. Geen leuk sex leven. Hij werkt van 0700 tot 1800 en ik werk van 1900 tot 0100. En ja als we dan in het weekend samen thuis zijn dan botst het toch wel.hij wil graag dingen voor zich zelf doen en vrijen tijd en ik wil lekker met hem filmpje kijken op de bank. hopen als we ouder zijn dat we dan ook wijzer worden.
Mijn man (en de rest van zijn familie) zijn echte betweters! Bij elke discussie denken zij het allemaal wel te weten... Heeeel irritant is dat. Als jullie er echt zulke problemen mee hebben en veel ruzie erom hebben zou ik naar een relatietherapeut gaan. Die kan jullie helpen om beter met elkaar te gaan communiceren, want ik denk wel dat daar dan het probleem ligt. Misschien kan zij jullie tips geven over hoe er mee om te gaan en hoe te reageren opelkaar
Hier eigenlijk amper meningsverschillen/ruzietjes daarom, maar ik denk soms over bepaalde dingen ook echt wel anders dan mijn man. Maar ik vind het gewoon heel vaak de moeite niet om daarover in discussie te gaan en doe gewoon mijn ding en hij heeft daar dan eigenlijk nooit iets op aan te merken. Mannen willen toch altijd hun gelijk halen. En ja soms geven en nemen we wat, hij is ook graag actief en ik ben ook meer van het lekker genieten thuis op de bank. Ik laat hem soms zijn vrije tijd pakken, maar daar in tegen zit hij ook wel eens een avondje bij mij op de bank en ga ik dan wel weer eens mee naar een film die dan draait in de bios die hij helemaal te gek vindt en ik niet zo, maar soms pikken we dan ook een filmpje die ik heel leuk vindt. We laten elkaar redelijk vrij(niet te hoor), maar we doen ieder toch minstens een dag, middag of avond in de week wel ons eigen ding. Sommige stellen hebben niets anders nodig dan elkaar en de een gaat nooit zonder de ander de deur uit en als je daar tevreden mee bent, dan is dat best. Maar ik denk dat dat ook stellen zijn die heel veel dezelfde intresses hebben. Maar als je niet altijd dezelfde intresses hebt, dan is het nodig om soms ook eens iets voor jezelf te doen of samen met een vriendin iets te ondernemen. Maar als je echt meer ruzie hebt dan niet, dan is het misschien toch wel nuttig om daar met een professioneel iemand over te praten? Want dan beheerst het bijna heel jullie realatie. Succes ermee.
hier is ht juist anders om. we denken altijd het zelfde en we voelen prcies aan wat we voelen enz. ik hoef maar 1 woord te zeggen of denken en hij weet wat ik bedoel en vult me aan. we hebben natuurlijk wel is ruzie flinke ruzie ook wel is maar dat heet iedereen wel is denk ik dan
op zich lijkt me dat wel heel fijn. een man die je gelijk snapt tuurlijk iedereen heeft wel eens ruzie. maar hier is het meer ruzie dan gezelligheid
Hi meid. We kunnen natuurlijk niet exact weten hoe ernstig het is met jullie ruzies, maar ik kan me voorstellen dat als je zo'n bericht plaatst, je de situatie meer dan zat bent. Ik ben absoluut geen ervaringsdeskundige, maar mijn ouders wel. Zij hebben zolang ik me kan herinneren knallende ruzies. Als kind zat ik wel eens op de trap te huilen omdat ik bang was dat ze zouden scheiden. Toch zijn ze, na 36 jaar nog steeds heel gelukkig getrouwd. Ze zoeken alleen in elke discussie elkaars grenzen op. Misschien hebben jullie dat ook wel. Als je er diep bij nadenkt, zou je dan genoegen nemen met een verhouding tussen jullie twee waarin er altijd begrip en sympathie is? Geen ruzies of meningsverschillen, maar kleine huis op de prairie praktijken. Alles koek en ei de hele dag? Sommige mensen hebben gewoon vuurwerk nodig in hun relatie. Als je hier echt ongelukkig van wordt is therapie een hele goeie optie. En probeer er achter te komen wanneer dit alles is begonnen. Denk ook even terug aan de dag dat je hem voor het eerst ontmoette en waarom je zo verliefd op hem werd. Soms moet je jezelf er aan herinneren. Zolang je maar niet de kleine er bij betrekt of in haar bijzijn gaat schreeuwen, daar kan ze echt last aan ondervinden. Ik wens jullie heel veel succes met het vinden van een oplossing!
thanks ik vind je verhaal heel nuttig. en ik denk ook dat je gelijk hebt. we zijn echt elkaars tegenpolen en misschien dat we ruzie soms ook wel nodig hebben. je uitleg is in elk geval duidelijk en het is zeker goed om er goed naar te kijken.
daarnaast hebben we ook heel duidelijk verteld tegen mijn zoontje dat papa en mama weleens ruzie hebben maar dat dat weer overgaat en ik moet zeggen dat hij zich er weinig van aantrekt. het is niet dat we schreeuwen e.d maar we hebben weleens pittige woordenwisselingen en daar is mijn zoontje soms bij,zo is het leven,het is niet altijd alleen maar leuk en gezellig.
Hier ook vaak ruzie. We weten waar het door komt. Door stress van ons beiden. We merken ook dat als bijvoorbeeld de kindjes het goed doen ( de baby niet hele dagen en nachten huilt en de oudste niet de zoveelste peuterbui heeft ) dat het dan tussen ons veel beter gaat. Maar vervelend blijft het wel die ruzies