Mijn jongste dochter is bijna 2 en past met haar benen niet goed meer in onze Bobike fietstoel voorop. Het zitje wel maar haar knieeen komen tegen het stuur aan als ze in de voethouders zit met haar voeten. Aangezien mijn oudste van 3.5 nog niet zelf fietst ben ik op zoek naar een oplossing waarmee ik beide mee kan nemen op de fiets. Iemand ideeen?
Ik heb wel eens iemand zien fietsen met 2 zitjes achterop, achter elkaar dus. Maar hoe je daar aan komt weet ik niet, misschien eens informeren bij de fietsenwinkel?
GMG 680 2 zit verlengde bagagedrager SALE dit is een bagagedrager verlenger waardoor je twee stoeltjes kwijt kan. https://www.bol.com/nl/p/van-der-staak-duo-dubbelzitter-fiets-achterop-kinderzitje/9200000050791649/?Referrer=ADVNLGOO002031-G-22882688309-S-146573929229-9200000050791649 zoiets heb je ook maar dat is voor die van 2 nog te onveilig denk ik andere optie is een bakfiets. lastig, zeker omdat de oudste nog niet goed genoeg fietst, het is waarschijnlijk maar een korte tijd dat je de duo zit gebruikt... hopelijk kun je iets vinden. misschien marktplaats!
Heb je de voetensteuntjes al versteld en een stukje naar beneden gezet? Hier zat hij pas ook met z'n knieën tegen het stuur, tot m'n man zei dat je die voetensteuntjes kon verzetten, dus dat heeft hij toen gedaan en nu past het nog wel weer even. Met 2 zitjes achterop geen ervaring...
De jongste heeft tot 5 jaar voorop gezeten, was wel iets te zwaar, voeten uit de steuntjes. Je hebt ook een fietszadel voor op het frame voor, dat lijkt me veiliger dan 2 zitjes achterop. Hier is de jongste nu 6, maar kan nog niet altijd meefietsen (onzeker, kan niet altijd goed remmen of goed opstappen), hoop dat het bij jullie sneller gaat
Een kennis van mij had 2 zitjes achterop (tweeling) maar dat waren inderdaad van die zitjes met voetsteuntjes en de kinderen waren toen al een stuk ouder. Hier heeft de jongste ook tot zeker 3 jaar voorop gezeten. Zat niet helemaal lekker meer en het is een lange dame maar het ging prima en ik fietste niet hele lange stukken.
Fietsplankje bevalt ons al twee jaar heel goed! Ziet er maf en niet stabiel uit maar van alkes dat we hebben geprobeerd is dit juist het meest stabiele en prettigste.
Hihi oke,, zoontje is ook niet klein, maar hier past 't zo nog. Maar misschien hangt het ook wel een beetje van de fiets af. Hopelijk vind je een oplossing!
Zo een aanhanger-fiets voor de oudste? https://www.google.nl/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwitjau15tLMAhWCDBoKHYFJAjUQjBwIBA&url=http%3A%2F%2Fkidsbikes.nl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2010%2F06%2Fa50993367ded145c67ec22c8fdf0c45e2.jpg&psig=AFQjCNG3n7zHSS9Q9XPHrn7GkH30dnrnlg&ust=1463082827629435
De oudste op een zadeltje op de stang en dan de jongste achterop. Zo hebben wij dat gedaan, werkt erg goed.
Hier zit de bijna 4 jarige en meter lange peuter nog voorop. Gordels passen niet meer dicht maar 5 jarige zus durft nog niet zonder zijwieltjes dus zal hij gewoon wel voorlop moeten. En zo zie ik meer moeders hun 4 en 5 jarigen naar school brengen in voor en ander zitje. Eventueel de voeten niet meer in de steuntjes maar met ons yepp zitje passen de voeten er nog wel in.
Dit kan doorgaans met 3 nog niet hoor, ze moeten mee trappen en zelf rechtop blijven op jouw tempo. Meer voor een kind van 5 wat uit zichzelf nog slingert of her tempo niet goed kan bij benen op langere afstand.