Ik ben op zoek naar een goede thermometer voor gebruik in oor en/of voor op het voorhoofd. Welke gebruiken jullie en hoe bevalt deze? Alvast bedankt!
Ik heb de oor thermometer van de Hema, heb geen vergelijkingsmateriaal maar volgens mij werkt hij wel goed!
Volgens mij wijken die dingen allemaal énorm af, maar dat weet je waarschijnlijk al.. een gewone thermometer is nog het betrouwbaarst.
Nee hoor. Ik heb een goedkoper merk en deze vergeleken met een gewone thermometer. Scheelde 0.1 punt. Elke keer. Dat is te verwaarlozen. Ik weet ook hoeveel hij afwijkt dus als je dat weet, dan is dat geen probleem.
Ik heb er hier een van de action, kostte maar een paar euro.Meten via oor of voorhoofd. Wijkt maar 0,2 tot 0,3 graden af maar dat geeft niks. Echt een goed ding voor weinig geld.
Ik denk dat ik er zelf ook een ga aanschaffen. Hier bij de dokter en in het ziekenhuis gebruiken ze die ook, zowel voor kinderen als voor volwassenen. Voordeel is dat die dingen tenminste wat groter zijn, ik ben mijn gewone thermometer altijd kwijt en tegen de tijd dat ik die terugvind heb ik hem niet meer nodig dus berg hem weer op om tegen de volgende keer weer te vergeten waar dat ding is.
Ik weet dat ze inderdaad wat kunnen afwijken, op zich is dat niet erg maar dat mag niet teveel zijn. Ik zie zoveel merken en nog meer prijskaartjes. Er zijn niet zo heel veel revieuws te vinden, vandaar mijn vraag....
Ik had een goedkope van blokker en die week iedere keer iets heel anders af, heel onbetrouwbaar . Nu een duurdere van Braun en die doet t super.Als die echt hoge koorts aangeeft meet ik alsnog rectaal om precies te weten hoe hoog de koorts is.
Als je een goeie thermometer wilt hebben dan denk ik dat je er wel fiks bedrag voor neer mag leggen. Wij hebben op het werk 3 goedkopere merken gehad (1van de blokker/action en kruidvat). Alle drie werkte in het begin prima, daarna begon het gezeik met die dingen. Ze gaven echt niet de juiste temp aan, zaten er 9 van de 10 keer meer dan 1 graden onder de temp die ze hadden moeten aangeven!! Wij gebruiken ze niet meer, werk wilt ook geen goeie aanschaffen. (Werk in een verpleeghuis) Ik weet dat ze bij ons het in ziekenhuis oorthermometers gebruiken van Braun geloof ik. De duurste die ik tegenkom van Braun is ca 60!! Oorthermometers worden wel steeds beter, maar ik ben nog steeds een voorstander van de ouderwetse rectale thermometer.