welke oor- en /of voorhoofdthermometer

Discussie in 'De lounge' gestart door meintje, 31 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik ben op zoek naar een goede thermometer voor gebruik in oor en/of voor op het voorhoofd.
    Welke gebruiken jullie en hoe bevalt deze?
    Alvast bedankt!

2. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik heb de oor thermometer van de Hema, heb geen vergelijkingsmateriaal maar volgens mij werkt hij wel goed! :)

3. Miss Mac

Miss Mac Fanatiek lid

21 jun 2013
    2.006
    0
    0
    Volgens mij wijken die dingen allemaal énorm af, maar dat weet je waarschijnlijk al..

een gewone thermometer is nog het betrouwbaarst.

4. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik heb altijd geleerd dat de juiste temp rectaal opgenomen moet worden.

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Nee hoor. Ik heb een goedkoper merk en deze vergeleken met een gewone thermometer. Scheelde 0.1 punt. Elke keer. Dat is te verwaarlozen. Ik weet ook hoeveel hij afwijkt dus als je dat weet, dan is dat geen probleem.

6. MamaMissP

MamaMissP Actief lid

6 feb 2011
    158
    0
    16
    Zeeuws-Vlaanderen
    Ik heb er hier een van de action, kostte maar een paar euro.Meten via oor of voorhoofd. Wijkt maar 0,2 tot 0,3 graden af maar dat geeft niks. Echt een goed ding voor weinig geld.

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik denk dat ik er zelf ook een ga aanschaffen. Hier bij de dokter en in het ziekenhuis gebruiken ze die ook, zowel voor kinderen als voor volwassenen.

Voordeel is dat die dingen tenminste wat groter zijn, ik ben mijn gewone thermometer altijd kwijt en tegen de tijd dat ik die terugvind heb ik hem niet meer nodig dus berg hem weer op om tegen de volgende keer weer te vergeten waar dat ding is.

8. meintje

meintje Fanatiek lid

9 jul 2008
    2.610
    928
    113
    Ik weet dat ze inderdaad wat kunnen afwijken, op zich is dat niet erg maar dat mag niet teveel zijn. Ik zie zoveel merken en nog meer prijskaartjes. Er zijn niet zo heel veel revieuws te vinden, vandaar mijn vraag....

9. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Ik had een goedkope van blokker en die week iedere keer iets heel anders af, heel onbetrouwbaar . Nu een duurdere van Braun en die doet t super.Als die echt hoge koorts aangeeft meet ik alsnog rectaal om precies te weten hoe hoog de koorts is.

10. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Als je een goeie thermometer wilt hebben dan denk ik dat je er wel fiks bedrag voor neer mag leggen.
    Wij hebben op het werk 3 goedkopere merken gehad (1van de blokker/action en kruidvat).
    Alle drie werkte in het begin prima, daarna begon het gezeik met die dingen.
    Ze gaven echt niet de juiste temp aan, zaten er 9 van de 10 keer meer dan 1 graden onder de temp die ze hadden moeten aangeven!!

Wij gebruiken ze niet meer, werk wilt ook geen goeie aanschaffen. (Werk in een verpleeghuis)

Ik weet dat ze bij ons het in ziekenhuis oorthermometers gebruiken van Braun geloof ik. De duurste die ik tegenkom van Braun is ca €60!!

Oorthermometers worden wel steeds beter, maar ik ben nog steeds een voorstander van de ouderwetse rectale thermometer.

Deel Deze Pagina