ff een vraagje onze zoon heeft al 2dgn een traanoogje (links) maar veder zie ik niks... Hebben jullie een idee? thanxx Inger
Misschien een vinger in zijn oogje gekregen? Dan kan het gaan tranen, moet wel met een paar dagen over zijn. Anders even contact met HA.
Bij onze dochter is haar oogje echt een zwakker plek. Al vanaf haar geboorte heeft ze af en aan last van een tochtoogje/traanoogje. Ik houd het schoon met speciale doekjes: supranettes. Te verkijgen bij de apotheek. Ben er al mee bij de huisarts geweest. Die zegt dat het vanzelf over moet gaan, aangezien het bij haar nogal hardnekkig was heb ik er een zalfje voor gekregen dat ik twee keer per dag in haar oog moest druppelen. Dat helpt dan een paar dagen, maar dan komt het gewoon weer terug. Hopelijk groeit ze er snel overheen. Maar zal dit topic in de gaten houden voor tips. Hoop dat het bij jouw kleintje sneller overgaat, maar die supranettes zijn wel erg handig. Hoef je ook geen water te koken en met steriele gaasjes aan de gang. Succes!
ons kleintje heeft ook wel traanoogjes zo nu en dan... Bij het CB gevraagd wat het is... deze arts gaf aan dat het komt omdat de traanbuisjes nog niet goed werken, en dus geen vocht af drijven... Dus daar moeten ze wat ouder voor worden... (hoe oud weet ik niet, heb ik eignelijk niet naar gevraagd...) Zij gaf aan dat het helpt om met je pink het traanbuisje wat te masseren... En verder idd goed schoon houden, maar ook weer niet te vaak... Als de oogjes echt wat ontstoken zijn wil het ook wel helpen een druppel moedermelk erin te doen (als je BV geeft dan)... Misschien heb je hier wat aan...
De eerste weken heeft onze zoon ook een traan oog gehad. Er kwam een wit/gele drab uit. Ik ben er ook mee naar de huisarts geweest, en die vertelde mij dat het een bacterie is(in het ziekenhuis opgelopen schijnt, het schijnt ook vrij normaal te zijn),is en gemakkelijk te verhelpen. Ook wij hebben een zalfje meegekregen, die wij twee maal daags in zijn oog moesten druppelen. En dat twee weken lang. Zijn traan oog is helemaal over gegaan en hij heeft er nooit meer last van gehad!!
Het kan ook door een virusje komen, als ze bijv. verkouden gaan worden willen de oogjes bij kleine kindjes wel eens gaan tranen, heeft ook met de mindere werking van de traanbuisjes te maken op die leeftijd.