Ons zoontje van 4,5 maand heeft verborgen reflux (geconstateerd toen hij 8 weken oud was). Hij heeft daar losec voor 2x5mg en voeding met nutriton plus alle andere maatregelen zoals het hoofdeind omhoog enz. Hij heeft inmiddels losec, een pufje, een middeltje voor spruw die op kwam zetten na de eerste ab kuur en nu voor de 2e keer antibiotica. De 1ste keer was voor bronchitis maar sloeg niet aan. Nu voor luchtweginfectie wat wel enigsinds lijkt te helpen maar we blijven ons zorgen maken. Wat ons opvalt is namelijk dat als hij niet lekker in zijn vel zit de reflux lijkt te verergeren. (of de reflux is verergerd en daarom voelt hij zich niet lekker). Hij drinkt ook zijn flessen niet meer leeg, begint weer te sabbelen, hikken en hoesten... Zou het kunnen dat juist de reflux de oorzaak is van zijn infecties en griepachtige klachten? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik weet dat dit eigenlijk een vraag is voor de kinderarts maar aangezien ik graag zou willen weten of meer kindjes dit hebben vraag ik het ook even aan jullie... Groetjes.
Ons meisje heeft ook verborgen reflux en dat verergert ook als ze niet lekker is. Had er het toevallig deze week nog met de kinderarts over. Dit is een heel normaal verschijnsel omdat als ze niet lekker zijn, het maagklepje nog minder goed afsluit. Een griepje of zo kan dus de oorzaak zijn van het verergeren van de reflux, maar normaal niet omgekeerd. Ana-Lucia heeft nu trouwens ook bronchitis en ze geneest ook maar erg traag Veel beterschap voor je kereltje. Liefs Kirby
Hoi Kirby, Dank je wel voor je antwoord! Zelf moeten we begin januari weer naar de kinderarts dan wil ik het hem ook voorleggen. Zat net namelijk nog even te googelen en daar kwam ik het volgende tegen: Terugvloeien van maaginhoud in slokdarm en luchtpijp Uw kind kan last hebben van gastro-oeophegale reflux. Een medische term voor het terugvloeien van maaginhoud in de slokdarm. Deze reflux kan een beschadiging van de slokdarm (oesophagitis) veroorzaken. In normale gevallen hebben baby's reflux tot ze uiterlijk zes maanden oud zijn. Ongeveer één derde van de kinderen met een slokdarmafsluiting heeft langere tijd in ernstige mate last van reflux. Gevolgen: Benauwdheid Terugvloeiende maaginhoud kan overlopen vanuit de slokdarm in de luchtpijp. Dit leidt tot irritatie, soms heftige benauwdheid en regelmatig terugkerende luchtweginfecties. Misschien is onze theorie dus eigenlijk nog niet zo gek.... Het begon hier ook met een verkoudheidje. Daarom (dachten wij) dronk hij de flessen niet meer leeg. Maar nu naast de losec ook weer gaviscon geven drinkt hij ze wel zo goed als leeg en hoest en verslikt hij zich ook niet meer zoveel. Ik hoop dat de kinderarts ons hier uitsluitsel over kan geven. Het zou natuurlijk van de gekke zijn dat we de ons ventje vol stoppen met antibiotica voor infecties terwijl het eigenlijk door de reflux komt... Meerkat: Ons ventje spuugd helemaal niet. Klinkt misschien raar maar ik wou dat hij dat deed. Dan konden we het in de gaten houden. Hij boert het op, begint te kauwen en slikt het weer in. Hij heeft dus dubbel last van zijn zuur.... en we merken het vaak te laat op omdat hij dus niet spuugd. Zodra hij zijn flessen niet meer leegdrinkt zijn we te laat en is de boel al weer geirriteerd.... Groetjes
Mijn zoontje heeft ook reflux, nog steeds trouwens. Als hij ziek is heeft er duidelijk meer last van, maar hij heeft door de reflux ook regelmatig luchtweginfectie en snel onrustige longen. KOmt idd door dat de voedings onder andere in de luchtwegen komt. Leg dit zeker voor bij de ka dat zijn longen onrustig worden, Ik heb toen puffers gekregen met ontstekingsremmers en een soort van ventolin om de longen onder controlle te krijgen, Na een periode zijn ze inderdaad rustig geworden.
Ohw vergeet ik er nog bij te vermelden. Ons zoontje heeft ook koemelkallergie. ook daardoor dat hij waarschijnlijk onrustige longen had. Is allemaal dingen bijelkaar dus beetje lastig om eenvinger op te leggen.
Anthony heeft ook reflux en ik dacht dat omdat hij nu een beetje verkouden is hij meer hoest en sabbelt als voorheen. Maar nu ik dit zo leest heb ik ook idd het idee dat het toch door de reflux komt .....daarbij is hij ook ontzettend onrustig nu in zijn slaap hebben jullie kids dat ook ? liefs bizzy
Knorretje, onze dochter had ook verborgen reflux (Zantac vanaf 9 weken tot bijna 1 jaar). Als ze verkouden was dan hoorde je het bij haar vaker omhoog komen en toen ze wat ouder was spuugde ze er ook vaker van. Ontzettend veel stekte!
Ikke: onze zoon heeft ook al sinds hij 8 weken was voeding voor koemelkallergie. Dus net wat je zegt het is soms moeilijk te achterhalen waar iets vandaan komt.. Bizzy: ons ventje was eerder nooit 's nachts onrustig als hij last van zijn reflux had maar nu dus ook. Heb ook t idee dat het nog nooit zo erg is geweest als nu... Meerkat: dank je wel hoor! ... mmm ik hoop maar dat het niet erger wordt dan. Heeft je dochter de zantac vaak moeten verhogen in die tijd? We zitten namelijk met ons ventje al aan de max met losec...
We hebben de zantac 1 x verhoogd, volgens mij toen ze rond de 7,5-8 maand was. Ze ging toen meer echt spugen. Was precies in de periode dat ze meer ging bewegen en drukker werd. Maar het hoeft niet erger te worden hoor. Er zijn ook kinderen die juist minder last van (verb.) reflux hebben rond de leeftijd dat ze vast voedsel krijgen. Hier was dat alleen helaas niet zo. Was ook echt blij dat het rond de 11 maanden stukken minder werd. Rond het jaar was het echt over.
Hallo Dames ons Zoontje is nu 5Maand hij had snacht 15Dec heel er benauwt hoesten en liep blauw aan ben met hem naar de artsendienst geweest snacht maar de dokter zei ooh is een griepje dus we moesten weer naar huis Dinsdag 16Dec overdag was er niks aan de hand,maar savond begon het weer hij had het weer benauwt en liep weer blauw aan maar nu niet hoesten ik ben toen niet naar de artsendienst gegaan maar direckt naar het ziekenhuis ze hebben zijn hartje longen en of die het RS virus had na gekeken maar er was niks aan de hand hij moest tot donderdag 18Dec blijven terobservatie! nu denk de kinderarts dat hij mischien ook een verborgen reflux Heeft maar ons zoontje spugt niet dacht dat dit er bij hoorde? en wat zijn de klachten wat een kindje kan hebben met een reflux we moeten straks(22Dec om 16uur naar de kinderarts) vandaar mijn vraag voordat ze dingen bij hem zullen doen of wat dan ook Liefs Maria
nee hoor, van verborgen reflux hoeven ze niet persé te spugen. de voeding + zuur komt in de slokdarm omhoog tot in de keel en wordt dan teruggeslikt.
Hoi MariaO zoals meerkat al zei spugen hoeft niet. Doet ons zoontje ook niet. Daarom is het ook zo moeilijk te bepalen of hij er last van heeft. Symptomen die bij ons ventje elke keer weerkomen zijn hikken smakken belletjes blazen overstrekken niet willen drinken (na toedienen gaviscon wel, neemt irritatie weg) opboeren en weer doorslikken graag op de speen willen sabbelen (zodat hij minder last heeft van het zuur wat omhoog komt) Dit is wat me zo te binnen schiet. Onze vent is dus nu ook sinds een week of 4 af en aan super benauwd, grieperig, heel erg hoesten (todat ie idd blauw aanloopt). Hij heeft zoals je al hebt kunnen lezen al van alle middeltjes gehad maar wij vermoeden dus zelf ook dat het niet van griepjes of brochitis of luchtweginfectie komt maar dat de oorzaak reflux is waardoor hij die kwaaltjes allemaal heeft. Heb vandaag contact gehad met de kinderarts en die belt me morgen terug. Zou het leuk vinden dat je ons even op de hoogte houdt! Voor mij klinkt het allemaal namelijk heel herkenbaar. Heel veel succes vanmiddag!
Hallo Dames @Meerkat: Bedankt voor je antwoord @Knorretje78: Ons zoontje smakt ook en blaast ook belletje en wil ook graag op de speen willen sabbelen Maar we zijn vandaag bij de kinderarts geweest alles weer nagekeken en geluisterd zijn longen en hartje waren wederom goed alleen over de Reflux weten ze het nog niet zeker mijn man heeft Astma en ik brochitis dit zal het ook nog kunnen zijn zei de kinderarts maar momenteel horen ze niks bij de longen dus we hebben in februari weer een afspraak om tekijken hoe het is gegaan en of die nog steeds zulke symtomen heeft moet jij trouwens nog naar de kinderarts? liefs Maria
MariaO: we worden morgen eerst door een KA gebeld en ik hoop dat we dan nog even terecht kunnen. In januari hebben we al een afspraak staan dus dan gaan we zeker.... Hoop dat het voor jullie positief uit gaat pakken! En dat het misschien vanzelf overgaat! Groetjes
Nou dames... De KA gaat voor ons een oproep regelen voor een PH meting ed.... Moest wel eerst ontzettend kwaad worden maar goed. Het heeft wel gewerkt! Dank jullie wel voor jullie antwoorden en mocht ik meer nieuws hebben dan horen jullie vast weer van me. Nogmaals DANK JULLIE WEL!
Mijn zoontje heeft ook reflux helaas. Hij is nu bijna 8 wkn. oud en we zijn vanaf het begin al aan het dokteren met hem. Hij huilt zo verschrikkelijk veel...is echt zielig. Hij heeft vanaf het begin al erge moeite met zijn ontlasting waarvoor hij Lactulose en Johannesbroodpitmeel krijgt en hij krijgt Losec + Motilium voor reflux en misselijkheid en braken. Helaas is zijn ontlasting niet verbeterd door de Lactulose dus we zijn afgelopen donderdag moeten starten met voeding speciaal voor babys met koemelkallergie. Hij zit ook helemaal onder de uitslag op zijn gezichtje. Nu merken we dat sinds we Frisolac Allergycare gebruiken, de uitslag minder wordt en hij heeft nu bijna iedere dag ontlasting. Ook huilt hij iets minder en komt er steeds meer een glimlachje op zijn gezicht. Zou dit toeval zijn? Hoelang duurde het bij jullie kindjes voordat de medicijnen voor reflux gingen werken want deze krijgt hij nu 2 weken en sinds 1 week krijgt hij voeding voor koemelkallergie. Nu weten we dus niet of het nu beter gaat door de medicijnen tegen reflux of die andere voeding tegen koemelkallergie.