Bijna 5 en opstandig

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by dame, May 2, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dame

dame Bekend lid

Jun 19, 2007
    587
    0
    0
    Ik moet even mijn verhaal kwijt.

Mijn zoontje wordt bijna 5 jaar en begint steeds opstandiger te worden lijkt het. Vooral nu de tweede er bijna is.
    Hij slaapt slecht, kruipt s'nachts nog steeds bij ons in bed of gaat heel hard roepen. Eten doet hij ook slecht, lust bijna niks.
    Als hij zijn zin niet krijgt dan komen de krokodillen tranen opeens en blijft ie in zijn ogen wrijven totdat zijn ogen zo dik zijn. Huilen doet ie om de meest domste dingetjes. Als hij straf heeft gehad dan bied hij zijn excuus aan en belooft het niet meer te doen, wat binnen een paar minuten alweer vergeten wordt. Naar buiten gaan is ook al een drama, hij luistert niet en loopt soms zomaar weg. Als ie wat wil hebben in de winkel dan blijft ie doordrammen en huilen. Ik probeer hem te negeren maar dan kijkt de hele winkel me inmiddels al aan.

Ik wordt er zo langzamerhand moe van en vraag me echt af hoe het straks gaat met de tweede erbij :(.
    Herkennen meer moeders dit?

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm het valt hier reuzemee moet ik zeggen..
    En de problemen die er zijn hebben vaak een oorzaak (anders dan puur de leeftijd) dus dat scheelt. Dat zijn dingen waar je wat mee kunt.

(Alhoewel ik madammeke net naar bed heb gestuurd ivm heel veel en vooral hard huilen omdat ze d'r zin niet kreeg. Dikke tranen en niet de eerste keer vandaag ook.. Wat dat betreft had ze wel echt verdriet maar het was echt compleet buiten proporties... Dus die ging lekker OP TIJD naar bed!)

Maar 1 ding wil ik je wel meegeven... Laat wat andere mensen denken gewoon wat andere mensen denken...
    Het is nooit goed... Als hij altijd alleen maar heel braaf zou luisteren.. Zou er ongetwijfeld ook daar wel iemand commentaar op hebben :)

Wat bij ons in zulke periodes wel vaak helpt is gewoon even extra-streng (lees: duidelijk. )
    Dit mag wel, dit mag niet. Erom huilen of gillen of niet luisteren? Dan ga je maar even op de gang zitten.
    Meestal wordt het dan vanzelf minder en kun je wel weer af en toe grijs denken.. Ipv puur zwart-wit.

3. miss40

miss40 Bekend lid

May 18, 2011
    543
    0
    16
    noord-holland
    Heel herkenbaar hoor, mijn zoontje van net 5 doet dit ook allemaal. Hij kan heel lief zijn, maar het kan ook zo weer om slaan. Vooral ruzie maken om speelgoed met zijn broertje van 3 gebeurt vaak. Dat heb jij dan gelukkig weer niet:). Hij is nu even 2 nachtjes bij oma aan het logeren, kan dus heel even bijkomen van het geruzie. Maar mis hem ook wel weer hoor, vind het soms best moeilijk. Heb ook nog een puber van 16, die de laatste tijd ook kuren begint te vertonen;).

4. dame

dame Bekend lid

Jun 19, 2007
    587
    0
    0
    @miss40: Ben dus niet de enige. Ging al denken aan allerlei gedrag stoornissen enz. Hier kan hij ook heel lief zijn en behulpzaam en de bui kan ook opeens omslaan.
    Pff lijkt me zwaar om er ook nog een puber erbij te hebben, sterkte!

5. Mommy83

Mommy83 Actief lid

Aug 20, 2009
    224
    27
    28
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar! Khad jouw verhaal geschreven kunnen hebben, zat ook al aan één stoornis ofzo te denken...maar t zal de leeftijd zijn! Bedankt, ben nu ook weer één beetje gerustgesteld, haha

6. Porsche

Porsche Niet meer actief

Heel erg herkenbaar. En idd een heel " kort " zijn. Dit mag wel en dit mag niet ..
    Je merkt vanzelf wanneer je ze meer " ruimte " kunt geven.

Heel veel sterkte ook met de laatste loodjes

7. dame

dame Bekend lid

Jun 19, 2007
    587
    0
    0
    Hoe vermaken jullie je kind in de vakanties?
    De mijne wil het liefst de hele dag buiten spelen maar helaas
    wonen we in een flatje dus dan zouden we naar de speeltuin moeten. Gezien mijn omstandigheden nu heb ik daar geen puf voor. Dus dan krijg je een kind wat zich gaat vervelen en irriteren. Heb van alles geprobeert in huis om hem te vermaken maar niks lijkt te helpen. :(
    Iemand nog tips?

Share This Page