Net op Hyves las ik onderstaand horror verhaal. Ben nog steeds bezig mijn onderkaak van vloer te rapen. Echt verschrikkelijk arm kind!!!! Van mij mogen ze die vrouw ook vast lijmen aan de muur en is ff een flink pak slaag geven:x Link is van CNN dus wel in het engels! Het verhaal staat hier meer uitgebreid Texas mother awaits sentence for gluing toddler daughter to wall, beating her - CNN.com
vreeselijk, voor al voor die kinderen. tis toch niet normaal. die moet lekker de doodstrat krijegen. vind ik zo en zo als mensen kinderen misbruiken, mishandelen. op welke manier dan ook. wat kinderen blijf je affff
Van mij mag ze best nog langer in de cel blijven, maar als je het vergelijkt met het stel dat hun kind vermoorde en elkaar de schuld bleven geven waardoor ze allebei vrij werden gesproken dan vind ik 45 jaar toch een betere straf. En de kindjes zijn gelukkig veilig bij hun oma.
Gevoelsmatig zullen het de meeste geen flinke straf vinden maar feitelijk is dat het natuurlijk wel. Ik zie zoiets bv nou niet bepaald gebeuren in ons land. Zou ons rechtsysteem nog iets van kunnen leren.
Ik zou net zeggen dat krijg je hier voor een moord nog niet eens! Ons rechtssysteem mag wel eens aangepast worden, want elke straf die je hier krijgt is een lachertje vergeleken met daar!
Deden ze dat hier maar bij zulke dingen. Hier kunnen ze al beginnen af te tellen vanaf het moment dat ze in de cel zitten maar 45 jaar is in mijn opzicht toch best veel
het is nog te weinig maar 45 jaar is daar ook 45 jaar en volgens mij hebben ze ook niet de luxe zoals hier in de gevangenissen hier wilt 45 jaar, 15 jaar zeggen + je word lekker verzorgd hier begrijp me niet verkeerd, 45 jaar is nog te weinig voor zulke mensen maar het is beter als ons rechtsysteem , kijk maar naar medameke dutroux
ik vind 45 jaar best wel veel ,vergeleken wat er gebeurd in de wereld bij moord of verkrachtingen en misbruiken krijgen de meeste niet eens zoveel
Het is echt vreselijk wat deze vrouw heeft gedaan. Deze vrouw is niet normaal, een normaal mens doet zoiets niet. Deze vrouw zal psychisch niet in orde zijn, misschien psychotisch, schizofreen of een persoonlijkheids stoornis. Ik vind 45 jaar wel genoeg! Aan in de cel zitten heeft deze vrouw niks. Ze moet behandeld worden, zodat zoiets nooit weer gebeurt! Alleen de cel in, is geen behandeling!
in vergelijking met bij ons is het idd best veel... maar in sommige gevallen zou ik ook wel is hopen dat ze bij de dader gewoon precies hetzelfde zouden doen!! echt zo triest zo iets.... bah!!! onspoorde gek...
eens met bovenstaande, 45 jaar is veel. dat zul je er hier in NL echttt niet voor krijgen! al vind ik dat ze 20x levenslang zou moeten krijgen
Dan vraag ik me toch af of je dat ook zeggen als het jouw kind was overkomen die zoiets was aangedaan?
???? Dat is in belgie hoor 45 jaar is een enorme straf, haar leven is voorbij, die komt pas als bejaarde vrij. Overigens zijn de criminaliteitscijfers in de usa vele malen hoger dan in europa/nederland. Toch apart met al die hoge straffen en doodsstraffen waar velen hier op azen. Op de een of andere manier schrikt dat dus mensen helemaal niet af en lost dat ook helemaal niks op.
Ik ben het eens met consider, deze vrouw slaat haar kind niet zomaar. Er speelt wat achter, zij het een psychishe stoornis, zij het dat er iets in haar doorsloeg. Dit praat haar gedrag niet goed, absoluut niet! Ik vind dit echt heel naar. Overigens vind ik 45 jaar een goede straf, ze was 25? Dan zou ze 70 zijn als ze vrijkomt. Dan heb je hele leven in de gevangenis gezeten.
Ik vind 45 jaar voor kindermishandeling heel veel. Emotioneel gezien mag dat wijf van mij natuurlijk doodvallen maar technisch gezien is het "maar" mishandeling. Straffen moeten wel in verhouding zijn met de ernst van het misdrijf.
ja idd las paar dagen terug het nieuws van een man die het kind van zijn ex (jochie van 15 maanden) heeft gewurgd en met matrasvlokken volgestopt heeft. hij is gewoon toerekeningsvatbaar , hij wist dondersgoed waar hij mee bezig was en nog krijgt hij gewoon "maar 15 jaar cel" daar gaat nog wel 1 en ander vanaf dus met 10 jaar loopt ie weer vrij los :x:x:x Laat ze hier toch eens met 45 jaar cel beginnen!
In Nederland worden straffen gegeven die in verhouding veel en veel hoger zijn dan in andere landen. Behalve dan misschien Amerika, daar kun je 6x levenslang krijgen (hoe je dat dan moet uitzitten? Willen ze dat je na je dood nog 5x komt spoken in de gevangenis of zo?). Moeten ze nog hoger? Wat schiet je daar mee op? In Nederland zou zo iemand waarschijnlijk TBS krijgen. Wat in feite vaak neerkomt op levenslang, zonder kans op vervroegd vrijkomen.
Amerika kent idd een bizar hoor criminaliteitscijfer en heeft belachelijk veel mensen in de gevangenis zitten. Veel criminaliteit en veel gevangenen.... Schiet lekker op. Lange gevangenisstraffen werken niet om de hoeveelheid criminaliteit te verlagen. Je verhoogt er dus alleen de gevangenispopulatie mee. Enig idee hoe duur dit is? Ik ben ook erg benieuwd naar de omstandigheden. Die vrouw is 23 en heeft 5 kinderen! Waar is de vader? Waarom heeft oma nooit iets eerder gezien? Kennelijk waren ze als gezin wel in de picture, want er is eerder onderzoek geweest. Was dit niet grondig genoeg? Wat mankeert er aan haar dat ze zoiets doet? Die is niet goed bij haar hoofd! Die moet naar een psychiatrisch ziekenhuis en zou nooit meer de zorg mogen hebben over kinderen. Het verhaal is heel schokkend, maar ik wil niet weten hoe vaak iets vergelijkbaars gebeurt binnen een gezinssituatie waar niemand iets vanaf weet.... Al die kinderen die mishandeld worden.... Een linkje over (oa) het Nederlandse strafklimaat: Nederland is veilig, streng en royaal met rechtshulp :: nrc.nl
Er zal inderdaad wel een psychische reden achter haar daden zitten.....een psychisch normaal persoon doet zoiets niet. En ja het is veel jaar in vergelijking met nederland of in vergelijking met andere daden en straffen, maar toch vindt ik het niet genoeg. En dan doel ik niet persé op langere celstraf. Maar gewoon 45jaar cel is niet voloende! Er moet meer gebeuren met die vrouw. OMG je kind vast lijmen aan de muur....en herhaaldelijk in der buik enz slaan todat ze buiten westen raakt....arm kind! Het ergste is nog dat dit vaker gebeurt(of erger), waar niemand iets van af weet.....