Speen afbouwen bij 12 maand?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by firegirl, Dec 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Shaylen, hoop dat je dochtertje gauw weer beter is.

Heb mijn dochter half 7 op bed gelegd, het lijkt beter te gaan dan vanmiddag maar ze moppert nog wel.
    Was na 15 minuten naar haar toe gegaan en ze zat te huilen dus heb haar weer rustig neergelegd en toe begon het krijsen natuurlijk.
    Ben met een gedraaide maag haar kamer uitgelopen en het leek na 3 minuten de goeie kant op te gaan en hoorde haar niet meer maar 2 minuten daarna toch weer jammeren en mopperen.
    Mijn maag draait zich om zeg.
    kan dit echt niet maar MOET dit volhouden want als ik nu overstag ga is dit enkel om mezelf te sussen en dan pest ik haar nog meer.
    Nu op dit moment is het weer stil dus ik hoop dat ze lekker slaapt, ga zo even bij haar kijken als ze nog 5 minuten stil is.
    Wat is dit erg zeg, bah.

2. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

dank je :)

ik hoop dat jouw dochtertje snel slaapt ;)

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze is nog stil dus die slaapt, ga even zo lekker bij der spieken en een luchtkus geven.

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

aaaah lief!

5. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Handig topic!

Mijn dochtertje is nu ruim 10 maanden en heeft enkel een speen met slapen. Soms zelfs alleen met inslapen en daarna niet meer. Ze vind hem 's nachts zelf dus we hoeven er ook niet uit.
    Ik wilde eerst de speen met 8 maanden wegdoen,daarna met 10 maanden maar ze heeft hem nu nog:)
    De week na kerst gaan we hem wegdoen, zijn we allebei vrij dus als we dan gebroken nachten hebben hoeven we iig niet vroeg op:D

Ohja ik had van iemand de tip gekregen hem ook echt weg te doen omdat je anders makkelijker toe gaat geven dus dat doen we dan ook maar;)

6. firegirl

firegirl Niet meer actief

Goed, maar wat doe je als ze echt hysterisch gaat huilen? We hebben dus donderdagavond een poging gedaan en toen besloten te wachten tot we volgende week vakantie hebben, dan kan ze overdag ook gelijk zonder speen haar slaapje doen.
    Maar donderdag ging ze echt heel erg huilen. Ben na een kwartier bij haar geweest en niet te troosten... Toen nog een paar minuten later, speen gegeven en klaar... Ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat en anders wel wachten tot ze ouder is of doorzetten?

7. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die van mij is weer wakker geworden.
    Ze had een uurtje geslapen, niet eens trouwens.
    Vind dit zelf echt heel erg moeilijk maar waarom zou ik haar nu weer de speen geven terwijl ik haar al zo in de war heb gebracht.
    Dan weer ineens de speen en dan nog een keer poging tot stoppen dus weer pesten.
    Zet dit nu door ook!
    Ze huilt/jammerd zonder tranen en af en toe is het wawawaaa en stil en dan weer ieeee ieeee wawawaaaa en stil dus wacht het maar weer 10 min af.

8. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    En inderdaad beter de speen weggooien, ga dit morgen doen.
    Die speen roept me gewoon, aaah toe geef me maar aan je meisje dan is ze stil, hihi.

Liever even met haar door der kamer lopen en troosten dan weer die speen als troostmiddel.
    Ze moet juist een andere manier leren/vinden.

9. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Yep mee eens! Ahhhh dit zeg ik nu heeeeel makkelijk haha hoor mij strakjes:D

Hebben jullie kindjes ook een vast knuffeltje? Die van mij dus wel en eigenlijk hoop ik erop dat ze die alleen dus voldoende vind.
    Als ik die geef gaan haar oogjes eigenlijk al gelijk dicht.

10. firegirl

firegirl Niet meer actief

Hoe gaat het bij jou dan Snoopy? Of ben je nog niet begonnen met afbouwen?

11. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Nee nog niet, zoals ik al schreef beginnen we de week na kerst omdat we dan allebei vrij zijn ivm eventuele slapeloze nachten:D

Ik heb het zo gezien bij 4 oppaskindjes van me, allemaal een speen gehad tot 8/9 maanden daarna weggedaan en geen speners en duimers dat leek me ideaal!;)

12. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Hier gaan we hem niet meer geven als ze wat ouder is en het wat beter begrijpt. Ze krijgt hem toch alleen maar in bed dus ik vind het niet zo'n probleem. Verder wil ze hem geloof ik ook niet meer, ook niet als ze ziek of moe is. Maarja dit weet ik niet zeker want ze krijgt hem gewoon niet als ze niet in bed ligt.

13. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Helaas ging het vanmiddag niet zo goed, het slapen zonder speen. Na 45 min. krijsend wakker en wijzen naar speen. Toch speen gegeven.
    Vanavond wilde hij niet zonder speen slapen en heeft hem dus meteen gekregen van manlief.

Morgen op de dag ga ik echt proberen vol te houden. Vandaag was pas de 1e poging. Ik lees ook zoveel positieve verhalen, hoop alleen niet dat hij zijn duim dan ineens gaat gebruiken, want dat is ook weer lastig af te leren. Zoontje is ruim 16 maand (bijna 17 mnd) en heeft ook een kroel waarmee hij slaapt.

14. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteravond uiteindelijk ook overstag gegaan, had hem gewoon meteen moeten weggooien maar niet aan gedacht tot die tip hier langs kwam.
    Maar probleem is wel, mijn dochter is astmatisch.
    Gisteravond ging het dus eerst goed, van half 7 tot 7 gehuild en gejammerd en viel in slaap, toen 8 uur wakker maar hield ze het huilen (zonder tranen trouwens) vol tot 9 uur en begon te hoesten dus kreeg het benauwd.
    Toen heb ik haar die speen gegeven en viel meteen in mijn armen in slaap, ze was zo uitgeput.
    Heb der echt flink geknuffeld toen want voelde me zo schuldig.
    Achteraf dacht ik wel van, had verdikkie doorgezet maar dat hoesten baarde me wat meer zorgen want wil niet dat ze een aanval krijgt.
    Tussen de middag gaat dochter zonder speen naar bed en wacht het vanavond nog even af.
    Ik wil gewoon door gaan maar kijk wel aan hoe ze is ivm hoesten en benauwdheid.

15. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Snap je wel hoor! Lijkt me ook vreselijk om je kindje dan zou te zien. Daarom weet ik dat ik hem wegdoe want anders geloof ik dat ik hem ook weer te snel geef.
    Is ze verkouden ook nu? Anders misschien even wachten tot dat over is?

16. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee niet verkouden gelukkig.
    Alleen aan de ventolin maar vorige week een flinke aanval gehad en dat heeft mij banger gemaakt denk ik maar toen was ze echt ziek ook.
    Maar een uur laten huilen/jammeren vind ik al een hele prestatie van mezelf haha, kon dit echt nooit.
    Wel met troosten tussendoor natuurlijk.

Het fijne is wel, ik weet nu dat ze zonder die speen kan slapen en het is voor haar ontzetend moeilijk om inene wakker te worden en geen speen te vinden.
    We zullen allebei moeten leren iets anders te vinden nu zonder speen.

Zal ik hem toch maar weggooien of ik bedoel, zal ik ALLE spenen weggooien haha.

17. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

moeilijk he?
    wel goed dat je vol hebt gehouden!

18. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dochterlief ligt net 10 minuten en na 6 minuten werd het stil, was heel even stil en begon weer een beetje te jammeren.
    Ik hoor haar nu af en toe wat mopperen dus het gaat denk toch al beter.

19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Goed zeg!!!

20. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Hier vandaag ook weer geprobeerd, 2e poging na gisteren.
    Op zich wegleggen weinig problemen, 5 min max gehuild, echter net als gisteren na 45 min. wakker en keihard huilen en wijzen naar plaats waar speen zou kunnen zijn. Ik kreeg hem niet getroost en heb hem dus zo weer huilend weggelegd, vervolgens ruim half uur aan krijsen geweest en toen stil, na weer een dik half uur huilend wakker.

Ik heb nog niet toegegeven, wil en ga dat ook niet doen, maar vind het zo rot, dat hij nu een hele verstoorde middagrust heeft. Wat is het soms toch lastig om rationeel te blijven en niet naar je gevoel te luisteren. (dan had hij de speen al 10x gehad).

Share This Page