Speen afbouwen bij 12 maand?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by firegirl, Dec 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    pfff moeilijk zeg..
    Misschien haal je er vnv voordeel uit omdat het middagslaapje nu niet super is?
    Ben benieuwd hoe het hier gaat volgende week;)
    Mn dochtertje slaapt nog 2x en begin 's morgens gelijk ermee.

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Inez, wat goed van je dat je hebt door gezet.
    Dit druist zo in tegen je gevoel.
    Vind het echt heel moeilijk hoor.
    Kun je nagaan hoe gewent ze zijn aan een speen.

3. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Ja, ik vond het echt heel lastig, maar uiteindelijk was hij toch vrolijk toen hij uit bed kwam. Zal vanavond hopelijk in 1 keer goed gaan.

4. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

Feb 19, 2008
    3,365
    0
    36
    essen
    jamie krijgt hem alleen nog om te slapen. ow en ook voor in de auto want hij rijd niet graag auto en anders zit hij toch maar heel de tijd te jengelen enzo. sochtends als we hem uit bedje halen zeg ik: tutje weg en dan trekt hij die zelf uit zijn mond en gooit hem in bed. en hij vraagt ook er nooit om. vind het zo wel goed. voor te slapen mag hij hem wel hebben vind ik. ook heeft hij hem alleen maar nodig om ff in slaap te vallen want als we na kwartiertje gaan kijken ligt hij al gewoon naast hem

5. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

hallo allemaal
    ik start nu pas met meelezen.
    mijn zoontje is net een jaar en krijgt nog de speen of pakt hem zelf. ik wil dit ook af gaan bouwen en stoppen
    niet omdat ik denk dat ze dommer worden van een speen of dat soort fabels maar wel voor kaakontwikkeling en gewoontevorming

ik moet nog even zien hoe ik het wil gaan doen
    mijn zoontje krijgt nu namelijk 3 tanden tegelijk, hij is ENORM gehecht aan speen en vooral op die momenten van pijn. hij slaapt met een speen met doekje eraan vast en pakt zijn speen dus al zelf. bij pijn of troost overdag en 's nachts als die even wakker wordt ook. ik hoef er dan niet uit. ik weet zeker dat als ik de speen stop dat dit best even heftig gaat worden en vervelende is dat ik een single mama ben dus de speen wel eens heel handig is op bepaalde momenten voor rust en mezelf en hem.

Toch denk ik dat het beter is er nu al wat mee te gaan stoppen. Zoontje is namelijk behoorlijk bijdehand en heeft dingen goed door zo ook het aandacht gedrag en speen geven enz. en heeft af en toe driftbuien. ga er toch maar eens over denken en misschien vanavond of van de week maar eens proberen. Vind het namelijk ook een raar gezicht als echt grotere kinderen nog steeds met speen lopen
    Dus sowieso overdag / in openbaar wil ik eraf hebben.

ok ik blijf meelezen en houd jullie op de hoogte

6. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mammametzoon.
    Denk er nog goed over na voor je ermee gaat beginnen, je moet er echt 100% achter staan om dit te kunnen doen en door te zetten.
    Over het makkelijke aan de speen op bepaalde momenten, ja ze weten immers niet beter dan dat de speen geborgenheid bied en dit is wat ze ook moeten afleren en iets nieuws te zoeken wat hen het gevoel geeft van rust en troost.

Mijn dochter kreeg de speen alleen bij het inslapen want ze had hem nooit nodig verder, ja als ze een speen zag liggen ergens deed ze die in en vroeg soms op de commode er naar omdat ze weet dat hij in het kastje ligt maar nu met stoppen merk ik wel wat zo'n speen doet met een kindje ondanks dat het alleen voor slapen gaan is.

Succes voor iedereen die ermee is begonnen of ermee gaat beginnen.
    Bereid je geestelijk maar voor op wat uurtjes doorbijten dan is het altijd een meevaller.

7. veghelsemeid

veghelsemeid Fanatiek lid

Aug 3, 2008
    2,083
    0
    0
    huisvrouw
    veghel
    hier ook een mama die probeert om de fiep(speen)

snachts met slapen af te bouwen

op de dag gaat het uitstekend met lorenzo

dan heeft hij geen fiep meer in

maar wil het ook met slapen af gaan bouwen

8. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zat eerst ook te denken de dag zonder en avond/nacht met maar dat lijkt me zo verwarrend?

9. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Hebben we hier ook overwogen, echter dit lijkt me ook verwarrend voor je kindje. Wij hebben de spenen nog wel bewaard, maar liggen voor de kleine uit het zicht en niet binnen "pak-bereik".

Vanavond heeft mijn zoontje wederom een dik half uur echt flink liggen krijsen, zo erg dat hij bijna ervan moest overgeven. Bijna gezwicht om hem toch te troosten met speen, aangezien hij vanmiddag ook al beperkt geslapen had en echt heel moe was. Toch is het gelukt hem te troosten en in slaap te laten vallen. Ik ben zo benieuwd hoe het vannacht gaat. Laat het morgen weten.

10. patriesja

patriesja Fanatiek lid

Jul 26, 2007
    2,183
    0
    36
    Nou hier nog lekker een speentje hoor! Maar dan ook alleen voor het slapen!
    En meestal ligt hij naast hem, want gebruikt hem alleen om in te slapen.
    Tot 2 jaar kan het nog niet heel veel kwaad.
    De fles krijgt hij ook bijna helemaal niet meer, dus ach..

11. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Als je kindje z'n speentje gebruikt bij het inslapen, kun je ook een uurtje later de speen wegnemen toch?
    Ik leg hem altijd in de bovenhoek van Jesses bedje.
    Als ik dan rond vier uur even moet plassen, kijk ik altijd even bij Jesse, dan ligt het speentje er nog. Ook als m'n man om zeven uur bij hem kijkt, voordat hij gaat werken.
    Maar als hij 's ochtends om half negen wakker wordt, ligt hij er lekker op te sabbelen. Maar na het aankleden blijft de speen in bed liggen. Dus zoveel zuigen ze er dan niet meer op en ik denk ook niet dat dat kwaad kan.
    Wij gaan het speentje pas wegdoen als hij ongeveer drie is, dan snapt hij het ook goed.

12. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Nou dames, vannacht is mijn kleine boef zonder speen in dromenland geweest. Hij is gisteravond nog 1x even wakker geworden, hoestte er even flink op los en sliep weer snel verder (ben niet wezen kijken, maar was stil). Vannacht om 5 uur werd hij wakker en heeft toen wel even hard liggen huilen om speen die er niet was (vraag je hem wat er is, zegt hij "bee... beee = speen") Manlief heeft hem stil gekregen en vervolgens heeft zoontje nog even liggen praten, maar om 6 uur en nu nog was het toch echt serene stilte op zijn kamer.

Nu vandaag ook volhouden. Het is mij echter gisteren niet gelukt hem stil te krijgen, dat was mijn man gelukt. Ben benieuwd hoe dat gaat, nu hij vandaag naar werk is. Woensdag en donderdag gaat zoontje naar kdv en wil dan geen speen meegeven (ook niet als reserve) omdat hij die dan vast krijgt (ook al zeg ik dat we speen niet meer geven).

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Super wat goed zeg!
    Knap dat jullie zo volhouden! Ben benieuwd hoe het vandaag gaat.

14. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Ja, ik ook. Spring nu onder de douche voordat boefje wakker wordt. Wil vandaag alvast overgrote deel kerstboodschappen kopen.

15. firegirl

firegirl Niet meer actief

Wij zouden vanavond beginnen, maar Emma moet waarschijnlijk woensdag toch naar oma en oma is niet zo streng haha. Ze heeft zelf spenen daar, dus er niet 1 meegeven werkt niet.
    Dus nog ff 2 dagen rust hihi.

Ik bedacht me alleen wel, 's ochtends als Emma vroeg wakker is, geven we haar nog even de speen en dan slaapt ze wel weer even, ben een beetje bang dat dat dan over is...

16. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo Inez, wat lekker zeg!
    Goed van jullie dat jullie dit vol houden!
    Ik ben wéér gezwicht gisteravond na een uur laten huilen maar die astma speelt daarin een grote rol.
    Ik ben zo bang dat ze een aanval krijgt na zo lang huilen want op een gegeven moment gaat ze hoesten en is ze benauwig.
    Ze heeft trouwens nu wel al 2 dagen goed doorgeslapen dus dat huilen heeft dan wel weer effect want ze is uitgeput.
    13 januari moet mijn dochter naar de KA omdat ik zeker wil zijn of het wel astma is dus ik denk dat ik een pauze in las tot ik zekerheid heb wat er met dochter is.
    Als ik gewoon zeker weet wat er kwaad kan en wat niet dan is het voor mij ook makkelijker dit door te zetten.

17. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Jammer dat het bij jou nog niet zo lukt, maar ik snap wel dat in jouw geval de kaarten wat anders geschud zijn. Hoe oud is jouw meisje? Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt na 13 jan. wat er mankeert. En heel flauw gezegd: Een speen is ook niet het einde van de wereld. Ik wilde het alleen eens proberen en als het nu zo lukt is dat alleen maar fijn.

Vanmorgen lekker buiten geweest met hem en hem nu een kwartier geleden op bed gelegd, geen probleem, net als voorheen met enige verschil... GEEN SPEEN.
    Eens kijken of hij nu gewoon zijn middagslaapje ook ongestoord doorzet. Ik hoop het.

18. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Lijkt me heel verstandig!
    Ik zou denk ik hetzelfde gedaan hebben in jou geval.

19. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    En wederom geslapen zonder speen. Jihoe, wat een kanjer is mijn knulletje toch. Althans ik ga er vanuit dat hij geslapen heeft en niet alleen stil is geweest. Ga snel naar hem toe en dan zo weer spelen in de sneeuw. Tja... je moet wat................:)

20. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Wat goed!!!

Share This Page