Speen afbouwen bij 12 maand?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by firegirl, Dec 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

besloten om nu alleen speen met slapen te geven
    gisteravond dus wel speen gegeven. hij pakt zijn speen namelijk zelf en hoef er daarvoor 's nachts ook niet uit. is echt zijn troost en nu met tanden ook erg prettig voor hem
    de verandering zit hem nu in overdag
    toen lag eerder ook speen altijd binnen bereik voor hem

vanmorgen echter samen de speen gedag gezegd en in bed gelegd.. dag dag speen. hij zwaait dan samen met mij naar de speen en zegt dag.

speen in bed en hup samen de kamer uit... eerst afleiden tot spelen en zo de dag doorgekomen. af en toe was hij even huilerig maar liet zich ook op andere manieren troosten. met de 2 slaapjes pakte ik zijn speen wel overdag om na het slapen weer dag speen te zeggen. dit was goed en ga ik doorzetten. het slapen zonder speen wil ik dan over een poosje ook in gaan zetten. doe het dus even in 2 fases vooral die nu verkouden en niet helemaal lekker is door tandjes.

iedereen succes

2. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn meissie is 14 en halve maand en ik hoop ook op wat zekerheid na 13 januari, dat gekwakkel alsmaar poeh.
    Vandaag naar cb voor 14 maanden prik nog die ze 3 weken terug niet kon krijgen ivm verwijdering van neusamandelen en cb-arts had niet het vermoeden dat het astma is maar huisarts zegt van wel, dan liever een kinderarts laten kijken.
    Speen in inderdaad het einde van de wereld niet maar zou fijn zijn zonder.
    Echt fijn dat je zoontje zonder speen slaapt zeg!
    Was even bikkelen he maar is goed beloont!

3. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mamametzoon, goed zeg!
    Jouw zoontje is de speen dus best veel gewent dan? Ja dan zou ik ook stapje voor stapje aanpakken!
    Succes he.

4. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    @ mamametzoon -> prima aanpak lijkt me zo om overdag de speen in ieder geval weg te laten. Wie weet lukt het je sneller dan je denkt om hem helemaal weg te laten.

@missmom -> Er komt bij jou ook echt een tijd dat het gaat lukken. Je hebt eerst andere prioriteiten kan ik me zo voorstellen.

Ik had echt na gistermiddag niet gedacht dat het daarna al zo goed zou gaan, maar wel dus. Ik ben zo blij. Vanavond ook gewoon zonder kick gaan slapen....

Aan alle moeders die het ook gaan proberen... veel succes allemaal en het is idd even doorbijten.

5. kleinvisje

kleinvisje Niet meer actief

ja mijn zoontje is een echt spenenkind. zo gewend eraan
    het is een bijdehand pittig ventje die dus steeds zelf zijn speen wel wist te vinden waar zijn doekje ook aan zat en die dus als troost pakte en ook om aan te geven moe te zijn. nu ging overdag weg houden gelukkig goed dus dat ga ik inderdaad doorzetten.
    moet zeggen is ook wel lastig voor mij af en toe als alleenstaand ouder. dit omdat op de momenten dat ik dingen moest doen en hij onrustig werd hij zijn speentje had en daardoor rustig was. dat moet nu dus anders en vergt van mij weer meer op momenten dat ik met andere dingen bezig ben.... maar komt wel goed

allen succes

6. aukie

aukie Actief lid

Apr 6, 2008
    343
    0
    0
    Hier zijn wij 3 dagen geleden gestopt met de speen. Nuja, wij... mijn man. We hadden het er al over gehad, maar niet precies wanneer en mijn man had badderdienst (hem in bad doen en naar bed brengen) en kwam beneden met de mededeling dat hij zonder speen in bed ligt. Ik was er erg gespannen onder, was bang voor een hele onrustige nacht, maar ging hartstikke goed. Geslapen zoals gewoonlijk.

Nu moet ik zeggen dat ik eigenlijk wel had kunnen weten dat het goed zou gaan, omdat hij vanaf het begin eigenlijk al de speen alleen kreeg bij het naar bed gaan. En de laatste paar maanden vonden we de speen eigenlijk altijd naast zijn bed of ergens in zijn bed en niet perse in zijn mond. Ook als we 's nachts gingen kijken had hij eigenlijk bijna nooit zijn speen in zijn mond. Maar toch, kwas wat bangig eronder.

Allemaal verspilde energie, want hij slaapt nu al 3 nachten zonder speen en allemaal geen probleem.
    Dus dat varkentje is ook weer gewassen :)

Aan alle mama's die aan het proberen zijn en gaan proberen, heel veel success.

7. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    En wederom een nacht goed geslapen. Lekker hoor dat je kind en jijzelf ook gewoon kunnen slapen zonder er steeds uit te moeten. Toch gek dat het zo gemakkelijk gaat nu, want hij werd 's nachts vaak meerdere wakker en moest dan persé speen hebben, anders ging hij niet slapen. Dit was nu zo de afgelopen anderhalve maand zo.

8. firegirl

firegirl Niet meer actief

Wat heerlijk Inez! Hij zat dus wel aan die speen vast wanneer de speen er was, en nu is het klaar. Best!

9. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Hoe gaat het met de andere kindjes die in een speen ontwennigsfase zijn beland?

Hier vanmiddag zonder probleem van 12:30 uur tot 16 uur geslapen. Vanavond ging het ook als vanouds om hem op bed te leggen.

10. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mmm zit erover na te denken om m zo ook uit haar mond te halen.
    kijken hoe t werkt.
    ze heeft m alleen met slapen gaan in.

11. firegirl

firegirl Niet meer actief

Ik twijfel weer enorm. Wij zouden nu straks gaan beginnen, maar toen we het al eens eerder deden, huilde ze echt hartverscheurend... En ben bang dat ze dan 's ochtends vroeg niet meer gaat slapen.

Hoe oud is jouw kindje Inez?

12. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    @ Firegirl -> mijn zoontje is bijna 17 maanden, de eerste 8 weken van zijn leventje wilde hij geen speen, dus al met al was hij er zo'n 15 mnd aan gewend.

Vandaag overigens op kdv ging het ook prima zonder speen.

13. amarantha

amarantha Lid

Dec 23, 2007
    69
    0
    0
    electromonteur
    Alkmaar
    Noa krijgt bij ons ook alleen savonds bij het naar bed gaan haar
    speen en gebruikt hem ook idd alleen bij het inslapen.
    Ik heb zoiets van het komt wel,ze is nog zo blij als ze haar speentje krijgt en weet zo ook gelijk dat het meenes is en dat ze naar bed gaat.Het geeft mij ook wel een fijn gevoel als ik zie dat ze er nog zo van geniet om savonds in bed op haar speentjuh te knabbelen.

14. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Hoe gaat het met de kindjes zonder speen?

Hier zijn we vandaag begonnen, vanmiddag ging het heel erg goed. Enkel een beetje jammeren bij het in slaap vallen meer niet. Wel werd ze eerder wakker. Ik denk dat ze anders in haar slaap haar speentje pakt en weer in haar mond stopt en weer verder gaat slapen.

Nu ligt ze een kwartiertje in bed en is het brullen:(
    Er komt nu een stop tussen het huilen dus hopelijk valt ze gauw in slaap.

Voelt wel raar hoor, soms denk ik is het niet beter om een speen weg te doen als ze ouder zijn en dat je samen met je kindje het speentje in de prullenbak kan doen.

Ze is nu 11 maanden en heb gehoord dat het rond deze tijd wel makkelijk is om de speen af te leren.

Het is stil:$

15. Ladydi85

Ladydi85 Niet meer actief

Hey snoopy, grappig, jouw dochter is op dezelfde dag geboren als mijn zoontje ;) Ik denk er ook wel eens over om het speentje af te wennen, hij wil 'm namelijk overdag ook steeds vaker en telkens als hij er per ongeluk één gevonden heeft, stopt-ie 'm in z'n mond en is het drama als ik 'm afpak. Misschien maar gewoon eens proberen, huppakee, alle speentjes in een bakje in de kast (niet weggooien, mocht 't misgaan :p)

16. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    haha wat grappig! Ze heeft hem hier in principe alleen met slapen maar was gewoon bang dat het alleen maar moeilijker zou worden als ze ouder is. Wel grappig wat je als laatste schrijft want kreeg juist de tip om de speen echt weg te doen omdat anders de verleiding veelste groot is om hem toch te pakken;)

Het is nu echt stil!!! We zetten door:D

17. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Hier sinds we gestopt zijn met de speen (zondag 20 december) heeft mijn zoontje (17 mnd) geen speen meer gehad. Ik heb ze nog niet weggegooid (dat kan ik nog niet en ben ik zowieso slecht in).

Ik merk wel dat hij 's ochtends vaak om nu om 6:30 uur wakker is en dan echt niet meer gaat slapen. Wellicht dat hij anders nog een tukje deed met speen, maar dat weet ik niet. Ach, een hele nacht niet eruit hoeven vind ik al prima en ja 6:30 uur is vroeg, maar niet het einde van de wereld.

Verder het in slaap vallen gaat prima, hij slaapt alleen momenteel 's middags kort (2- 2,5 uur) en gaat dan echt enorm huilen als hij wakker is, zo erg dat de buren volgens mij moeten denken dat ik hem mishandel ofzo....

18. music4life

music4life Niet meer actief

mn meisje krijgt hem alleen savonds bij het slapen gaan en om half 9 gooit ze hem zelf uit haar bed en kan ze heel de nacht zonder:D

19. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Hmm hier vanmiddag ook korter dus en denk straks 's morgens ook. Maar ik denk idd dat onze kindjes vaak hun speentjes weer vinden en dan nog even verder tukken nu dus niet haha
    Ach is idd het ergste niet en wie weet komt het weer;)

Super hoor dat het zo goed gaat!

20. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,543
    4,729
    113
    Female
    Hele nacht super gegaan hier! Ben benieuwd hoe het straks gaat;)

Share This Page