Onze dochter is december 2jaar geworden. Sinds 2/3weken (gok ik) is ze van haar speen af omdat ze hem iedere keer stuk beet. Ze heeft toen nog een paar nachten met een afgeknipte speen in haar hand geslapen en eigenlijk ging het opzich wel goed! Ze vroeg wel eens om haar speen maar dan vertelde ik dat hij stuk is en niet meer gemaakt kon worden, nou dat vond ze dan wel goed. Alleen nu sinds 1,5week is de middagdut echt dramatisch, ze vraagt niet om haar speen maar gaat wel erg huilen en mama roepen (of alles om mijn aandacht te krijgen, zoals AUW! ) Ik laat haar eigenlijk altijd wel gaan en dan is ze vaak binnen een klein uurtje wel in slaap gevallen. Ik begrijp wel dat ze niet weet hoe ze zonder speen in slaap moet vallen maar savonds (+nacht) gaat het wel goed! Of is het gewoon een toeval dat ze ook in een fase zit dat haar dutjes wat moeizamer gaan? Hebben meer kids die hun speentje kwijt waren daar zo'n last van gehad?
Hier waren we de speen met 9 mnd kwijt, dus daar kan ik niet mee vergelijken. Maar wel een paar maanden terug (met net 2 jaar) een periode gehad van slechter slapen. Dat blijft af en toe wat terug komen. Hij probeerde op allerlei manier om niet te hoeven slapen. Dat heeft best lang geduurd. Het hielp wel door hem iets later naar bed te doen. En inmiddels slaat hij soms het slaapje ook wel over. Of valt pas rond 4 uur in slaap.. Het zal ook wel de overstap richting geen slaapje zijn. Ik kijk eigenlijk per dag een beetje of hij na de boterham direct naar bed kan, of dat hij gewoon door kan spelen tot hij het zelf aangeeft.. Kan me voorstellen dat je meisje met die speen nog iets lekkers had om mee in bed te liggen. Nu dat weg is, is het een stuk minder leuk?
Hier is de speen ook al een maand of 3 weg (zonder problemen), Jelle is 2 jaar en een maand, en ook al een tijdje middagdutjes-drama hier. Zal de leeftijd wel zijn, gok ik. Het staat in ieder geval hier wel los van het weghalen van de speen.
Ik haal de speen nog niet weg. Ze vindt het nog te fijn. Als het een duim was geweest had ik die ook niet weg kunnen halen. Alleen thuis mag ze een speen en dat weet ze. In bed dan ook niet verder in huis. Dus misschien kun je de speen gewoon toestaan in bed en verder nergens anders?
Als ze savonds wel goed slaapt zonder speen en alleen de middagdut niet... dan denk ik eerlijk gezegd niet dat het aan de speen ligt... want dan zou ze dat in de avond ook moeten hebben... Is ze wel moe genoeg als ze naar bed gaat voor de middag dut? wij hebben ook een tijd gehad... met Quinton zijn 2 jaar dat we hem smiddags niet op bed kregen...
mijn dochter mag der speentje nog gewoon in der bedje houden. overdag mag ze hem niet meer maar in bed heeft niemand er last van en kan mijn dochter heerlijk slapen. wat je kunt doen is der een knuffel geven ipv een speentje ter vervanging. omdat jou kleine alleen overstuur is bij der middagdutje zou je ook kunnen kijken hoe ze het doet zonder middagdutje. misschien wil ze overdag gewoon zowiezo niet slapen
Ik zou de speen niet terug geven, is zonde van het succes! Mijn dochter slaapt vanaf 20 mnd niet meer overdag. Ze ging ook roepen, aandacht trekken en krijsen. Ze raakte er overstuur van en als ze wel in slaap viel was ze erna super chagerijnig. Daarom zijn we er maar mee gestopt, gaat prima. Ze slaapt nu ook ``s morens weer langer.
Ging jouw dochter vanaf die periode vanaf 20 maanden helemaal niet meer slapen 's middags? Of was het een fase?
Nee mijn dochter slaapt overdag niet meer, was hier geen fase. Soms weleens jammer nu ik zelf overdag soms erg moe ben. Wel valt dochter weleens op de bank in slaap of in de auto, maar in bed wil ze niet meer.
Oei dat lijkt me inderdaad wel zwaar als je zelf moe bent tijdens je zwangerschap. Ik hoop dat mijn zoontje voorlopig nog lekker zijn middagdutjes nodig blijft hebben. Vandaag slaapt hij niet, maar hij heeft dan ook een loopneus en een knalrode wangen en rood oortje, dus zal wel een kies aankomen.
Hier ook een periode van een maand, rond de 2 jaar, waarin ze eigenlijk niet sliep overdag. Maar na die fase slaapt ze weer heerlijk 's middags. Zoals nu, ze ligt er al vanaf 13:00 in. Dus zal vast niet aan de speen liggen, vooral omdat ze 's avonds gewoon slaapt.
Een fase zo te lezen! Die speen geef ik niet meer terug, dat gaat buiten de middag dut super! Ookal ziet ze haar zusje wel met een speen, dan vind ze het ook niet erg. Dus dat zou ik zonde vinden.. Ook bijt ze hem weer stuk dus blijf ik bezig om een nieuwe te kopen.
mijn dochter slaapt ook al zolang niet meer smiddags behalve als ze echt heel erg moe is en doet dan even een dutje op de bank en als ze echt heel lastig wordt gaat ze ook eventjes slapen. vond het tijdens de zwangerschap ook erg zwaar en vanaf 33 wk had ik volledige bedrust vanwegen gebroken vliezen. had dus op den duur me rust wel te pakken. nu is het ook wel zwaar hoor met een peuter van bijna 2,5 en een dreumes van 7 maanden. misschien drm dat ik even het gemak van een speentje in bed wil laten zo. als ik ook savonds nog moet gaan lopen continu naar boven pfff. hopelijk laat ze der speentje binnen kort zelf uit. snachts moet ik er al regelmatig uit en overdag is er altijd wel een kind om me heen. laat het speentje dus voorlopig nog waar hij is en dat is bij alicia in bed mijn zoontje krijgt hem trouwens nu alleen nog maar in bed sinds vorige week en wil hem bij hem langzaam aan vervangen voor een knuffel. mijn dochter had trouwens 4 speentjes en nu nog maar 2. heb tegen der gezegt dat ze erg zuinig moet zijn want als ze kwijt zijn koopt mama geen nieuwe. ze heeft het wel begrepen want houdt ze scherp in de gaten.
onze oudste heeft een maand geleden zn speen ingeleverd. Hij wou overdag nog wel eens slapen als hij erg moe was, maar dat is er nu ook echt af. Gelukkig had ik me dat van te voren bedacht en sliep hij normaal gesproken al een tijd niet meer 's middags. Wel is hij 's morgens nu ook wat vroeger wakker, omdat hij zich met speen dan nog wel eens omdraaide. Dat doet hij helaas ook niet meer. Denk dat de tip met een knuffeltje het beste zal werken.
Lovewinnie, sommigen zijn inderdaad snel van hun middag dutje af. Mijn dochter heeft afgelopen weekend ook niet smiddags geslapen. Ging opzich prima maar ik merkte dat ze het wel erg nodig heeft.. vooral op de dagen (2) dat ze naar het kdv gaat. Dan slaapt ze sowieso wel. Ze had altijd buiten haar speentje ook een "poppie", die heeft ze natuurlijk nogsteeds