Speen afgeleerd!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by blauwespeen, Nov 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik wou dit heel even kwijt. Ons zoontje van 10 mnd heeft zijn speen niet meer nodig.

VorigWeek vond mijn man het welletjes, steeds naar boven lopen voor de speen. Daarom besloot hij om de speen niet meer te geven. Twee dagen best wel moeite gekost met inslapen. Normaal 10 min, toen zeker 30. Ik vond het verschrikkelijk. Ik kan er echt niet tegen als me kleine mannetje huilt. Toch doorgezet.

Nu een week later. Een kind wat doorslaapt snachts!!! Ik schrik nu van de wekker wakker ipv me zoontje midden in de nacht. Een kind wat in bed legt en zijn knuffel/spuugdoek pakt en zich omdraait om te slapen!! Helemaal geen gehuil meer. Heerlijk !!

ik wist niet dat het verschil met en zonder speen zo groot kon zijn.

Ik ben trots op me beide mannen! ! ! Eentje zonder speen eentje om de doorzettingsvermogen!!

2. jipenjanneke

jipenjanneke Actief lid

May 2, 2011
    260
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wauw! Wat fantastich. Onze zoon kan nog niet zonder zn speen in slaap vallen. Wel mag hij hem alleen nog maar in bed en niet meer te pas en te onpas. Dat gaat prima. Hij gebruikt hem alleen om in te slapen, daarna spuugt hij hem eruit.
    Kan me voorstellen dat je trots bent op je mannen!

3. Jazziepooh

Jazziepooh Niet meer actief

4. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    Mijn kleine valt echt niet in slaap zonder speen, ik heb het idee dat het heel lang gaat duren voordat ze 'm afleert. Top van je ventje! Super!

5. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

May 20, 2012
    2,133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Dat dacht ik dus ook echt. Zonder speen kan echt niet, dat lukt nooit. Normaal als hij huilde en je deed zijn speen is was hij stil. soms maar twee telen, maar dacht ook echt dat hij hem nodig had. Maar het tegen deel blijkt nu.

6. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super hoor! en ook een super tip voor anderen: gewoon proberen en doorzetten. Die van ons pas bij 2 jaar afgeleerd, omdat we dachten dat ze zonder eeeeecht niet zou gaan slapen. Nou 1 dag moeilijk, maar daarna slaapt ze beter dan ooit tevoren!! heerlijk dat ding weg!

7. Justy

Justy Fanatiek lid

Jul 12, 2011
    3,548
    0
    0
    Wat goed zeg! Ben spontaan blij dat onze kleine niet naar een speen taalt, hahaha

8. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

Dec 3, 2011
    3,069
    1,124
    113
    Female
    Oh dus dat hadden jullie ook. Nou, ik laat haar voorlopig nog genieten. Ik heb van de week nog nieuwe spenen gehaald ;). En daarna krijgt ze geen nieuwe (hoop ik).:D

9. sm1

sm1 Fanatiek lid

Dec 17, 2011
    1,889
    115
    63
    Mijn dochter is 3 en hier 2 weken geleden de speen 'afgeleerd'.
    Ze was helemaal gek en verknocht aan haar speen.
    Ik dacht dat het heel veel moeite zou kosten want ze was echt gek op haar speen. De eerste nacht had ze het moeilijk en had een half uur nodig om in slaap te vallen. Daarna niet meer naar gevraagd en ze slaapt idd ook rustiger en beter zonder speen, had ik noooit gedacht!

10. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

Nov 15, 2009
    4,613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Super!

Onze kleine meid haar speen "afgeleerd" toen ze drie weken oud was. We zijn toen gaan inbakeren en hebben toen besloten de speen weg te laten. Ging in het begin wat moeizaam (kannje nagaan hoe snel het een gewenning wordt) maar nu slaapt ze perfect in en door zonder speen!! Nu onze zoon nog van dat ding af ....

11. MamaMel88

MamaMel88 Bekend lid

Sep 1, 2011
    738
    0
    0
    Brabant
    Wat goed ! Hier ook een mannetje dat hem nodig heeft voor het slapen. Merk namelijk dat hij hem overdag al bijna niet meer nodig heeft :D. Hoop eigenlijk stiekem dat dat straks met het in slaap vallen ook zo gaat hihi. Maar ben bang dat we niet van die geluks vogels zijn haha.

12. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Onze meiden slapen allebei prima, en dat terwijl ze allebei een speentje hebben ;) als ze slecht zouden slapen, zou ik ook meer reden hebben de speen de deur uit te doen.

Share This Page