Hoe losec toedienen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by angelique1984, Nov 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angelique1984

Dec 30, 2011
    98
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van bijna 12w heeft verborgen reflux. Hiervoor krijgt hij 2 maal daags een halve tablet losec mups (zo'n harde kleine roze tablet) Als je die in warm water doet, valt het uiteen in een soort zand (het zijn geen balletjes) Nu heb ik een spuitje meegekregen waar ik het tabletje in doe, 5cc warm water erin trekken en zachtjes schudden. Maar als ik het water in zijn wangzak spuit.... blijven de korrels achter in de spuit:x Op een lepeltje heb ik het ook geprobeerd, maar dan spuugt ie het uit.
    Hebben jullie tips? In de bijsluiter staat dat het in de appelmoes geroerd mag worden. Maar dat mag mijn kleine toch nog niet? Of wel 1 lepeltje? :(

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Beneden de 4 maanden iig nooit in fruitmoes.
    Is het water warm genoeg, dat de losec op kan lossen? Misschien handig om dat warmer te maken, goed op te laten lossen en dan even wachten tot het voldoende afgekoeld is om toe te dienen bij je zoontje?

3. Mopje

Mopje Fanatiek lid

Apr 18, 2011
    2,753
    1
    0
    Friesland
    Ik heb voor de nexium korreltjes een medicijnflesje van nuby. Kun je oa bij bol.com krijgen. Werkt super goed! Alleen het gaatje wat groter maken en ze zuigen alles er zo uit.

4. suze30

suze30 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    2,188
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik vond de losec geven ook een ramp...mss dat zo'n medicijnflesje de oplossing is, wij zijn over gegaan op nexium, dat is prima te geven via het spuitje

5. Lau83

Lau83 Actief lid

Jan 28, 2012
    307
    4
    18
    NULL
    Zuid Holland
    Wij hebben ook het nubyflesje gebruikt. Ideaal!

6. angelique1984

Dec 30, 2011
    98
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vandaag het Nuby flesje gehaald, maar het warme water gaat erdoorheen en de korrels blijven achter. Het gaat wel om de roze ovale pillen.. niet de capsules. Ik heb het gat al groter gemaakt, maar het medicijn zinkt als zand naar de bodem. :(

7. misa

misa Niet meer actief

Ander medicijn vragen, ik had datzelfde probleem. Ik heb er andere spuitjes voor geregeld, met een lepe geprobeerd, een medicijnflesje gekocht. Niets hielp.

8. Silke87

Silke87 Actief lid

Jan 19, 2011
    258
    0
    0
    Goed schudden voordat je het geeft! Dus flink schudden en meteen in de mond spuiten en dat een paar keer! Blijven misschien wel een paar korreltjes achter maar meeste krijgt die binnen!

Hier zo gedaan en het heeft gewerkt!!

9. mamvan4boys

mamvan4boys Bekend lid

Feb 1, 2011
    770
    0
    0
    onze jongste heeft het ook gebruikt en we hadden precies hetzelfde probleem. Water kreeg hij binnen, maar de korreltjes bleven achter. Uiteindelijk hebben we besloten om het halve tabletje in 1 keer te geven zonder oplossen. en dan gelijk zijn fles/ water erachteraan. Dit ging heel goed!

10. nijntje1

nijntje1 Bekend lid

Apr 25, 2010
    951
    0
    16
    Limburg
    je moet niet de tablet in het water doen en dan even wachten want dan blijft het in de spuit, volgens mij wordt het dikker door het water. wij deden het met weinig water en dan iets lucht in de spuit en dan in een keer in de mond spuiten. je moet het snel doen dan gaat er het meeste uit de spuit.

11. mupet

mupet Fanatiek lid

Jan 12, 2011
    2,182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier bleven de korrels ook altijd overal in achter heel irri maar ik deed het dus wel met een lepeltje en dan in zo min mogelijk water oplossen en dan proberen in het mondje te gieten maar dit was altijd een heel gedoebij de jongste nexium gehad, werkte een stuk handiger!

Share This Page