Speen afleren 2 jarige, tips?!

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door september08, 10 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Milujem

Milujem Niet meer actief

Hier na 8 maanden acuut gestopt met de speen. Gewoon afgepakt en weggegooid. Geen enkele slapeloze nacht gehad, maar dat had ik er graag voor over gehad.
    Moest er niet aan denken dat mijn kind altijd met die speen in der mond zou lopen en o wee als je hem vergeet als je ergens heen gaat.
    Heb toen samen met mijn vriend besloten acuut dat ding niet meer te geven en gelukkig... nergens last van gehad :)

2. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

5 jan 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    mijn dochter had ook de speen. vlak voor haar tweede verjaardag heb ik haar een keer naar bed gebracht.
    Ze had de speen in, die ik eruit heb gehaald. tevens nam ik ook haar knuffeltje gepakt en heb gezegd.... nu ben je te oud voor speentjes en knuffeltjes.

Ze begon te sniffen, waardoor ik heb gezegd:

Je knuffeltje krijg je terug, maar je speen hou ik!
    Ze is tevreden met haar knuffel in slaap gevallen en heeft nooit meer aan een speen gedacht.....

3. Tetje0885

Tetje0885 Actief lid

17 apr 2009
    490
    0
    16
    Naar de speelgoedwinkel en wat uit laten zoeken, vervolgens laten 'betalen' met zijn spenen. Dan weet hij dat zijn spenen weg zijn, maar hij heeft er wat moois voor terug gehad. Zo hebben wij dat met onze dochter gedaan.
    Ik vind het ook wel een verschil of een kind zo'n ding de hele dag in heeft of alleen bij het in slaap vallen gebruikt. Mijn dochter zoog er 5 minuten op en was dan diep in slaap, dan kon ik hem zo wegpakken. Voor die 2 x 5 minuten per dag hoefde ze van mij er nog niet zo snel vanaf, vanaf dat ze 2,5 jaar oud was hebben we hem pas weggedaan. De eerste nacht ging moeilijk, maar toen mocht ze haar 'little pony' uit de speelgoedwinkel naast haar bed hebben staan en dat was een hele troost. Daarna ging het elke dag/nacht prima.

4. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Zo hebben wij het ook gedaan.
    We hebben samen de spenen in zijn schoen gedaan en gezegd dat zwarte piet ze aan een andere baby ging geven. Bij de oudste hebben we ze samen in de vuilnisbak gedaan op de ophaaldag en toen de vuilniswagen kwam hebben we gekeken hoe de bak geleegd werd. Nog maanden daarna zei ze bij elke vuilniswagen dat haar spenen daar in zaten :p.

5. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Tycho krijgt zn speen alleen in zn bed. Hij heeft zo'n "knuffel-je-speen"van Prenatal. Zo'n kegel waar je die speen in kunt doen. Maar ik denk dat als ik die speen nu weglaat hij echt niet gaat slapen... Afgelopen zondag was ik met hem gaan zwemmen en hij zat in de auto al zowat te slapen, toen boterham gegeven en naar bed gebracht. Ik dacht dat hij als een blok in slaap zou vallen maar het huilen werd erger en erger, ik heb hem ff laten gaan en toen ik later naar boven ging was dat ding uit bed gevallen/gegooid en hij kon er niet meer bij. Pas toen ik hem weer aangaf is hij in slaap gevallen.... Dus hij gaat nu echt niet slapen zonder dat ding hoe moe hij ook is...

Ik heb geen idee hoe ik dat ding kan afleren .... maarja moet ik dat nu al doen? Hij heeft hem echt alleen in zn bed. Hij heeft er ook geen moeite mee dat dat ding in zn bed is want hij zwaait er ook gewoon naar als we naar beneden gaan... xx

6. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Ik vind een speen in bed zelf echt geen probleem hoor. Hij is ook nog klein. Ik snap soms ook niet waarom een kindje het MOET afleren. Tja als het wat groter is en het begrijpt...
    Bij ons was het even noodzakelijk voor de operatie, anders hadden we het nog niet gedaan hoor. Resultaat is dat hij smiddags vaak niet meer slaapt en om 17u chaggie op de bank in slaap valt... Kan echt nog niet zonder slaapje overdag...

7. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Gisteren waren we bij de tandarts en die vroeg naar de speen. Ik zei: "ja, die heeft hij in bed nog wel, maar die moet dit jaar echt weg" (volgende maand wordt hij 3) Hij zei: "Dat heeft geen haast hoor, vaak zie je dat als de speen te vroeg weggaat een kind gaat duimen, dan zijn we verder van huis. Die kun je niet afpakken. Als ze ouder worden kijken ze er vanzelf niet meer naar". Toch wil ik 'm er eigenlijk wel vanaf hebben voor de basisschool. Zie hier wel handige tips staan!! In de winkel betalen met spenen, spenen aan andere baby geven.

Deel Deze Pagina