Speen afleren (20 maanden)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Koningsgezin, 3 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Hallo dames,

Onze dochter is 20 maanden en gebruikt een speen om in te slapen. Overdag mag ze het niet meer van ons hebben. Nu vertelde mijn vader laatst dat dochterlief bij hun zonder speen slaapt en deze niet nodig heeft met inslapen. Nu neem ik dat met een flinke korrel zout, hij heeft namelijk op werkelijk alles commentaar (niet alleen m.b.t de kinderen), doodvermoeiend die man.

Gister wilde ik dochterlief naar bed brengen voor haar middagslaapje. Speen weg, nergens te bekennen. Zonder speen dan maar in bed gelegd en ze is gaan slapen, zonder problemen. Gisteravond dus ook maar proberen, toen was het wel een kleine strijd (niet schokkend). Vanmiddag ook een niet schokkende strijd. Vanmorgen in de auto heeft ze zonder speen in geslapen.

Wat denken jullie, doorzetten, of stoppen en het later nog een keer proberen? Voor de gebroken avonden/nachten ben ik niet 'bang'. Ook als we later het gaan afleren, zullen wij die vast gaan krijgen.

Groetjes

2. Koon

Koon Niet meer actief

Ik zou zeker doorzetten!
    Hier een echt speenaddict, die dingen hebben we voorlopig de deur nog niet uit.

3. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Doorzetten!! Hier een knulletje wat zonder speen de deur niet eens uit gaat ;)
    Van de zomer maar eens een poging wagen om de speen af te leren..

4. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Dat zegt ons gevoel dus ook al. Liever een paar pokke avonden (1 uur later slapen dan normaal. Maar ze zit nu ook in een vervelende fase en slaapt nu dus zo wie zo wat later dan normaal) dan een kind dat tot laat een speen heeft.

Deel Deze Pagina