Geen luier, maar ook niet plassen op potje/wc

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Gentle, 20 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Julia vindt "plassen" op het potje of de wc erg leuk, maar ze doet de laatste tijd niks meer er op. Alleen zitten. Daarna wil ze vaak geen luier om. Van mij mag ze, geen probleem, maar ze plast al weken niet meer op het potje of de wc.

Zal ik het op deze manier blijven doen (gewoon dagelijks 1 of 2 keer vragen of ze op de wc wil en evt daarna een poosje zonder luier), of zal ik even stoppen en over een maandje weer beginnen? Zolang ze het leuk vond wilde ik door blijven oefenen, maar ja, als ze niks doet... Eerder deed ze het wel!

2. adi

adi Niet meer actief

Maar waar plast/ poept ze dan? Want ik begrijp dat ze zonder luier loopt?

Hhmm, ik zou persoonlijk wel blijven oefenen op het potje, maar als ze dan niet plast/poept, haar daarna wel een luier aantrekken.

3. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Aaron doet dit nu ook, wij laten hem wel nog een paar keer per dag zonder luier lopen (ook omdat hij luieruitslag heeft), maar we zeggen even niks meer over het potje en de wc.
    Ik ben bang als we dat wel doen, we te veel gaan pushen en hij straks helemaal niet meer wil. Dus wij laten het hier even voor wat het is.

4. Marleen86

Marleen86 Actief lid

5 sep 2008
    442
    77
    28
    Woon/ activiteitenbgeleidster
    Flevoland
    Haha, hier precies het zelfde hoor ;)

Joanneke plaste zo af en toe ook al op het potje, maar de laatste tijd wil ze er wel op zitten maar doet ze niks!
    Gisteravond ook nog haha, en daarna wel met de blote kont lopen!

Komt mijn zwager binnen en wat doet ze, ze pist zo voor zich uit! op de grond! ze moet er dan wel van huilen, maar loopt daarna vrolijk verder:(:$

Nou jah, zo lang ze zelf wel op het potje wil zitten, laat ik het maar zo. En als ze toch plast in haar blote kont, dan maar even zeggen dat dat op het potje moet.

Het komt vanzelf wel goed;)

x

5. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Zo begon het hier. Ze wilde wel op de wc zitten, maar er gebeurde niks. Als ik haar zonder luier liet lopen, plaste ze helemaal niet. Dus ik heb hem toen maar weer omgedaan. Een paar weken later wilde zelf weer zonder luier, ik had het potje voor de zekerheid neer gezet en ineens had ze het door. Toen was het ook binnen een week bekeken, helemaal zindelijk overdag. Alleen op de creche was het wat lastiger, daar had ze schijnbaar teveel te doen en duurde het nog een maandje ofzo.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja, ze snapt het idee van 'plassen hoort op wc/potje' wel en vindt het ook prachtig om er een sticker voor te krijgen, maar de laatste tijd doet ze dan niks en wil ze er weer af. Zonder luier plast ze niet, blijkbaar houdt ze het dan wel op.

Ik ga toch het potje weer naar beneden halen en kijken of ze het ook opeens door heeft. Met lekker weer is het wel handig om haar met alleen een rokje oid te laten lopen en zo te oefenen.

Deel Deze Pagina