Ik kan niet wachten en ben benieuwd hoe ze gaat reageren op haar zusje Ze wordt in sept 2 en de baby wordt midden sept geboren dus ze schelen precies 2 jaar..... Hebben jullie verhalen? Heerljk vindt ik het om te lezen hahahahaha
M is gek op dr broertje. Heeft heel even een moeilijke periode gehad, wat zich uitte in moeilijker in slaap vallen en wat meer aandacht vragen overdag. Maar verder is ze dus dol op m. Ze zegt dingen als: 'Ik hou van T'. En: 'Als T later groot is gaan we samen voetballen/fietsen/etc'. Ook nu zit ze vaak al met m te 'spelen': bal geven en weer afpakken en weer geven . Soms mag ze speelgoed van T lenen en soms mag T speelgoed van haar lenen (wel moeilijk hoor ). Verder plet ze m soms met dr kussen en knuffels. Ik zit dan met samengeknepen billen, maar T vindt het prima. Die krijgt dan een lach van oor tot oor en van oog tot kin ... Hij volgt zn zus door de hele kamer en wordt wild enthousiast. Ben benieuwd wat M ervan vindt als T kan kruipen/lopen en haar speelgoed dus niet meer veilig is (een collega tipte het boekje 'Broertje te koop')
aaahh super salapio... Ja ik ben eens benieuwd hoor....zo interesseerd het haar niks als ik andere kids op mijn schoot heb ofzo, maar ja dit kindje blijft straks he...ik denk dat ze dan na een week mischien even het niet zo leuk vindt... Nog meer leuke of mischien niet zo`n leuke verhalen?!
Hier eigenlijk bijna hetzelfde als bij salapio. Lisa is echt zo lief voor dr kleine zusje, is ook een moment jaloers geweest ofzo. Alleen een beetje hardhandig af en toe Echt heerlijk om je 2 kinderen zo samen te zien. Lot kan ook echt geen genoeg krijgen van Lisa volgt dr idd overal met een big smile.
Hoi hoi, Hier een broer die helemaal gek is van zijn zus en ja, af en toe kan hij best hardhandig zijn. Alleen de eerste dag was het wel eventjes anders... Anne was 's nachts thuis geboren en Koen heeft heerlijk doorgeslapen en had dus niks gemerkt dat er een klein zusje was gekomen. Die ochtend kwam hij bij ons in de slaapkamer en zag hij mij en Anne. Hij zei meteen: "nee nee nee". Pakte de deur en sloot hem achter zich dicht. We hebben hem toen maar even naar de kdv gebracht, zodat hij in zijn ritme bleef. Pas de volgende dag toen we Koen er niet op wezen dat Anne er was en haar dus een beetje negeerde als hij er was. Ging hij zelf naar Anne toe en sindsdien is het helemaal koek en ei tussen die 2. Anne volgt Koen constant en hij hoeft maar een kick te geven en ze ligt al in een deuk om hem. Koen geeft Anne contstant kusjes en knuffels. Iedereen mag ook niet aan de speelgoed van Anne komen. Dat wordt meteen afgepakt en aan Anne gegeven Hier zijn ze samen tv aan het kijken
Het is in één woord: prachtig! De interactie tussen mijn kinders, ik geloof niet dat ik ergens anders méér van kan genieten Nog eventjes geduld, succes met de laatste loodjes!
aaah wat een superverhalen meiden...vindt ik zo leuk om te lezen he?!! Het lijkt me ook heerlijk om te zien hoe ze met elkaar zullen omgaan... Ook ga ik bv geven ben eens benieuwd hoe ze daarop reageert... Dank je missmamsie!!
Mijn dochter scheelt ook precies 2 jaar met haar broertje. Ze vind hem heel interessant in de zin van steeds kusjes geven, troosten en z'n mondje schoonmaken als hij gespuugd heeft enz. Maar we moeten haar ook ontzettend in de gaten houden, want ze kan nogal lomp zijn, ze slingert bijv dan z'n arm of been hardhandig heen en weer of springt bovenop hem. Of hem aaien en dan net iets te hard zeg maar.... Ook was ze de 1e dagen heel erg jaloers op papa, ze eiste alle aandacht op en wanneer mijn man ons zoontje bv oppakte of iets, werd ze zo vreselijk boos dat ze in staat was met haar hoofd op tafel te slaan. Ze ging dan vreselijk tekeer, dit heeft een paar dagen geduurd. Er gebeurde de dag van de geboorte ook veel, ze was namelijk ook nog jarig, (we wilden haar verjaardag natuurlijk niet onopgemerkt voorbij laten gaan), ze kreeg kado'tjes, visite en er was ineens een baby, dat was even teveel en dat kon ze even allemaal niet meer plaatsen Gelukkig is het goed gekomen en is ze helemaal trots. Ook maar even een foto'tje Bekijk bijlage 86520
@mamamuts aaahh ja jarig en dan krijgt de baby toch meer aandacht he is ook niet leuk...arm kind... Maar wat een superfoto!! Hier zal onze oudste dochter 2 weken na de geboorte ofzo jarig zijn, ook wel weer fijn denk ik krijgt ze even goed aandacht hahahaaha... Ja maar gewoon los ermee omgaan of wat hebben jullie gedaan als ze boos zijn en jaloers...
hihi, hier is manolito ook echt heel lief voor zijn zusje, hij wil haar altijd knuffelen (alleen heeft hij pech, daat houd ze dus echt niet van ) en zit ook lief met haar te spelen en hij kan idd niet wachten tot ze wat groter is zodat ze ook samen kunnen fietsen enz. Bekijk bijlage 86848
ohja, heb hier niet zoveel gemerkt dat mano jaloers is op zijn zus, soms vraagt hij wel wat meer aandacht, maar dat hoort erbij Wij doen dus ook nog dingen alleen met manolito , dan heeft hij weer ff alle aandacht.
ja precies verdelen de aandacht he. Toevallig iemand die bv geeft/gaf? Lijkt me ook weer zoiets wat zij vreemd zal vinden in het begin...
hier een fofto van onze twee zoontjes (het is alweer een tijdje terug) jelle en hendrik zijn echt 2 maatjes, ik geniet er altijd van heerlijk nog even geduld meid dan hebben jullie dit ook
hier ook grote liefde tussen de meisjes. Toen ik nog zwanger was van fenne begon het al, Mila kwam steeds mijn buik kusjes geven en Fenne trapte meer als mila praatte/gilde/zong, heel apart. de dag dat Fenne thuis kwam en ik we met mila naar fenne's bedje gingen, was het al normaal eigenlijk, alsof het altijd zo was geweest. ze zei 1 x baby, en had daarna voornamelijk oog voor het mobieltje boven het bedje. wel continu kusjes geven en aaien als fenne op schoot zat. nu, bijna een half jaar later, als Fenne huilt (of nog niet eens, meer jammeren) laat mila alles vallen en rent naar fenne, terwijl ze roept: maaamaaa, Jejuh (fenne..) eten!!!! of ze klimt bij fenne in de box en gaat samen zitten spelen, op haar hurkjes naast fenne, dansend met haar hoofd en zingen in een fantastie taaltje. andersom ook, als fenne in de box ligt en ze hoort mila gaat ze haar ook meteen zoeken, ze volgt mila overal met haar ogen en mila hoeft maar naar haar te kijken of ze ligt helemaal in een deuk. speeltjes delen wisselt, meestal vind mila alles goed, mila speelt met de speeltjes van fenne, en gaat ook haar speeltjes aan fenne geven, maar nu fenne kruipt sinds een weekje is het wat moeilijker.. mila's speeltjes zijn niet meer veilig, en ze kan nu niet meer zelf bepalen waar fenne wel en waarmee niet mag spelen. maar ze komt wel altijd een alternatief brengen!
super miffy!! Hier krijgt mijn buik ook altijd kusjes en ze zingt voor haar zusje...ik merk ook heel sterk dat mijn meisje in de buik reageert op haar grote zus...superleuk is dat!! Wat heb je leuke meiden!!