Veel huilen overdag (4 maanden oud)

Discussion in 'Baby en dreumes' started by dani22, Dec 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. dani22

dani22 Actief lid

Aug 23, 2011
    109
    1
    18
    NULL
    NULL
    Onze dochter is inmiddels 4 maanden oud. Ze gaat om 19:45 uur naar bed en slaapt dan binnen 2-10 minuten. Ze wordt dan 3 keer wakker: rond 02:30, rond 06:30 en rond 09:00. Daarna is ze een uur wakker, waarna ze nog een uurtje slaapt. Zoals ik het nu beschrijf gaat het niet strikt, maar vooruit, het komt er ongeveer op neer. 's Morgens is ze dan heel lief, maar naarmate de dag vordert, vanaf 13:00 ofzo, is er geen land meer mee te bezeilen vaak. Dan slaapt ze 45 min, wordt zelf wakker, gaat huilen, krijgt eten, boert, schone luier, je legt d'r neer… en ze huilt weer… soms helpt optillen, meestal als je d'r daarna neerlegt begint ze weer. Het zijn GEEN buikkrampjes, dat weten we al zeker. Als we met d'r gaan wandelen is ze wel stil overigens. En 's nachts gaat het dus prima.

Ze huilt nu ook, helemaal over d'r toeren. Maar suffe is: kan ook zomaar ineens stoppen als je d'r een speeltje geeft. Meestal echter niet. Het lijkt verschrikkelijk random. Als je d'r even afleidt, lijkt ze soms vergeten dat ze aan het huilen was. Maar soms ook niet. Voorspelbaarheid nul dus. En zooooo vermoeiend…. :(

2. LW85

LW85 Fanatiek lid

Jun 24, 2012
    4,082
    604
    113
    Misschien een tijdje samen spelen na de fles?
    Als ik Sem overdags gelijk na de fles neerleg gaat hij ook jammeren. Hij houdt ervan om even samen te kletsen, spelen, lachen, kietelen, kroelen.
    Vaak gaat hij huilen als hij doorheeft dat hij "alleen" is. Als wij op de bank zitten terwijl hij op zijn speelkleed is, dan speelt hij makkelijk zelf, op zijn buik, op zijn rug, met sophie de giraffe, met de dop van zijn fles, met zijn benen.
    Zodra ik even wegloop gaat hij jammeren, als ik hem dan weer afleid speelt hij weer verder.

Verder als hij het aan het huilen is helpt vliegtuigje spelen (hem door de lucht laten zweven op en neer en opzij) en hem alles laten zien (boekenkasten, kastje van de thermostaat enz.) en laten aanraken.

3. JenRen

JenRen Lid

Dec 7, 2014
    44
    0
    0
    NULL
    NULL
    Is het geen sprongetje?
    Onze dochter had het ook met 4,5 maand ongeveer. Slaapt 's avonds en 's nachts altijd door en begon ineens af en toe te huilen. Gelukkig was het even een kwestie van oppakken, even knuffelen en dan ging ze weer slapen.
    Overdag was het ineens ook bal. Niet willen slapen, huilen. Soms hielp het om haar af te leiden met wat speelgoed. Maar dit was voor 5 minuten leuk en dan moest ik haar weer op een andere manier entertainen. Heel vermoeiend, maar gelukkig gaat het over. Ze huilde vaak ook omdat ze te moe was en kon dan niet meer slapen. We dachten ook dat er misschien een tandje aan zat te komen, maar dit is niet het geval. Bij ons leek het het meest op het sprongetje van 4 a 5 maanden.
    Succes!

4. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Heb je een draagdoek of een draagzak?
    Voor mij is dit onmisbaar geweest in deze onrustige uurtjes.
    Ik weet niet of je dit gedrag kan veranderen. Wel is mijn ervaring dat een kindje, door het te dragen, bij je tot rust komt. En dus niet overstuur hoeft te huilen.

5. piemie

piemie Fanatiek lid

Mar 28, 2009
    1,769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn dochter is ook 4 maanden en die is na een fles zo'n 1,5 uur/2 uur wakker. Na de fles speel/knuffel ik met haar en daarna speelt ze zelf lekker in de box/wipper/kleed. 'S middags is het hier ook lastiger met slapen. Soms ook maar 45 min of een uurtje. Scheelt wel dat ze daarna weer vrolijk is. Soms ga ik dan even naar de winkels oid en slaapt ze nog even in de wagen.
    Hier is het vaak rond etenstijd bal. Wil niet in bed en is gewoon te moe.
    Lastig is dat soms idd. Mijn zoontje had ook wat jou dochter heeft. Die was dan ook snel overprikkeld en huilde daardoor snel als het teveel was. Dat werd met 6 maanden al veel minder en ging daarna steeds beter.

6. panter1984

panter1984 Actief lid

Nov 6, 2012
    175
    2
    16
    Heeft ze dit altijd al gehad of is dit van de laaste 1 a 2 week.
    Als het van de laaste tijd is dan denk ik ook aan de 20 weken sprong en deze kan al beginnen rond de 17 week.

Die van mij is nu 20 weken en ik merk dat ze eindelijk weer meer dan 45 min overdag slaapt en zichzelf kan vermaken (denk dat de sprong bijna ten einde is), maar de afgelopen 3 weken waren echt vermoeiend.
    Het was jengelen jengelen jengelen en niks willen en alleen powernapjes van 10 a 45 min.

's nachts ging het bij ons ook gewoon normaal en sliep ze binnen 5 min en slaapt gewoon door. (slaapt al heel lang van 20.00 t/m 07.00).

Share This Page