Nieuw bed voor 5 jarige, leuk bed of vooral praktisch

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Feye, Feb 1, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,468
    3,914
    113
    Female
    Onze jongste ligt nog in een peuterbed, die we destijds voor onze oudste hadden gekocht.
    Binnenkort is hij jarig en nou heb ik het idee om een eenpersoonsbed voor hem te kopen.
    Hij gaat een (half)hoogslaper, huisjesbed, tentbed oid natuurlijk fantastisch vinden, maar is dat praktisch? En ik wil ook dat hij langere tijd vooruit kan met het bed en niet dat over een paar jaar het bed weer vervangen moet worde. Dus is het dan niet handiger om gewoon een degelijke boxspring te kopen?
    De oudste heeft dus zo'n 'leuk' bed, maar die kraakt naar 3 jaar echt ontzettend...

Linkjes naar of foto's van jullie kinderbedden zijn welkom.

2. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

Aug 11, 2011
    1,291
    57
    48
    Wij hebben het bed combiflex home van bopita. Hier zit een soort huisje op, maar niet heel spectaculair met raampjes enzo. Voordeel van dit bed is dat je het huis gedeelte er af kan halen en dan is het een normaal bed. Ook kan je veel extra's erbij kopen om het weer om te bouwen, bijvoorbeeld een bedlade eronder voor een matras. Verder vind ik het bed ook echt heel degelijk.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,966
    15,606
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb een halfhoog bed voor mijn zoon van 4 met enorm veel opbergkasten en lades erin en een uitschuifbaar bureaublad.

Zodoende kan hij er tot aan zijn tienertijd mee doen om aan de te werken.

Aan de kant vh voeteneind (bij de trap) zitten nog 2 lades en een open opbergruimte

20210201_110130.jpg

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,141
    8,872
    113
    Hier hebben ze allebei een Hemnesbed van Ikea. Zo een die je uit kunt schuiven en dat je dan een tweepersoonsbed hebt. Handig met logeetjes.

5. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,658
    27,305
    113
    Female
    Praktisch. Die tentbedden, halfhoogslapers zijn vreselijk met bed verschonen. Wij lezen ook voor in bed of gaan even bij hem liggen als hij niet kan slapen.
    Wij hebben een soort ikea hemnes idee qua vorm maar geen uitschuifbed: heb liever 1 matras dan 2 op elkaar voor de ventilatie. Wel lades die je volledig eruit kan schuiven dus speelgoed kan zo van ene kant van zijn kamer naar de andere worden verplaatst

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,185
    23,265
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
  7. Nummer4

Nummer4 VIP lid

Dec 14, 2019
    6,689
    6,591
    113
    Female
    Onze oudste heeft een halfhoogslaper. Ontzettend rot om te verschonen omdat het net te hoog is om er naast te staan, dus moet je er al half overheen hangen of in zitten om een matrashoes om het matras te krijgen. Ik vervloek dat ding!

De middelste heeft een hemnes bed. Het enige minpunt daaraan zijn de twee matrassen die we bovenop elkaar hebben liggen. Zal nog eens zoeken naar hogere matrashoezen, want ook daar worstel ik mee. Verder een heerlijk bed.

Ik zou, zoals hierboven ook genoemd wordt, kiezen voor een bed op normale hoogte zodat je er ook eens lekker naast kunt liggen met voorlezen. Dat is geen doen in een (half)hoogslaper.
    Leuk voor het kind, die dingen met een dak erboven en een glijbaan er aan, maar zo onhandig voor de ouders...

8. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,468
    3,914
    113
    Female
    Dank voor de tips! (half)hoogslaper klinkt nu een stuk minder leuk :)

Hemnes is natuurlijk wel erg leuk, er wordt regelmatig gelogeerd. Slaapt zo'n enkele matras wel een beetje aardig?

9. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,446
    1,129
    113
    Hier uiteindelijk toch gewisseld van 1 persoons naar half hoogslaper omdat het qua ruimte een stuk praktischer was en het bureau erg handig in deze tijd.

10. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Hier een 1 persoonsbed met lades er onder.
    Geen idee wat voor merk, want we hebben het bed van een kennis gekregen.

11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,658
    27,305
    113
    Female
    Je kind ligt op 2 matrassen dus t zal op elk 1 matras prima liggen. Ze wegen ook geen 150 kilo natuurlijk: de druk per cm2 voor een jong kind is niet hoog dus ze liggen ook op dunner matras snel goed. Nadeel is dat de lattenbodems elkaar opvullen als het ware waardoor de ventilatie echt een stuk minder is. Je kan ook kijken naar een bedbank met lades. Al ziet een kajuitbed er ook wel knus uit.

12. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,614
    1,155
    113
    Wij hebben destijds ook naar die bedden gekeken maar wij vonden t een nadeel dat de lattenbodem in elkaar schuift en ze dus eigenlijk op een plank liggen.
    Wij hebben nu van karwei een bed dat aan 3 kanten dicht is en lade eronder. Prima bed voor een mooie prijs.

13. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,879
    2,882
    113
    Noord-Holland
    Wij hebben een simpel gaatlangmee bed met een leuk dekbedovertrek. Leek ons een betere investering :)

14. Neilia

Neilia Niet meer actief

Mijn kinderen hebben een stapelbed.
    Ik heb totaal geen moeite met het bovenste bed verschonen.
    De bedden kunnen ook van elkaar af.

Neuzeke likes this.
  15. riean

riean VIP lid

Apr 21, 2014
    5,783
    7,371
    113
    Onze kinderen hebben alledrie een tijdje in een halfhoogslaper gelegen. Om beurten, in dezelfde. Maat het verschonen vond ik niks, en het voegde qua ruimte amper wat toe, want het was te laag voor een kast of bureau en eronder spelen deden ze ook nooit.
    De beide jongens hebben een steigerhouten bed. Gewoon laag. Ik vind dat mooier dan bijvoorbeeld wit, en praktisch omdat alle soorten kasten erbij passen, vind ik.
    Zo heeft mijn oudste er een zwarte kast bij en een steigerhout bureau, en de derde een legergroene kast (zelfde kleur als de muur geverfd).
    Dochter heeft onze oude boxspring, omdat zij op een vide slaapt en een gewoon bed niet onder de schuine kant past.

16. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,320
    17,220
    113
    Ik vond dat juist fijn, niet bukken ;) maar ik schoof wel altijd het bed altijd even van zn plek zodat ik aan 3 kanten erbij kon :D

17. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,658
    27,305
    113
    Female
    Haha ik ben krap 1.65 en heb t dan zelfs naar boven afgerond :p

Dus ik moet op t bed echt opklimmen

18. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

Aug 6, 2016
    2,770
    2,185
    113
    Ik heb van de week ook een groot bed gekocht voor mijn dochter van bijna 5. Hier was het vooral een vereiste dat er wat randjes zitten zodat ze haar knuffels neer kan zetten en ze 's nachts niet uit bed vallen.
    Hoogslaper wilde ze ook graag maar leek me ontzettend onhandig voor het plasje in de nacht. Degene die we nu hebben bevalt ontzettend goed!

19. toch3

toch3 VIP lid

Dec 28, 2013
    18,320
    17,220
    113
    Die 3/4 cm die ik langer bent zal ook weinig verschil maken ;)

Soort halfhoogslaper wel denk ik

20. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,336
    10,295
    113
    Wij hebben een omkeerbed van de ikea. We zijn laag begonnen met een tent er op en daarna omgedraaid met de tent er op.
    Nu staat er een kastje onder om zijn speelgoed in op te ruimen, een tafeltje en een poef om te zitten lezen.

Share This Page