wie kan me wat vertellen over lintwormen bij kinderen? ik zoek me suf online maar het zijn allemaal sites over dieren met wormen. mijn zoon is nu al voor de 2e keer in 3 weken erg ziek (enorm overgeven, diarree) en ik begin me af te vragen of hij misschien lintwormen heeft. bij zijn ontlasting eergisteren zag ik allemaal rare witte dingetjes, het lijkt op ongekookte rijstkorrels.
Die witte dingetjes klinken meer als ''gewone'' wormen. Een lintworm is toch heel lang en breder. Weet trouwens niet of ze daar zo ziek van kunnen worden.... sterkte in ieder geval!
gewone wormen kunnen kinderen flink ziek van worden geloof ik, zou zijn ontlasting nog eens goed nakijken. en als het zo is meteen even naar de huisarts.
Idd even contact op nemen met de huisarts. Van wormen kan je goed ziek zijn en ze enmen veel goede stoffen van je kindje weg uit het eten en darm kanaal. Meestal krijg je een wormen kuurtje en moet je de nageltjes kort knippen,beddengoed wassen,iedere dag schoon ondergoed,alle flessen/spenen spul uitkoken e.d. om opnieuw besmetting te voorkomen. Wc iedere dag goed schoon houden en je eigen nagels kort knippen zou ik ook even doen voor ongeveer 3 weken want je kunt het zelf ook krijgen en overbrengen. Kan ook door rauwvlees komen of iemand abders die het heeft. Hoe merk je het? Je krijgt erge jeuk aan je anus!en je vind kleine witte wormpjes in de ontlasting. De wormen leggen eitjes die na 2 weken ongeveer uit komen. Daarom zul je een 2 weken kuur krijgen van de ha. Als jhe na 2 weken ineens allemaal wormpjes opnieuw ziet kan dat komen omdat ze voorna,melijk in je darmen blijven en daar sterven en dan mee naar buiten komen met ontlasting. Als je vermoed dat het wormen zijn kun je even een beetje onderzoeken en kijken of ze nog leven. Wormen komen best vaak voor en het is niks om je voor te schamen je kunt er noet veel aan doen! Het is gewoon pech!
bedankt voor jullie snelle reacties! wij hebben inderdaad de indruk dat hij hierdoor inmiddels erg ziek is, al langere tijd. hij kwakkelt al heel lang en knapt steeds net niet helemaal op. nu is hij voor de 3e keer deze maand behoorlijk ziek, zonder duidelijke reden (enorme diarree, overgeven, hij valt enorm af, koortsig, enorm vermoeid) en nu dus opeens die -waarschijnlijk- wormpjes. dat is het enige aanknopingspunt dat we op dit moment hebben. we hopen dan ook dat hij snel weer opknapt, en nu eindelijk écht! hij kan vandaag nog naar de huisarts gelukkig
Beetje laat, ondertussen ben je mss al bij de dokter geweest..Maar hier heb je een link met uitleg over verschillende wormbesmettingen, hoe ze ontstaan en hoe je ze kunt voorkomen.. http://www.apotheekdelocht.nl/zelfzorg_wormen.htm Als je bij google het volgende intikt; lintworm,kind dan kom je nog wel meer tegen
nee geen jeuk, maar jeuk hoort ook bij een ander soort wormen. nou mijn huisarts is echt het toppunt! zegt doodleuk 'goh... dingetjes die lijken op droge rijstkorrels... ik zou niet weten wat dat zou kunnen zijn, ik ken alleen de 'kommavormige wormpjes'' wat een onkunde! gelukkig was ze wel bereid na lang aandringen (wij namen geen genoegen met het maar weer maanden aan te gaan zien) om 3 ontlastingmonsters op kweek te laten zetten in het ziekenhuis. hopelijk komt daar dan wat uit. maar wat mij betreft tijd voor een andere huisarts!
Vreemd dat je moest aandringen want het lijkt me juist dat je als ha iets niet herkent je iemand snel door stuurd naar het ziekenhuis,toch? Idd tijd voor een andere ha!
dat zijn aarsmaden, klinkt niet zo leuk maar veel kinderen hebben er last van. Je kan gewoon zonder recept 2 pillen bij de apotheek halen, 1 meteen innemen en de 2e 14 dagen later, kan nog herhaald worden als het dan niet over is en evt. hele gezin mee behandelen. En inderdaad nagels kort knippen, beddengoed heet wassen en heel goed handen en wc schoon houden. (ik ben trouwens doktersassistente en vind het heel raar dat je huisarts het niet herkent, de omschrijving van rijstkorrels is hoe je 't leert bij de opleiding en zoals 't in protocollen staat)
mijn huisarts is echt een raar persoon, ze komt ook altijd heel erg afwezig over, of ze onder invloed is van iets ofzo. heb al een paar keer eerder gehad dat ze hele eenvoudige informatie niet wist over hele normale kwaaltjes, dus ik begin me af te vragen of ze nog wel 'bij de tijd is' (ik schat haar begin 60 ofzo)
Wanneer je bij deze relatief makkelijk te behandelen kwaal al zo'n gevoel van onmacht hebt doordat je huisarts niet adequaat lijkt te handelen zou ik je dringend overwegen een andere arts te zoeken. Hoe is het nu met jullie zoontje? Heb je niets gekregen van de huisarts of hebben jullie zelf ontwormtabletjes gehaald? (zijn ook bij kruidvat te verkrijgen overigens) Ik zou hem voor de zekerheid even niet in zandbakken laten spelen, en ook even doorgeven aan kinderdagverblijf/peuterspeelzaal (als hij daar heen gaat) dat jullie wormpjes vermoeden. Wellicht heeft en ander kindje het overgebracht en zijn de ouders daarvan ook nog zoekende naar de oorzaak van het ziek zijn /diarree. Ik hoop dat de kleine man snel opknapt!
heb je iets gekregen van de huisarts tegen wormen of w8 ze het onderzoek af... weet nl wel een homepatisch middeltje tegen wormen; maar zal best lastig zijn bij zon kleintje; maar dat is dus knoflook eten...mijn moeder deed dat vroeger eens bij mi toen ik klein wasj...brood soort van roosteren in de pan met een beetje olie en dan een teen knoflook eroverheen smeren/schrapen...maarja weet niet of je kleine mannetje zoiets natuurlijk gaat eten;of op andere manier iets met veel knoflook proberen te maken?