Ja dat is ook zo. Ga het anders eerst wel eens overdag proberen. Kijken wat ze doet. Vanaf wanneer kon jouw kindje de speen pakken en zelf in doen? N. is nu 5,5 maanden dus misschien nog wel wat jong, aangezien de speen meestal eerst drie pogingen verkeerd om dr mond in gaat Hahaha
Zou het zeker proberen, hier met zes maanden gedaan. Misschien overdag al wat laten oefenen door doekje te geven in haar handje en dat ze dan de speen pakt.
Helaas, vannacht was echt de ergste nacht van alle. Van 20.30 tot 01.00 elk uur wakker, toen ook om 4u en 4.30 nog eens. En natuurlijk kwam de middelste ook nog eens om 6.15 al naar me toe. Hopelijk vannacht weer een betere nacht. Spuugdoekje heb ik vannacht een gooi gegeven in de hoop dat hij dan beter zou slapen en heb hem er nog niet terug omheen gedaan. Moet zeggen dat hij ook een beetje verkouden is en daardoor ook slechter zal slapen.
Vanaf 6 maanden verminderd de zuigbehoefte. Bij mijn dochter (nu 4) moesten wij zelf echt afkicken van de speen omdat wij bij elke kik dat ding gaven en dus ook 's nachts er wel 15x uitmoesten. Voor ze een jaar was had ze alleen in bed nog een speen en die aan een knuffeltje. Rond haar 2e verjaardag ook 's nachts geen speen meer. Nu is ons meisje 5 maanden en letten we er al op dat we niet met elke kik2dat ding geven. Ze is nu snipverkouden dus komt daardoor 's nachts wat vaker voor de speen maar anders is het heel wisselend. De ene nacht helemaal niet de andere nacht 1a2 x en soms iets vaker. Ga ook nu de speen afbouwen en hoop dat ze voor ze 1 is helemaal geen speen meer heeft.
Kinderen hebben op die leeftijd ongeveer een slaapcyclus van 45-50 minuten. Dus misschien wordt hij dan wakker en zoekt de speen. Als dat niet lukt, dan is het lastig weer in slaap komen als je het gewend bent..
X. heeft ook bijna alleen in bed de speen. Soms als we onderweg zijn en hij onrustig is ook. Vannacht heeft hij trouwens een stuk beter geslapen. 4x wakker. Hij begint nu ook te draaien in bed, toen hij op zijn zij lag heeft hij heel lang geslapen zonder speen. Vannacht doe ik het doekje er weer aan, kijken hoe het gaat.