Speen afleren met slapen 1,5 jaar

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mirjam2112, Feb 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Onze meid slaapt nog met
    een speen. Op zich niks mis mee maar we moeten er gemiddeld 3/4 keer uit 's nachts omdat ze dr speen kwijt is.
    Een doekje eraan helpt ook niet want dan is ze hem helemaal continue kwijt :(
    Over 2 maanden komt er een broertje dus aan de ene kant vind ik het erg zielig om de speen af te pakken omdat ze straks al zoveel verandering mee gaat maken. Aan de andere kant wordt het gewoon te zwaar om er telkens 's nachts uit te gaan en helemaal straks met de baby erbij.

Wat moeten we doen? Gewoon de speen
    niet meer geven en laten huilen 's nachts?? Vind dat zo zielig ook (hormonen hè)
    of alleen geven met inslapen en daarna niet meer terug geven (lijkt me zo verwarrend voor haar dan)
    kortom: de gouden tip is welkom!!

2. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Hoe vervelend het ook is maar ik denk dat laten huilen het beste is.

Slaapt ze overdag tijdens haar slaapje ook met speen? anders kan je eerst tijdens dat slaapje de speen weglaten en kijken hoe dat gaat.

Mijn zoontje had tot 2 weken geleden ook nog een speen in bed maar ik heb de speen gewoon weggelaten en mijn zoontje slaapt gewoon en heeft er nooit om gehuild. Hij was dus blijkbaar niet zo gehecht aan die speen anders had hij er wel om gevraagd maar hier gewoon niet meer gegeven en hij heeft hem sindsdien niet meer gehad. Dus hier zijn we helemaal speenloos :D
    Hij kreeg hem ook echt alleen in bed en maar hij werd ook nooit wakker 's nachts ofzo dus hij had de speen blijkbaar niet nodig. Wij blij natuurlijk!

3. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,817
    4,057
    113
    Heb je al eens geprobeerd om haar gewoon zonder speen op bed te leggen. Bij Demi ging dat in een keer goed. Daarna een kleine terugval gehad en nu gaat het weer prima. Buiten afgelopen nacht maar toen was ze ook ziek (koorts)

4. kylain

kylain Bekend lid

May 7, 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Ben toevallig sinds gisteren begonnen met de speen weg te laten omdat zijn tandjes boven beginnen door te komen.Ik geef hem zn speen nog wel overdag in bed omdat hij heel slecht slaapt overdag. en s'avonds is het bij ons nooit een probleem met slapen. Gisteren was hij 5 min even aan het murmelen en is toen gewoon zonder speen in slaap gevallen. 's nachts laat ik hem nu gewoon even huilen hij word meestel 1 of 2 keer wakker en dan wacht ik echt 5 min en dan is het stil. Gewoon een kwestie van uitproberen denk ik. Als ze zich echt overstuur gaan huilen zou ik wel een speentje gaan geven maar meestal helpt dat bij ons dan ook niet, gebeurt gelukkig ook niet veel meer...

succes,

Groetjes Lysanne

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik heb de speen ook weggelaten, in 1 keer, het gaat hier goed, ze huilt iets langer voordat ze gaat slapen maar verder slaapt ze de nacht door terwijl ze eerst ook 4 a 5 keer om de speen zeurde, maar misschien is het makkelijker met een kindje van 10 maanden, dat weet ik niet.

6. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Hier ook nog aan de speen en ga proberen binnenkort hem van de speen af te krijgen, hij is erg verslaafd aan dat ding, dus ben benieuwd of het gaat lukken.;)

..maar mocht je toch nog de speen willen blijven geven, mischien is een spenenkoord aan de slaapzak een idee. Dit doe ik dus namelijk ook en dat werkt prima, speen raakt hij zo niet kwijt.

succes

7. mirjam2112

Nou ze ligt op bed zonder speen. Het ging 1 minuut goed en nu roept ze mama speen!! M'n hart breekt want ik
    vind het zo zielig voor haar.. Ze huilt echt hartverscheurend nu, voel me gelijk een gemene moeder...
    Pfff maar even doorzetten...

8. Inez01

Inez01 Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,009
    0
    0
    Mijn zoontje heeft ook geen speen meer. Rond 16,5 maand heb ik de speen weggelaten. Wilde het gewoon eens proberen, moest er ook net als jij nog weleens uit 's nachts om speen in te doen. Het is me 100% meegevallen. Eerst bij middagslaapje speen weggelaten, dat was een kort slaapje hierdoor en veel huilen. Wel regelmatig getroost, maar hielp niet, dus maar laten huilen. Toen 's avonds 30 min. aan een stuk liggen huilen en net toen ik op punt stond toe te geven.... viel hij in slaap zonder speen. Sindsdien 's nachts nauwelijks meer er uit geweest. Wel 's ochtends wat eerder wakker, maar of dat hier mee te maken heeft. Het is nog een schappelijke tijd... vaak 6:15/30.

Ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Lukt het meteen is het mooi meegenomen, wil het niet dan over een paar weken weer eens proberen.

9. mirjam2112

Blij om te lezen... Ze huilt nu al 20 minuten en ben 1 x wezen troosten.. Misschien nog maar even aankijken.... Ze roept tussen het huilen door ook 'moe' en 'deken' die zal ze wel weggeschopt hebben..

Maar als ik nu toegeef en de speen geef maak ik het dan niet alleen maar moeilijker??

10. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik heb hem vanavond voor het eerst weggelaten :( maar erg blij is ze er niet mee... Ze ligt sinds 20.10 in bed en jammert erg, maar ik geef hem niet meer, hoe zielig ik het ook vindt. Toen ze 9 maanden was vroeg ze er minder om dan nu, daarom wil ik er nu echt vanaf maar heb er wel moeite mee... ga nog eens even bij haar kijken... sterkte dames ook voor jullie!

11. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Heel veel succes meiden! Mijn dochter heeft er nog steeds eentje (2,5 jr) en is hoe langer hoe erger verslaafd eraan. Ben eraan begonnen met afbouwen en met stukjes eraf knippen (gemeen he) maar wat een klus. Zou zeggen hoe eerder eraf hoe beter!! (al zei de arts op cb dat 2,5 jr heeeel lastig is, dan beter 3, 3,5 jr ???)

12. mirjam2112

Chantal: jij ook sterkte dan!! Het is hier nu 10 minuten stil.. Ze heeft zeg maar een half uur gehuild en ben daarin 2 x wezen troosten met een slokje water, en even een paar minuutjjes bij haar zitten..

Alice: op het cb zeiden ze
    inderdaad met 1 jaar dat dat de beste
    leeftijd is. Demi is 1,5 jaar en is te jong om te begrijpen dat de
    speen met Sinterklaas mee is ofzo.. Maar weer oud genoeg om te begrijpen dat ze iets mist..
    Ik dacht juist dat 2,5 wel makkelijk zou zijn omdat je dan kan uitleggen waarom.. Maar dat valt nog niet mee dus..? Maaak je de speen elke dag een koppie kleiner ;)

13. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Hier was het na een dikke 20 minuten stil! Ik ben na ongeveer kwartiertje even bij haar geweest, aai over bolletje, opnieuw instoppen, muziekje aan en weer weg. Ze jammerde nog steeds en ben toen met de speen in mijn hand bovenaan de trap gaan zitten, bijna naast haar deur :D En maar tegen mezelf zeggen: NIET toegeven, heb jij niks aan, heeft het kind niks aan.... en het jammeren werd minder en na 25 minuten was het echt stil en nu is het al een half uur stil... Volhouden nu! Succes allemaal!

14. alice

alice Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    4,014
    0
    36
    Overijssel
    Aaah wat goed!!! Goed gedaan!!

Hihi Mirjam, ja iedere dag een koppie kleiner. Ik zeg dat nu ze een grote meid is dat ze hem snachts zelf opeet. En alstie helemaal op is heeft hem niet meer nodig en gaat ie in de prullenbak. Ze weet dat al heel goed en zegt dat dat goed is. Ben heeeuull benieuwd.

15. mirjam2112

Alice: wat een leuke manier joh!! Nooit van gehoord.. Komt vast goed dan!!

Chantal: haha wat grappig we lopen gelijk op.. Hier nu ook een ruim half uur stil.. Loop op m'n tenen en de tv staat superzacht.. Die kan ze nooit
    horen maar is meer het idee voor mijzelf haha ;)

ben nu wel benieuwd of ze elk uur wakker gaat worden of juist door gaat slapen.... We zullen het zien :) succes hè allemaal.. Binnen een week zijn we speenvrij :D

16. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,818
    3,344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier is de afknipmethode met 1 jaar jammerlijk mislukt. Ze was gewoon helemaal van slag, niet eens zo zeer met slapen, maar heel de dag.. Dus na 1 week zijn we gestopt . Fijn dat het bij veel meiden wel goed gaat :)
    Wij proberen over een half jaar weer wel eens :)

17. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Hier is het nog steeds stil :D
    Ben net gaan kijken of ze niet onder de dekens was gekropen maar dat was gelukkig niet zo, is ook nog nooit gebeurd maar ja, mama's zijn nu eenmaal snel angstig haha. Morgen overdag komt mijn schoonmoeder oppassen, hopelijk snapt ze dat ze de speen echt niet meer moet geven, ik ga ze ook maar echt opbergen nu denk ik. Rustige nacht meiden!

18. mirjam2112

Hopelijk houdt ze zich eraan ;)

hier net een half uur verdriet achter de rug.. Ze was echt boos op me en wilde papa.. Maar ze is weer gekalmeerd en in slaap gevallen..

19. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Hier een top nachtje achter de rug :D
    Charlotte heeft gewoon, zoals gewoonlijk de laatste weken, doorgeslapen en geen 1x wakker geworden! Lag ze eerst 's ochtends met haar speen te spelen en erop te sabbelen, vanochtend had ze haar knuffels gevonden waarmee ze aan het spelen was, ben echt blij! Ga het echt doorzetten nu, heb vanochtend ook schoonmoeder uitgelegd hoe en waarom, zij past op vandaag dus we zullen zien. Hoe is het bij jullie gegaan?

Anniek88 likes this.
  20. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    dit heeft danny dus ook, die krijgt m overdag ook gewoon en probeer wel eens om een dagje zonder te doen, maar dan heb ik een hele dag een sjaggerijnig kind en maar janken en zeuren om die speen..dus ben hier benieuwd hoe dat met slapen gaat. Nu ligt hij nog met speen, maar ga het echt binnenkort proberen. lees toch wel positieve verhalen hier.Vind het dan ook niet erg als ik paar nachten ellende met m heb, (ben het toch wel gewend) als het maar geen week aanhoud..dan ben ik bang dat ik weer overstag ga..

Share This Page