Dat is vervelend ja als ze van slag af zijn.. Het middagslaapje ging hier ook met eerst een half uur huilen (krijsen!) en wilde bijna toegeven toen het stiller werd en ze in slaap viel.. Vervolgens sliep ze zelfs door de deurbel heen die aan haar muur vastzit. Ze heeft 1,5 uur geslapen.. Normaal 1,5 tot 2 uur dus vind het wel netjes op naar vanavond...... Pfffff
Ik was al benieuwd naar je verhaal Mirjam! Hoe ging het vannacht? Mijn schoonmoeder is nu thuis maar ik denk dat het wel lukt daar...
Na die ene huilbui om half 12 is het stil geweest tot kwart over 6.. Toen dr even getroost want ik dacht dat het middenin de nacht was.. Maar toen heeft ze nog geslapen tot half 8 ofzo.. Eigenlijk heel goed dus maar dat krijsen breekt m'n hart hoor.. Alsof ik haar straf voor iets waar ze niks aan kan doen... Ben benieuwd hoe het bij jou is gegaan... En hoe het vannacht gaat haha
Ben boos, heel boos :x Mijn schoonmoeder heeft de speen gegeven vandaag! Ze kon het niet aanhoren Charlotte te laten huilen en heeft hem na een kwartier gegeven, tot 2x toe!!! Nu huilt ze harder dan gisteren want ik geef hem niet, bah! Ga ze nu echt wegleggen, baal er echt van!
Oh nee hè, dat is balen zeg!!! Volgende keer misschien meenemen naar je werk ga je vanavond weer beginnen? Hier huilt ze bijna een kwartier dus ik ga zo troosten en maar weer laten huilen.... Zwaar hoor, maar wel fijn hier even een stok achter de deur
Pfffff wat een drama vanavond. Ze heeft ruim 3 kwartier gehuild....zo zielig! Ben tussendoor paar keer gaan troosten, 1x uit bed en op mijn schouder laten uitsnikken, nu is ze in slaap gevallen, is nu 10 minuten stil... Neem ze morgen inderdaad mee naar mijn werk :x Succes jij ook, ben benieuwd hoe het vannacht gaat...
@ Mirjam: Fijn dat het de eerste nacht toch redelijk goed verlopen is. Goed zo, doorzetten! @ Chantal: Vervelend dat het met oppassen door je schoonmoeder verkeerd gelopen is. Dat gekrijs gaat echt door merg en been he? Ik had toen precies hetzelfde gevoel. Probeer gewoon vol te houden. De eerste dag is het je ook gelukt. Ik duim voor jullie dat het snel klaar is met de speen. Veel succes iig.
Ze is even voor half 9 in slaap gevallen en heeft rond 21u nog paar seconden gejammerd maar slaapt nu echt als een roosje. Morgenochtend maar eens even serieus met schoonmoeder praten :x het zit me echt hoog zeg! Dat is toch niet normaal, wij beslissen om de speen niet meer te geven en oma geeft hem doodleuk omdat ze het niet kan aanhoren dat ze huilt! Nee, ík vind het leuk om te horen zullen we zeggen :x:x:x @Inez: ja dat gaat ook door merg en been, ik loop dan maar wat heen en weer te banjeren, krijg uiteindelijk niks gedaan omdat ik niet weet wat ik moet doen, maar heb het uiteindelijk toch volgehouden! Manlief heeft er meer moeite mee moet ik zeggen, die zegt dan: ach is zo zielig, neem haar anders gewoon even mee naar beneden...ja dáááág.....! @mirjam, succes voor vannacht!
Haha alsof ze een lijntje hebben hier ook even rond 9 uur gejammerd, daarna nog 1 x maar weet niet hoe laat want ik sliep er doorheen.. M'n vriend zei dat hij haar even had ingestopt en dat ze toen weer ging slapen.. Ze ligt nu lekker te kletsen hoe is het bij jou gegaan?
Hoi! Na 21u heeft ze aan 1 stuk door heerlijk geslapen! Toen ik zelf naar bed ging rond half 12 heb ik haar nog heel stil ingestopt maar ze deed niet eens meer haar oogjes open, terwijl anders meteen het mondje opengaat en ze de speen wil hebben! Daarna niet meer gehoord tot half 8 vanochtend, geweldig! Schoonmoeder bood vanochtend gelijk haar excuses aan (denk dat ze het aan schoonpa had verteld en die is nogal aan onze kant haha). Ze begreep dat ik de spenen nu echt had weggelegd, heb haar verteld van het 5-10-15 min. troosten enz en ze zou het doen. Ik was ook eerlijk dat ik het huilen ook niet kan aanhoren en dat het niet is om haar te pesten maar gewoon een weekje doorzetten. Overdag is ze vrolijk als altijd dus echt missen doet ze die speen niet! Heb ook gezegd dat wanneer het niet lukt of ze kan het niet dat ze me moet bellen en dat ik dan even naar huis ga (hebben eigen bedrijf en werk in de buurt, kan dus makkelijk als het nodig is). Ben benieuwd, wordt vervolgd! Jij ook weer succes
Heb net even naar huis gebeld: schoonmoeder mag zichzelf een schouderklopje geven: Charlotte heeft 5 minuutjes gejammerd en sliep toen al, bijna 2 uur aan 1 stuk door!! Ben trots op die 2 haha!! Hoor straks wel hoe het vanmiddag gaat, maar gaat helemaal goedkomen!
Ik durf het te zeggen en met trots ook: WE ZIJN SPEENVRIJ!!! En dat na een krappe 48 uur!! Ben zo blij en trots op mijn kleine, grote, meid!! Zondagavond de speen niet meer gegeven, half uur gehuild, gisterochtend 20 min gehuild bij schoonmoeder (oppas), gistermiddag kon ze het niet aanhoren en had de speen gegeven :x. Ik heb gisteravond volgehouden, 3 kwartier gehuild, gejammerd, ben gaan troosten en toen is ze in slaap gevallen tot vanochtend, ochtendslaapje 5 minuutjes gejammerd en vanmiddag 1 minuut en vanavond gewoon helemaal NIET gehuild, niet gejammerd, ik heb haar in bed gelegd en ze is kletsend in slaap gevallen!! Vind het echt helemaal TOPPIE van die uk!!
Jaaaaaa wat geweldig!!! Hier nagenoeg hetzelfde zeg, bizar! Vanmiddag maar een paar minuutjes gehuild en vanavond ook maar heel even.. En eigenlijk waren vanmiddag oma&opa er dus vond ze veel te gezellig om te slapen en net kwam papa net thuis toen ik haar op bed wou leggen dus het jammeren was meer omdat ze nog met papa wilde spelen oh ja.. Vanmiddag zo'n kinderkeukentje gekocht voor d'r.. Ze speelt graag mee met keukenspullen en vond dit wel een goed excuus om haar even te verwennen super zeg.. Hopelijk kunnen medeforummers hier wat moed putten uit onze succesverhalen hihi
Ik zou ook wel graag de speen af willen leren. Ze heeft um alleen in bed en bij een "langere" autorit. In de auto gaat het nu altijd heel goed, maar ik ben bang dat ze dan in de auto gaat jammeren en dat die ritten dan erg vervelend gaan worden. Heeft iemand daar ervaring mee? Ook stopt ze nu heel soms haar duimpje in haar mond, en eigenlijk ben ik een beetje bang dat ze gaat duimen als ze geen speen meer heeft. Zijn er tips?
Hier ook regelmatig langere autoritten met speen, maar ik dacht: als ze in bed zonder speen in slaap kan vallen, kan ze dat ook in de auto... Vanmiddag 2x 3 kwartier gereden naar mijn moeder en voila: geen gejammer! Op langere termijn zien we het wel, komt goed, heb er alle vertrouwen in. Mijn tip is dus gewoon: doen!
Een afkickmethode: Mn zwager nam mn nichtje van 2 destijds mee naar de speelgoedwinkel. Hij vertelde haar dat als ze haar speentje zuo inleveren bij die mevrouw daar achter de balie, ze dan een kadootje zou krijgen (had ie stiekum even geregeld met die mevrouw). Dus ze kon kiezen: speen weg en een kadootje voor de grote meid, of speentje houden, maar dan geen kadootje. Ze koos voor het kadootje en was zonder problemen van d'r speen af. Onze uk van 1.5 heeft nog een speentje. Ze wordt er lekker rustig van ('tis nogal een stuiterbal), en snachts is ze hem nooit kwijt; hij zit altijd vastgeknoopt aan zo'n knuffeldoekje (een muis met staart, daar zit die speen aan). We hebben er dus weinig last van eigenlijk... ze mag hem nog even houden.
Haha wat een leuke manier met dat kadootje!! Als wij er niet nog elke nacht uit moesten dan mocht ze hem van mij ook wel houden.. Zolang ze er niet heel de dag mee lopen als ze al 4 jaar zijn hihi Autorit: hier gaan we niet vaak lang weg maar gek genoeg viel ze in de auto wel in slaap zonder speen.. Pas hadden we een rit van 2 uur en toen was ze gewoon het zitten zat en wilde de speen niet eens.. Had toen m'n iPhone gegeven met een Dora filmpje aan, vond ze ook wel wat.. Dus ik sluit me aan bij Chantal: gewoon doen. Ik heb er echt een half jaar tegenaan zitten hikken en het was eigenlijk geen probleem..
@ Mirjam en Chantal: Goed dat het zo verloopt. Bijna hetzelfde dus als hier. Heerlijk he, zo zonder speen? Ik realiseer me net dat ik ze nog wel heb liggen in een la, waar niemand ooit komt (kon er zelf geen afscheid van nemen... hahahaha).