Speen afleren met slapen 1,5 jaar

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirjam2112, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Waar slaapt ze nu dan? Bij jullie in bed?

2. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hier heeft ons zoontje ook altijd nog een speen met zo'n doekje er aan. En die speen blijft in bed. En met lange autoritten gaat ie ook mee en ook als ik ergens op visite ga (voor het geval dat). 's Nachts hoeven we er nooit uit om de speen aan hem terug te geven. Door het doekje kan hij em altijd zelf terug vinden. Overdag wil hij de speen nog wel eens uit bed gooien en dan is het wel brullen.

Maar moet je echt al gaan afbouwen met de speen als kindje >1 jaar is? Ik vind het eigenlijk ook zo lief staan die speen... Als die speen weg is.... waar is mijn baby'tje dan nog....? Zucht... ;)

3. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

wil je het echt weten???

we beginnen op dr eigen kamer, eigen bed. meestal gaat het goed tot een uur of twaalf, huilen huilen huilen. even bij ons in bed. stil. terug naar eigen kamer. huilen huilen huilen. naar onze kamer in camingbed. stil. wordt ik wakker een keer om naar de toilet te gaan/ breng ik ze heel stil slapend terug naar eigen kamer. huilen. enz enz. het stomme is dat ze s''middags en s'ochtends na haar fles gewoon heerlijk slaapt in eigen kamer en eigen bed;)

4. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Meen je dat nou? Ongelofelijk zeg... Heb je het bed al eens in een andere hoek/richting gezet? Kan ook weleens helpen... ben niet bijgelovig maar bij een vriendin van me was dit ook het geval.
    Of het campingbedje op haar eigen kamer zetten? Misschien heb je dit alles al eerder geprobeerd, kan natuurlijk ook.

@hanna76: ik vind (vond!) het ook erg lief staan maar mijn babietje is gewoon verleden tijd, helaas helaas helaaaaaaas! Ze loopt achter haar loopkar, brabbelt mama en papa enz en weet precies wat ze wel en niet ook zeker NIET wil haha. Dus tja....die speen, daar kon ik ook echt wel afscheid van nemen!

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Ik dus nog niet echt.... D. staat en loopt ook nog niet. Kruipen ook nog niet. Wel tijgeren, dus ik beschouw hem nog een beetje als een baby'tje.... ;)

6. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home

Dit heb ik dus ook, maar ben dus nu al paar dagen bezig om hem deze dus niet meer overdag te geven, alleen nog met slapen gaan, wilde in 1 x gaan stoppen, maar las ergens dat dat wel erg hard is in 1x en dat ik beter eerst overdag kan afleren en daarna pas met slapen gaan, dus het begin is er, alhoewel ik wel gillend gek wordt van hem, want hij jammerd dus wel heel erg, maar moet vol houden!;)

7. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja dat kan, maar ik denk dat zo'n ukkie het niet echt snapt als hij de speen overdag wel krijgt en dan met slapen weer niet. Daarbij had Charlotte hem alleen in de auto bij langere ritten en in bed dus daarom onze keuze hem meteen helemaal weg te laten. Het gaat echt supergoed hier...

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

voorlopig ben ik al blij dat plurk al heel de avond in haar eigen bedje slaap. heb trouwens wel net de speen uit dr mondje gehaald. maar goed wij gaan nu naar bed dus ben benieuwd!

9. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.176
    0
    0
    noord-holland
    #69 Naatje80, 11 feb 2010
    Laatst bewerkt: 11 feb 2010
    Ik vind het knap van jullie... en dat jullie het volhouden.

Hier heeft dametje nog gewoon de speen.. 1tje met doekje en die blijft in haar bed als ze eruit gaat.
    En er liggen er een paar beneden.. ze pakt ze zelf als ze moe is en verder liggen ze overal en nergens.. (ik leg ze wel altijd weg op het keukenblok, maar meestal weet ze wel een verstopplek waar mama niet kijkt ;)).
    Vind het ook niet vervelend als ze met haar speen in haar wandelwagen zit (ze vraagt er zelf om als ze hem wil)... een kind van 3 of 4 vind ik een ander verhaal, maar ze zijn nog klein (ondanks ze een goede eigen wil hebben) en moeten al zoveel.

Maak me er eerlijk gezegd niet zo druk om.. zelf vroeger ook een speen gehad en rond de 2,5/ 3 jaar vonden mijn ouders het genoeg.. en ik was er zo vanaf. Voordeel lijkt mij dat je het duidelijk kan maken wat je wil.
    Kan me zelf nog herinneren dat mijn moeder ze in een kast deed (waar ik niet bij kon) en dat ik een sticker kreeg voor elke nacht zonder speen.. en na 7 stickers mocht ik een cadeautje uitzoeken en was ik speen af.

Als ik het nu ga proberen om het af te leren is het huis denk ik te klein.
    Maar wilde het ook zowieso niet tijdens mijn zwangerschap, want grote kans dat ze er straks weer "behoefte" aan heeft als de baby er is. Dat zal ook alweer zo'n verandering teweeg brengen voor zo'n kleintje en vallen ze gauw terug in hun gewoontes.

FF een vraagje... zijn jullie ook zo met drinken uit flessen en tuitbekers e.d. Dus zo snel mogelijk niet meer uit een fles drinken en zo snel mogelijk moeten leren om uit een gewone drinkbeker te drinken? (is overigens geen sarcastische vraag hoor als het zo overkomt, maar meer mijn nieuwsgierigheid).
    Ik heb namelijk een dametje die de dingen doet als zij eraan toe is (een echt stiertje, ik was vroeger nml. precies hetzelfde)... zij is niet zo van de " oh mama heeft een rietjesbeker wat interessant" maar meer van de " wat moet ik met dat ding.. die tuitbeker is toch prima" :D En denk dan ook maar niet dat ze eruit gaat drinken... En dan na een week of wat vind ze zelf dat ze eraan toe is en doet ze het ineens.

10. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Haha ja dat klinkt wel een beetje of wij spenen monsters zijn.. Ik vind het ook schattig staan, en om te slapen ook niks mis mee maar onze meid werd gewoon continue wakker 's nachts en er minstens 3 x per nacht uit moeten vind ik niet normaal.. Anders had ze hem best mogen houden hoor..

En ja ik zou haar graag uit een gewone beker laten drinken maar daar is ze gewoon te druk voor, dat wordt elk uur dweilen..
    Maar die anti lek bekers lekken ook, dus als iemand tips heeft om een dreumes uit een gewone beker te laten drinken dan starten we even een nieuw topic ;)

11. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Hier nu al 2 nachten zonder speen!!! Eerste nacht is ze vaak wakker geworden en huilen maar vanacht ging het super! Ze heeft een cadeautje gehad vanmorgen en is nu helemaal trots!!

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Haha, goed dat je erbij zet dat het niet sarcastisch bedoeld is, anders voel ik me nog schuldig ook ;)
    Hier gaat het goed, behalve het ochtendslaapje is nog een beetje moeilijk voor haar. Heb een meisje wat nooit huilt en dan is 10 minuten jammeren toch erg lang en zielig... Hier was het ook zo dat ze met tijden een paar keer per nacht wakker was omdat ze de speen kwijt was, nu ze zonder speen slaapt, slaapt ze veel vaster, dat merken we allebei wel. En ze drinkt gewoon uit een tuitbeker, meestal dan. Rietjesbeker heb ik maar daar kan ze niet mee overweg, misschien ook nog te vroeg, dat weet ik niet. Uit een gewone beker slurpt ze wel wat maar echt drinken kun je het niet noemen. Vind ik haar ook nog wel wat klein voor.

13. mirjam2112

Ik vind die rietjesbekers ook een beetje ranzig worden na een week of wat... Op de een of andere manier krijg ik ze nooit schoon genoeg..
    Is een rietjesbeker beter dan een tuitbeker dan, en waarom??

Hier al 2 nachten heerlijk geslapen, en Demi wordt super vrolijk wakker!! :D

14. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Hier klein drama gehad... na die tien minuten jammeren was het écht brullen, helemaal overstuur en dikke tranen en dat kon mijn moederhart na bijna een uur echt niet meer aan...heb de speen gegeven..!! Wist me echt geen raad en vond het zó zielig... wat nu?! Weet niet of ik nu spijt moet hebben of dat ik misschien toch te streng was? Er zegt nu ook telkens wel een stemmetje: ze is nog zó klein! Bah, voel me eigenlijk een heel slechte moeder opeens :(

15. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Oh Oh wat moeilijk Chantal! Ik begrijp je volkomen! Wat vervelend als je kindje zo'n verdriet heeft!
    Als de nachten goed zijn, en ze alleen bij slaapjes de speen heeft. Laat 't dan toch zo en probeer het ove een halkf jaar weeer...
    Ik heb 2 spenende dochters :) Maar wil ze over een half jaar tegelijk afbouwen (nagenoeg).

16. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    @Fientje: de nachten gaan goed, maar beter sinds ze geen speen heeft... Nu met middagslaapje weer geen enkel probleem en slaapt ze zo in zonder speen :(
    Snap er ook niks van, maar goed, nu zijn we dus weer speenvrij. Ze heeft vanochtend nadat ik de speen had gegeven maar een krap half uurtje geslapen, toen ik op haar kamer kwam had ze de speen in haar hand en zag ik hem nog net uit haar bedje vliegen. Nu dus weer zonder speen gaan slapen, misschien was ze vanochtend niet moe genoeg, had ze last van haar tandjes/kiesjes?? Pfffff toch soms moeilijk dat ze niks kunnen zeggen!

17. mirjam2112

Nee joh, geen slechte moeder voelen !!! Je doet het hartstikke goed.. en heb mezelf ook de grens staan op 1 uur huilen, dat is écht lang zat.. want ze kunnen het toch nog niet begrijpen ..
    Wie weet gaat het vannacht weer goed joh..
    Ik ga zo Demi van de creche halen... ben benieuwd hoe het is gegaan zonder speen daar...

18. mirjam2112

Jaaa wel 30 minuten geslapen zonder speen :D
    Klinkt heel weinig, maar ook met speen slaapt ze daar heel slecht.. en dan komt het ook wel eens voor dat het maar een hafl uurtje is..
    ze slaapt heel licht dus er hoeft maar een kindje te hoesten of te huilen en ze is wakker en wil dan ook niet meer slapen...
    Dus... ik ben trots op d'r !!!
    Ze was ook vrolijk toen ik d'r ophaalde... dus ze heeft er geen last van gehad haha

19. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee

mijn dochter was vanavond ook helemaal overstuur zonder haar speen normaal huilt ze nooit met naar bedje gaan.
    heb de speen 20 minuutjes gegeven om te slapen en nu net heb ik m weer uitgenomen en nu zien we wel hoe t gaat.
    ennnnn niemand is een slechte moeder hoor!!!
    ben jij nou gek;)

20. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ja weet het... doe het best goed... maar toch he?! Vanavond en vanmiddag dus ook zonder speen prima geslapen dus ik heb weer hoop!
    @mirjam: heeft ze goed gedaan die kleine meid van jou op het kdv!
    @mirell: heb je goed gedaan, als ze hier nog eens zo overstuur gaat huilen geef ik hem ook gewoon, de keer daarna gewoon weer zonder proberen!

Deel Deze Pagina