Ons ventje liep er echt de HELE dag mee en je ziet het dus ook al aan zijn tandjes van boven en omdat zijn tut echt zijn allessie is vind ik dit denk ik wel even beter, mischien is het verstandiger in 1x, maar dan zit ik zowel dag en nacht met een blerend kind en moet zeggen dat de nachten nu wel aardig gaan *klopt af.. Dit was dag 3 en het gaat wel steeds beter, eerste dag vroeg hij er heel vaak om, gister maar paar keer en nu vroeg hij er 1x om net voor het middagslaapje. Ben hier al heel blij mee. vind dat jullie het allemaal goed doen hoor, valt niet mee om naar dat gehuil te luisteren, zo zielig zijn ze dan.
Wij hebben hier afgesproken dat we bij echt huilen de speen geven, niet bij jammeren. Dat was dus deze week 1 keer en verder gaat het echt heel goed...maar ik hou hem dus nog even achter de hand!
Nou hier gaat het ook goed, inslapen ging gister zonder jammern zelfs!! Maar ze werd wel een paar keer wakker dat ze rechtop in bed zat.. Lijkt wel of ze dan niet meer weet hoe ze moet gaan liggen..? Dat ligt dus niet aan de speen....
fijn dat het goed gaat bij jullie! hier gaat het dus ook heel erg goed, hij heeft zowaar 4 dagen al uitgeslapen, 1x 8.15 en 2x 7.45 en zelfs 1x om 9uur! Weet gewoon niet wat het is, zou het die speen zijn die hij dus overdag niet meer krijgt?? Hij is overdag ook en stuk vrolijker, vooheen was hij vaak aan het zeuren en nu heel af en toe nog maar! Hier ook een blije mama, maar klopt wel gelijk af.. Dit even aankijken en dan ook de speen met slapen gaan afleren!
hier gaat het al 3 weken goed zonder speen, cold turkey weggelaten en ook gelijk in de prullebak, de eerste paar avonden iets langer gehuild en nu alsof ze nooit een speen heeft gehad, echt super!
Wij proberen vanaf nu Valerie ook geen speen meer te geven. Ze kreeg hem alleen nog als ze ging slapen en af en toe bij een hele lange autorit. Maar in de auto viel ze ook wel eens in slaap zonder speen. Dus ze kan wel slapen zonder speen. Heb tot het weekend gewacht omdat mijn man dan ook thuis is, met z'n 2en gaat het toch wat makkelijker denk ik. We hebben haar net om 19uur in bed gelegt, ze huilde al toen we haar erin legden, ze had al heel goed door dat ze haar speen niet in had. Nu 15 minuten later huilt ze nog Zal wel een lange nacht worden.
@consider: goed dat je dit samen met je man doet, is niet leuk en dus al helemaal niet als je in je eentje bent met een huilend kindje... Het begin is moeilijk, maar nu is wel een goede leeftijd om te stoppen, om zeker een poging te wagen in ieder geval. Hier gaat het heel erg goed, ze heeft nu vanavond heel even 10 minuten haar speen gehad omdat ze heel erg huilde toen ze in bed lag. Dan kalmeert ze redelijk snel en valt in slaap, heb hem na 10 minuten uit haar mondje gehaald. Verder de hele afgelopen week geen speen gehad, bij geen enkel slaapje, toppie dus. Heel erg veel succes, even doorbijten maar komt goed!
Het is hier redelijk goed gegaan vannacht! Ze gebruikte hem alleen bij het inslapen, daarna deed ze hem zelf uit haar mond. Dus het inslapen was nu het moeilijkst. Ze is om 19uur op bed gegaan.Soms was ze even stil en daarna ging ze weer jengelen. Uiteindelijk is ze om 19.45 in slaap gevallen. Om 04.00u werd ze weer wakker...ff gejengeld en weer in slaap gevallen. Denk dat het slaapje vanmiddag wel moeilijker zal worden, maar het begin is er. @Chantal74, Fijn dat het bij jullie goed is gegaan!