Een poosje geleden was er ook zo'n onderwerp en toen zou ik heel dapper ook mee doen... Niet gedaan dus, maar nu ga ik ervoor. Vanmiddag is ze (na bijna 3 kwartier brullen...) zonder speen in slaap gevallen. Ze heeft helaas maar een half uurtje geslapen. Ze ligt nu ook alweer zonder speen op bed en huilt wel wat, maar allang niet zo erg meer als vanmiddag. Zou het zo makkelijk zijn? Wie doet er mee?
ik heb het gedaan toen moppie 9 maanden was, ze heeft 2 weken iets langer gehuild voor het slapen gaan en toen wist ze niet beter, ze is die speen compleet vergeten, maalt er ook niet om als andere kindjes wel een speen hebben en............ ze duimt ook niet! hele veel succes, hopelijk is het echt zo makkelijk!!
Hmmm... Neem nu al mijn woorden terug... Tenminste, ze is nu stil, ik denk dat ze wel slaapt. Maar ze heeft me toch alsnog gekrijst! Had de kookwekker op een kwartier, ben er toen heen gegaan en toen zat ze rechtop in bed. Heb haar neus even gepoetst (megaverkouden) en toen weer neergelegd. Meteen weer brullen... Kookwekker weer gedaan. Toen hij afging was ik aan het stogzuigen, dus manlief ging heen. Heeft even met haar op een stoel in haar kamer gezeten en nu is ze dus stil...
Ga zo door. Gewoon echt niet weer geven. Bij ons was ze er na 3 dagen echt helemaal vanaf. Tuurlijk is het niet leuk als ze krijsen, maar geloof me het wordt echt steeds minder.
Hmm, ik zie er ook wel tegenop om te gaan stoppen. Heb ook geen zin in die huilbuien. Maar het moet er toch een keer van komen dus waarom niet nu?! Hmm....ik volg dit topic wel even om moed te verzamelen!
Nou ze ligt nu nog steeds lekker te slapen. Ben wel benieuwd hoe het vannacht zal gaan... Normaal slaapt ze wel door, maar als ze wel even wakker wordt, dan duwen we de speen er weer in (hihi) en dan slaapt ze rustig verder... Laat morgen weten hoe het is gegaan!
Vraagje: waarom zou je het afleren eigenlijk? Begrijp me niet verkeerd hoor: ik vind kinderen met zo'n speen in de mond de hele dag, zeker als ze al 1,5/2 jaar zijn ook echt niet om aan te zien, maar hier vind ik het echt een uitkomst op momenten dat ie eigenlijk al erg moe is en dus jengelig wordt, maar nog niet kan slapen bijv doordat we nog eerst moeten eten of wat dan ook. En daarbij heeft ie m in bed liggen en valt hij er mee in slaap. Thats it. Als hij m nachts uit zn mond laat vallen hoef ik hem er ook niet in te stoppen ofzo, dus voor ons is het absoluut geen probleem. Ik denk maar zo: zolang hij m maar zo weinig gebruikt dat is het toch verder ook niet slecht voor de tandjes? En als hij ouder is bijv dan kan ik m misschien met woorden uitleggen dat t echt niet stoer is zo'n speen en kiest ie er misschien zelf wel voor om m niet meer te willen?
De nacht is goed gegaan! Ze werd om 8 uur wakker, is normale tijd, dus hardstikke mooi. Ze ligt nu in bed voor haar middagslaapje en huilt wel, maar krijst niet. Ga zo ff een kusje brengen... @druif. Daar heb je wel een beetje gelijk in denk ik, maar strakjes komt ze in de peuterpuberteit en ik verwacht een beetje dat het dan nog moeilijker gaat worden... Misschien ook wel niet, maar goed, ik probeer het nu en het gaat nu wel goed. Morgen moet ze naar oma... Ben benieuwd.
Met een kookwekker laten krijsen? Nou sorry ik vind het écht ver gaan... op hoelang zet je die wekker dan?
De kookwekker staat op een kwartier. Als ze echt overstuur is ga ik er natuurlijk wel eerder naar toe... Ze slaapt nu! Net weer echt brullen, toen even met haar op schoot gezeten en ze is nu muisstil!!!
Ach, kinderen van die leeftijd kunnen een behoorlijke keel opzetten om "niets". Ik vind dat niet direct een criterium dat het dan maar slecht zou zijn of iets dergelijks. Ik weet zeker dat ik met deze leeftijd de speen niet afgeleerd krijg zonder hem te moeten laten krijsen om die speen. Zo driftig zou ie wel worden. @ TS: succes! Ik heb er wel over zitten denken, maar wacht er toch maar even mee. De speen heeft me vaak gered in de supermarkt als ie er echt geen zin meer in had Of als hij 's avonds moe is maar het nog NET geen bedtijd is. Dus ik durf het nog niet aan
Die kleine meid van ons die wil helemaal geen speen, ze heeft er een afkeer van geloof ik. Probeer haar ook af en toe te sussen met een speentje en ze spuugt hem dan uit alsof ze zeggen wil sjee wat moet ik met dat ding!
Hier de speen 2-3 maanden geleden zo goed als afgeleerd.... totdat de snijtandjes kwamen.... toen was ze echt ontroostbaar. Heb hem toen teruggegeven en nu met het krijgen van kiesjes krijgt ze hem dus ook nog steeds. Hier alleen een speen in bed, hij blijft ook altijd in bed, ook niet in de auto of als we gaan wandelen, gaat hier prima en ik ga hem voorlopig ook niet afnemen want dat tandendrama geeft al verdriet tot over mijn oren, daar kan ik geen speen-afleren nog bij hebben...
Hier dus ook alleeen in bed, het bied m echt troost dus ik vind het ook sneu om dat hem af te nemen. Ik heb m wel altijd bij me als we ergens heen gaan. Ideale oplossing bij huilen in het openbaar. Ik zou niet weten wat ik moest doen zonder! Maar ik geef hem zeker niet `gewoon` een speen in zn mond als hij lief aan het spelen is of wat dan ook! Alleen voor nood in troostgevallen dus.
Wij geven hem Danian alleen nog in bed en als hij ontroostbaar is, maar normaal gesproken niet meer. We moesten er heel lang 's nachts uit voor de speen, maar nu laten we hem gewoon huilen en valt hij binnen 10 minuten weer in slaap en dat gaat nu een aantal weken goed. Ik neem hem wel altijd mee je weet maar nooit.
Je schreef eerder ook al wat waarbij ik dacht: oh dus die speen is eigenlijk gewoon handig voor jezelf? Ik ben van mening dat kinderen op een gegeven moment gewoon moeten leren omgaan met verdriet en ook best wel eens mogen huilen, dus ook in het openbaar. De speen is er naar mijn mening niet om mij van het geluid te verlossen..... Maar goed, ieder zijn ding. Ik denk dat je als moeder/vader goed kan inschatten of je kind de speen nog écht nodig heeft qua zuigbehoefte e.d. of dat het bij het bed-ritueel hoort of gewoonte wordt om dat ding in te hebben. Mijn zoon is nu bijna een week van de speen af, huilt idd iets langer bij het inslapen, maar ook dat wordt steeds korter. Hij huilt hooguit 10 minuutjes. Krijst niet, maar jammert/huilt....
Klopt helemaal dat ik m ook voor mezelf heb ! Ik voel me vreselijk als ik mn zoontje moet laten huilen en die speen biedt m troost, hij is meestal direct stil met zo´n ding. Hij heeft zelfs een speenknuffel die hij gelijk grijpt wanneer hij m ziet! Dat ga ik m niet afnemen. Als die speen hem die troost biedt waar hij om vraagt en hij is daarmee direct stil dan zie ik dat als een win/win situatie en ik zie daar geen enkel kwaad in. En zoals al eerder vermeld, mijn zoontje is niet zo´n kind die vergroeid is met zn speen. Enkel in bed en soms op momenten dat hij heel moe is en nog even niet naar bed kan bijv als we ergens zijn of vlak voor het avondeten ofzo.
Emma heeft idd ook alleen de speen in bed (en dus bij lange autoritten), maar goed, ze zou hem volgens mij niet nodig moeten hebben, want ze valt ook weleens in de auto zonder speen in slaap. Ze heeft ook altijd een knuffel mee naar bed, maar dat vind ik prima. Dat is niet slecht voor de tanden. Ik heb echt het gevoel dat ze er wel aan toe is, en ik ook haha. Maar goed, nogmaals, moet wel even kijken hoe het gaat mocht ze wel 's nachts wakker worden. Zelf maar troosten denk ik, lijkt me ook niks mis mee . Tot nu toe gaat het prima, het afleren. Ik kruip vanavond lekker in bad en dan mag manlief zich ermee redden hihi. Maar ik ben echt optimistisch nu! Het moet er toch een keer van komen... P.S. Emma heeft alle tandjes al...