Speen "afleren"

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Christy79, Aug 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Christy79

Christy79 Actief lid

Jul 14, 2009
    378
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Meiden, bedankt allemaal voor jullie reacties!
    Ik denk dat we het gewoon nog maar even aankijken. Dit weekend kreeg Damiën de zesde ziekte en wilde hij het liefst de hele dag z'n speen. Maar.... niet aan toegegeven... We halen hem nu steeds uit z'n mond als we zelf naar bed gaan en kijken of we het na z'n tweede verjaardig kunnen afbouwen. Als het een te groot drama wordt, dan zien we het nog wel aan... Hahha, wat twijfelachtig klinkt dat toch allemaal he :D

2. gemke

gemke Niet meer actief

bij mijn dochter was ik de speen kwijt en kon hem echt nergens meer vinden die had hem ook alleen maar s'nachts
    en is toen de nacht ingegaan zonder speen
    nadeel is alleen wel dat ze nog zuigebhoefte had en is gaan duimen en een speen leer je echt veel gemakkelijker af dan een duim geloof me

een van mijn zoontjes heeft ook alleen s'nachts de speen
    in principe is het alleen om in slaap te komen want als ik een paar minuten later ga kijken is de speen alweer uit zijn mond
    dus gun ik hem dat pleziertje gewoon
    bovendien is een speen geen probleem zolang ze het niet de hele dag door gebruiken aangezien dan het gebit en de tong eronder kan gaan leiden
    door te lang overdag een speen te gebruiken kan je kind namelijk gaan slissen met het pratenomdat de tong dan verkeerd gebruikt word

3. slingeraap74

slingeraap74 Actief lid

Jan 1, 2007
    234
    0
    0
    Huismama
    Almere
    Finn heeft nu een speen om te slapen die hij idd na 3 minuten niet meer in zijn mond hebt maar sinds hij in februari ziek is geworden wil hij overdag (lees alleen in huis) zijn speen niet meer uit zijn mond. Gaan we naar buiten dan is het geen probleem.

In december vorig jaar en Janauri had hij helemaal geen behoefte meer aan en speen maar doordat hij ziek werd ben ik weer terug bij af.

Als finn moe is wil hij ook veel zijn speen hebben merk ik.

Iemand nog tips?

4. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    uhm... waarom zo'n haast?
    eerst iets aanleren en dan afpakken....

mijn dochter heeft ook de speen en die heeft ze snachts en smiddags nodig en verder niet!
    ik heb geen haast met afleren...

heb jij ooit een 16 jarige met een speen gezien???
    ik niet, overigens wel met duim!

relaxxxxx is mijn advies

5. miranda84

miranda84 Bekend lid

Apr 13, 2007
    781
    0
    0
    ons dochtertje is net 3 geworden,en die slaapt snachts ook gewoon nog met een speen,ze was 2 toen we de speen overdag hebben verboden,dat vondt ze ook totaal niet erg,ik vindt het best wel zielig want we geven de speen en moeten het vervolgens weer afpakken,ik laat haar lekker slapen met de speen we zien wel hoe lang ze die houd.

groetjes

Share This Page