Sophie gaat al een hele tijd naar het KDV en het ging altijd super goed,met veel plezier gaat ze erheen en het was ook altijd weer goed als ik haar ging halen,at goed,sliep goed.... Maar sinds een week of 2 wil ze wel graag naar de KDV en huilt niet als ik weg ga,maar ik hoor dat ze steeds uit haar hummetje is en veel huilt en dat ze naar mama wilt....eet ook slecht en slaapt kort en wil heel de tijd haar knuffel hebben.... We hadden net besloten dat ze 2 dg ging omdat ze het zo goed deed en zo leuk vond,( opa en oma vinden het best pittig om op 2 tepassen ) herkennen jullie dit of is dit een fase....
Ik heb zelf een klein kinderdagverblijf en mijn ervaring is dat dit vaak tijdelijk is. Ik probeer zulke kindjes wat extra aandacht te geven en leuke dingen mee te doen. (Is voor een groot KDV misschien iets lastiger als voor zo kleinschalig als ik heb) ' Momenteel heb ik 1 kindje die het eigenlijk al lang doet, brengen is niet echt een probleem, maar ze hangt veel aan me, steeds knuffelen en niet spelen. Als mama haar komt halen wil ze niet mee. (Gelukkig, geeft toch aan dat ze het wel leuk vind) maar ben er zelf niet gerust op dat ze zo is. Heb al met ouders gesproeken en met het CB en met de HA, maar we kunnen niet vinden wat het probleem is.
Ik werk ook op een KDV en herken het idd bij andere kindjes ook hoor. Dit is vaak een periode. Soms heeft dit ook met privé te maken, bijv. veranderingen in thuissituatie.