Hallo mijn zoontje is 14 maanden en elke dag en nacht moeten we een paar keer eruit of na boven om zijn speen in te doen. Terwijl hij t zelf kan pakken. Kan ik het hem nu al afleren? Groetjes nicole
Je kunt er ook een knuffel of doekje aan maken zodat hij hem beter kan vinden, ook half slapend. Sinds wij dat hebben gedaan bij onze dreumes, pakt ze hem zelf terwijl ze dat hiervoor ook niet doet. Bijkomend voordeel: hopelijk raakt ze gehecht aan de knuffel, zodat we op een bepaald moment de speentjes eraf kunnen halen zonder dat ze dat echt erg vindt. Ze is nu nog heel erg gehecht aan de speen. Maar misschien is het wel verstandiger om het nu af te leren. Probeer het eens zonder speen, sommige kindjes vinden het eigenlijk wel prima. Hoe langer je wacht, hoe moeilijker is onze ervaring. Wij wachten nu maar tot ze zo oud is dat ze er bewust afstand van kan doen...
Hoi emmarijn We hebben er al een speenkoort aan die aan zijn slaapzak vast zit en ook al aan een beertje geprobeerd. Ik denk ook dat ik t beter nu af kan leren, ga dan wel een paar leuke dagen😞tegemoet. Hopen dat hij dan beter gaat slapen want hij slaapt nog steeds niet door helaas Groetjes nicole
Hoi hoi Hier het zelfde gehad , we hebben week lang dochter snachts paar keer laten huilen en dat waren echt korte huiltjes en na week zocht ze zelf speen Kinderen weten op een gegeven moment dat je wel komt als ze blijven huilen T was even moeilijk maar nu gaat t zo goed en heerlijke nachten Succes liefs
Hoi hoi Dat hebben we ook al geprobeerd, hij blijft zo lang huilen tot hij ervan overgeeft en geeft gewoon niet op en pakt de speen dan nog niet. Moeten wij hem echt komen geven. Dit gaat zo al 12 maanden lang en moet wel 6 à 7 keer op een avond/nacht na hem toe. Maar hij is nu ziekjes dus nog maar een paar daagjes wachten
Goed om de speen af te bouwen. Ze hebben ip helemaalniet zo lang een speen nodig want de zuigbhoefte is al voor een jaar voorbij. Waar je nu mee zit is de gewenning. Nodig hebben ze hem niet meer. Bijt ze hem wel eens kapot. Gooi hem dan samen weg. Of geef hem aan eenbaby diemisschien bij vrienden of familie geboren wordt? Geef hem alleen maar snachts ipv ook overdag en bouw hem af. Misscnien kun je hem vervangen door een knuffelbeertje? Hopelijk heb je er wat aan.